flapjck1 pisze:nie wiem jak w bmw ale w mojej plebejskiej marce tabela zalecen wyglada tak ze w zaleznosci od tego w jakich warunkach pogodowych jest uzywane auto to sa rozne gestosci olejow
dodal bym do tego kto i jak jezdzi i jak mysli
ja wole poczekac z deptaniem az woz sie nagrzeje , niz martwic sie gdzy temp oleju rosnie..zwlaszcza ze czesto dobre 10-60 "dziala" lepiej niz jakeis tam 5-40
flapjck1 pisze:polskie warunki to akurat najlepiej 5w30 i 5w40, nie zalecane sa gestsze wlasnie ze wzgledu na hydrauliczne napinacze rozrzadu i wariatory walkow rozrzadu
znam zarowno wozy z wariatorami starszych kosntrukcji jak i z 2 glowicami w ukladzie v w ktorych sa napinacze na napedzie walkow maja po 300 000 lataja na valvo 10-40 i nic sie z nimi nei dzieje
no przepraszam
lekko odezwaly sie po wymianie uszczelek pod nimi i wypompowaniu ich z oleju
(1 i jedyny raz od 80 000)
flapjck1 pisze:u mnie stosowany jest Castrol mimo innej rekomendacji marketingowej importera i jedno musze mu przyznac: silniki eksploatowane na nim zyja, zawsze jak trafi do mnie wybuchniety silnik to okazuje sie ze jezdzil na czyms innym
Ciekawi mnie to co mowisz, z moich doswiadczen (i nei tylko)wynika ze to marny i czesto podrabiany olej, do tego mocno nagarowy zostawiajacy niezly szlam w silniku. Moze jezdzenie tych aut wlasnie na tym polega (nagarowy olej) ktory wmiare trzyma silnik w kupie nie lejac sie z kazdej strony ?? miles silniki wybchniete na motulu valvo milersie ? i co znaczy wybuchniety ?? bo olej nei za wszystko odpowiada
flapjck1 pisze:tylko jest jedno ALE, statystyczny uzytkownik jezdzi od przegladu do przegladu, 15-20-30 tys km potrafi nie zagladac do stanu oleju, no i nie zapierdala z gazem w podlodze
ja tez nie zapierdalam no.. moze czasem, choc nei uwazam sie raczej za statystycznego uzytkowniak auta
mini bedzie jezdzil zona
ale jak widze jak woz leci na pelenych wentylatorach , klimie a pod maska woda w zbiornikach najchetniej by odparowala
to jakos wole to nie zalecane (bo nikt nie zaleca, moze poza modelami bmw m i jakimis rs audi itp ) 10-60 niz 5-40 i zastanawianie sie co sie stanie
jak teraz prze zmiasto przelece nieco szybciej ( wiem przeginam ale nico celowo)
reasumujac
wiemy ze nie zaszkodzi, moge tez dodac ze poprzednai marka z jaka duzo mialem i mam do czynienia tez brala olej
a po dobrym remoncie zurzycie oleju w silniku 350 koni wynosilo praktycznie 0 zamiast 500 na 1000km
wiec widac da sie
Ps. Dzieki flapjck1 za dyskusje
i polecam do jakiegos mini testowo zalac valvo 10-60, najlepiej po remoncie