MINI olej

R50, R52 & R53

Moderatorzy: flapjck1, Drail

Awatar użytkownika
pididi
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1112
Rejestracja: 19 cze 2008, 20:39
Posiadane auto: Clubman JCW LCI
Lokalizacja: Poznań

Re: MINI olej

Post autor: pididi »

Brennt pisze:190 wymiana oleju i filtr oleju?

co wchodzi poza tym i wymiana filtra powietrza w podstawowy przeglad olejowy, ze kasuja za to prawie 6 stow, a w aso 8? :)

rozumiem, ze mowimy o jakims polskim filtrze marki FILTER


bdb filtr Knechta 26 zeta
olej wedle uznania, Motul 8100 5 litrów 140 zeta, chyba że chcemy jakiegoś Castrola/Mobila z beczki bez udziwnień, to wyjdzie jeszcze taniej.
wymiana 30 zeta

Łącznie dla równego rachunku 200zł.

Dodatkowo można sobie wymienić:
Filtr kabinowy Knecht 58 zł
Filtr powietrza Knecht 49zł
Robocizny nie liczę, bo otworzyć puszkę, wyjąć stary filtr, włożyć na jego miejsce nowy, zamknąć puszkę może każdy mający wolne 5 minut.
static
SpaCar

Re: MINI olej

Post autor: SpaCar »

pididi pisze:
Brennt pisze:190 wymiana oleju i filtr oleju?

co wchodzi poza tym i wymiana filtra powietrza w podstawowy przeglad olejowy, ze kasuja za to prawie 6 stow, a w aso 8? :)

rozumiem, ze mowimy o jakims polskim filtrze marki FILTER


bdb filtr Knechta 26 zeta
olej wedle uznania, Motul 8100 5 litrów 140 zeta, chyba że chcemy jakiegoś Castrola/Mobila z beczki bez udziwnień, to wyjdzie jeszcze taniej.
wymiana 30 zeta

Łącznie dla równego rachunku 200zł.

Dodatkowo można sobie wymienić:
Filtr kabinowy Knecht 58 zł
Filtr powietrza Knecht 49zł
Robocizny nie liczę, bo otworzyć puszkę, wyjąć stary filtr, włożyć na jego miejsce nowy, zamknąć puszkę może każdy mający wolne 5 minut.




Dokładnie mam na myśli filtr Knechta - tylko te polecam lub Purflux.
Filtrona nie używam, chyba, że ktoś sam przywiezie lub się uprze żeby było bardzo tanio.

W przypadku R53 S:
Filtr oleju: 25zł Knecht
Filtr powietrza: 45zł Knecht
Filtr kabinowy: 46zł Knecht
Olej 5w50 - 29zł/litr

Razem 246zł za cały kpl.

W przypadku R56 S:
Filtr oleju: 28zł Knecht
Filtr powietrza: 45zł Knecht
Filtr Kabinowy:85zł Knecht ( można taniej -Valeo, Delphi po jakies 45-50zł)

ASO kasuje setki za te usługi ponieważ po okresie gwarancyjnym już nikt do nich nie jeździ.
Brennt
Wiarus
Wiarus
Posty: 556
Rejestracja: 03 gru 2011, 23:21
Posiadane auto:
Lokalizacja: Szczecinek/Poznań

Re: MINI olej

Post autor: Brennt »

to ciekawe co piszecie

taniej by mi wyszlo przyjechac do was do lodzi i to zalatwic niz robic to na miejscu w poznaniu :x

ma ktos jakies sprawdzone miejsce w Poznaniu, gdzie mozna udac sie ze swoim Małym?
There's two muffins sitting side by side in a muffin tin in the oven. One muffin says to the other, "Boy, it's hot in here!", and the other one says, "Holy Crap! A talking muffin!".
Awatar użytkownika
pididi
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1112
Rejestracja: 19 cze 2008, 20:39
Posiadane auto: Clubman JCW LCI
Lokalizacja: Poznań

Re: MINI olej

Post autor: pididi »

Serio, wszędzie możesz podjechać, wymiana oleju to jest maksymalnie prosta sprawa. O reszcie nie wspominam. Poszukaj najbliżej siebie...
static
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: MINI olej

Post autor: flapjck1 »

nawet nie wiesz ile rzeczy mozna zyebac przy tej maksymalnie prostej sprawie....
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
Sadam
Maniak
Maniak
Posty: 2671
Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: MINI olej

Post autor: Sadam »

dokładnie, miałem już parę telefonów z takim pytaniem:

"czy Panwie czemu po wymianie oleju pali mi się kontrolka ciśnienia?"
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas :(
Awatar użytkownika
pididi
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1112
Rejestracja: 19 cze 2008, 20:39
Posiadane auto: Clubman JCW LCI
Lokalizacja: Poznań

Re: MINI olej

Post autor: pididi »

flapjck1 pisze:nawet nie wiesz ile rzeczy mozna zyebac przy tej maksymalnie prostej sprawie....


Patrzyłem po sobie - jeśli mi się udało, to naprawdę nie może być trudne :lol:
static
Brennt
Wiarus
Wiarus
Posty: 556
Rejestracja: 03 gru 2011, 23:21
Posiadane auto:
Lokalizacja: Szczecinek/Poznań

Re: MINI olej

Post autor: Brennt »

ostatnio ojciec mial fajna przygode z takim "pierwszym lepszym" mechanikiem ... zmienial olej w swoim megane 1,6 w benzynie i przy okazji zapytal dlaczego silnik sie troche poci kolo filtra powietrza, na co "specjalista" powiedzial pokazujac na wlot powietrza - "przy turbinie to normalne, ze sie troche wody skrapla" facepalm
There's two muffins sitting side by side in a muffin tin in the oven. One muffin says to the other, "Boy, it's hot in here!", and the other one says, "Holy Crap! A talking muffin!".
Awatar użytkownika
dawid
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1263
Rejestracja: 25 lis 2006, 17:47
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kraków

Re: MINI olej

Post autor: dawid »

PROSZĘ O POMOC

No to tak, jeżdże na oleju MOTUL 8100 X-CLEAN 5w40,
kupiłem olej do dolania i do wymiany wkórtce MOTUL 8100 X-CESS 5w40

Coś mi się popierdzieliło, i nie wiem czemu wybrałem X-CESS, w związku z tym mam pytanie, czy mogę dolać ten olej do tego X-CLEAN a za jakieś 5000 km wymienić całkowicie, czy grozi to jakimiś poważnymi konsekwencjami?

Różnica między olejami X-CLEAN a X-CESS polega na tym, że:
- X-CESS spełnia normę BMW LL-98
- X CLEAN spełnia normę BMW LL-04

dla mnie to nic nie znaczy, więc byłbym wdzięczny za pomoc, czy coś się nie zepsuje


pozdrawiam
marcinmsm

Re: MINI olej

Post autor: marcinmsm »

Oba sa gradacji 5w30 wiec nie powinno sie nic stac, gorsze rzeczy ludzia mieszaja:D
wilkuw

Re: MINI olej

Post autor: wilkuw »

mam dwa pytania :)

czy to "dieslowcy" wiecznie pisza o normie oleju, czy i wlasciciele benzyn ?
Czy ktos wlewa do benzyn (lub turbo benzyn) 10-60 czy wyszyscy leja 5-30 itp ?
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: MINI olej

Post autor: flapjck1 »

jakosc oleju jest istotna zarowno w klekotach nowoczesnych jak i w benzynach z wydluzonymi okresami miedzyprzegladowymi
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
wilkuw

Re: MINI olej

Post autor: wilkuw »

jakos byla wazna i w mniej nowoczesnych, jednak pierwsze szlysze o benzynach z ludzkim wtryskiem paliwa ktore to wymagaly by olei z normami jak do diesli, nie sadze tez osobiscie aby lanie czegos co spelnia norme zmiany co 30 000 bylo zdrowe... jakos tak wole zmienic co 10 :)

Pytaniem chcialem sie dowiedziec skad pomysl na lanie wszedzie 5-30 5-40
oczywiscie rozumiem zalety i wady danych olei, jednak w mini gdzie co drugi urzytkownik pisze o braniu oleii, moze warto stestowac olej 10-60

Ps
sam w dieslu mam valvo durablend z normami vw/audi
jednak w autach turbo i "zabawkach" zazwyczaj wlewam valvoline 10-60 i olej ten dawal sobie rade z 2 litrowym silnikiem turbo pod 400 koni
Awatar użytkownika
dawid
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1263
Rejestracja: 25 lis 2006, 17:47
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kraków

Re: MINI olej

Post autor: dawid »

a co z moim przypadkiem? śmiało dolewać, czy zwracać?
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: MINI olej

Post autor: flapjck1 »

pasowania elementow silnika projektuje sie dla pewnych norm za uwzglednieniem gestosci i lepkosci oleju

gestosci sa wprost zalezne od temepratur w jakich samochod jest eksploatowany

dodatkowo jesli przewidywane sa dlugie okresy miedzyprzegladowe to stosuje sie oleje niskiej sklonnosci do popielenia ( A5 dla benzyn B4 dla ropniakow ) w ropniakach dodatkowo uzwglednia sie istnienie katalizatorow DPF oraz ryzyka uszkodzenia/zapachania zawory recyrkulacji spalin
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
ODPOWIEDZ