MINI olej
Re: MINI olej
wilkuw pisze:flapjck1 pisze:czlowieku, pierscienie to najmniej istotny element w tej ukladance - to jest akurat dowod na wg mnie niska trwalosc jakiegos elementu ukladanki tlok/cylinder
tu sie rozchodzi o panewki, popychacze hydrauliczne, cala hydraulike sterowania zaworami
albo dowod na to ze 0-30 mozna sobie w d wsadzic bo przelatuje przez silnik w jak woda w nasze piekne lato
to rozwin prosze gdzie tu chodzi i jak o panewki ( 10-60 ) nie dosc ze ich nie zabije to zapewni im dluzej film olejowy w ekstremalnej sytuacji niz 0-30 czy 0-40 zalecany przez bmw
popychacze.. no jest szansa ze sie napelnia nieco pozniej (w sprawnym aucie) o ile wogle zejdzie z nich olej wiec znowu gdzie wada oleju 10-60 ?
hyraulike sterowania zaworami jaka ? i jak ma zle wplynac olej 10-60 na nia... wedle tych teorii wszystkie starsze ilniki powiiny wybuchac od nalania oleju o lepszych parametrach niz zalecano co wiecej czemu za granicami tego kraju potrafia stare miniaki zalewac 10-60 jesli lataja tym po torach itp ? Ilu kierowcow majacych auta turbo (mini czy inne) leje 0-40 ? Czemu wszystkie wysilone konstrukcje lataja na 10-60 ?
Rozumiem tez ze wedle tych teoretycznych informacji z instrukcji nalezy na pewno zalewac mini castrolem lub innym zalecanym przez bmw a motul.. ktory to rozni sie parametrami.. milers valvo czy inny zaszkodzi autu ??
slucham dalszych wypowiedzi czemu to 10-60 to zly olej .. co wiecej nie bardzo wierze ze wszyscy tu leja to co zaleca producent.. zwlaszcza w mocniejszych wozach
PS. nie bede przywolywal doswiadczen z innych aut/for bo zaraz dowiem sei ze przeciez to nei mini
PS2. nie twierdze ze musze miec racje , natomiast czekam na jakies realne argumenty za i przeciw
Juz Ci tlumacze dlaczego auto, ktore wspomniales smigaja po torach albo wysilone silniki za granica uzywaja 10-60. U nas zreszta tez masz lany 10-60 do eMek.
Otoz olej ten ma lepsza gestosc w wyokich temperaturach i przeznaczony jest do pracy w wyzylowanych silnikach, ktore nie jezdza po miescie do 3tysiecy obrotow a smigaja na pelnym gazie do 9-10tys obrotow gdzie masz wysokie temperatury i tarcie. Wszystko po to ze olej ten ma swoje wlasciwosci po dogrzaniu i nie zerwie Ci filmu jak 0-30 czy 0-40 ktore sa do normalnych silnikow gdzie czasami damy im po garach.
Zreszta pozalewaj silnik 10-60 ciekawe ile na nim zrobisz jezdzac po miescie. Bo dla mnie rowniez dobrze z tego co piszesz moge zalac nim Chevroleta Spark 1.0 albo Seja 600tke.
Albo zalej v300 motula
Kazdy olej ma swoje przeznaczenie. Po co lac olej 10-60 do auta, ktorego go nie dogrzeje nie uzyska lepkosci i gestosci w jakiej powinien pracowac. Szybciej ma odprowadzac cieplo z silnika jak i turob bo turbo jewst nim smarowane jak wiadomo. Tylko ze nie jest to slimak ak maly jak w naszych mini a raczej cos o wiele wiekszego i potezniejszgo co potrafi wydmuchac ponad 2 bary
Re: MINI olej
Olo pisze: Juz Ci tlumacze dlaczego auto, ktore wspomniales smigaja po torach albo wysilone silniki za granica uzywaja 10-60. U nas zreszta tez masz lany 10-60 do eMek.
Otoz olej ten ma lepsza gestosc w wysokich temperaturach i przeznaczony jest do pracy w wyzylowanych silnikach, ktore nie jezdza po miescie do 3tysiecy obrotow a smigaja na pelnym gazie do 9-10tys obrotow gdzie masz wysokie temperatury i tarcie. Wszystko po to ze olej ten ma swoje wlasciwosci po dogrzaniu i nie zerwie Ci filmu jak 0-30 czy 0-40 ktore sa do normalnych silnikow gdzie czasami damy im po garach.
do 9-10 000 smiga malo aut nie sadze tez zeby mini wszyscy latali do 3000 obr
Czysto teoretycznie 10w ma nieco gorsze parametry niz 0 i 5 zalecane do mini, z tym ze pomijjac fakt ze istnieja oleje 5-50 to dobry olej 10 nie za wiele odbiega a nieraz przewyzsza lipny 0 pomijam ze swiadomy uzytkownik nie katuje zimnego wozu , pozwole sobie wiec na stwierdzenie ze wole "gorsze" wedug ciebie parametry przy zimnym rozruchu (gdzie raczej zadko pojawiaja sie problemy) ale lepszy przy wyzszych temp.
Olo pisze: Zreszta pozalewaj silnik 10-60 ciekawe ile na nim zrobisz jezdzac po miescie. Bo dla mnie rowniez dobrze z tego co piszesz moge zalac nim Chevroleta Spark 1.0 albo Seja 600tke.
Albo zalej v300 motula
Oczywiscie ze mozesz zalac sparka jesli tylko chcesz wydac kase to mozesz go zastosowac nawet i w matizie
I moge isc o zaklad iz silnik lepiej bedzie sie czul po 200 000 na valvo 10-60 niz castrolu 0-30 (taki zaleca bmw ?? )
Olo pisze: Kazdy olej ma swoje przeznaczenie. Po co lac olej 10-60 do auta, ktorego go nie dogrzeje nie uzyska lepkosci i gestosci w jakiej powinien pracowac. Szybciej ma odprowadzac cieplo z silnika jak i turob bo turbo jest nim smarowane jak wiadomo. Tylko ze nie jest to slimak ak maly jak w naszych mini a raczej cos o wiele wiekszego i potezniejszgo co potrafi wydmuchac ponad 2 bary
tak samo po co lac valvo motula czy inny markowy olej jak mozna zalac czym badz z tesco przeciez wedle twojej teori wazne sa tylko cyferki
Powiedz tez skad wzieles pomysl ze olej nie uzyska lepkosci
o wielkosci sprezarki i zwiazanym z tym doladowaniu juz nie mam sil pisac
reasumujac nic mi nie wytlumaczyles, co wiecej napisales sporo bzdur. Nie upieram sie ze trzeba zalewac olej a b czy c Poruszylem temat, jak widac sa uzytkownicy latajacy na olejach innych niz kazze ksiazka (i na tej informacji mi glownei zalezalo) a czemu ja chce zalewac 10-60 ano dlatego ze bardzo lubie ten olej i wole zaplacic 40zl wiecej i spac spokojniej , zgodze sie tez ze 99% uzytkownikow moze sobei latac na 0-xxx. Ale prosze nie wmawiaj mi ze taki olej to zlo
- pididi
- Super użytkownik
- Posty: 1112
- Rejestracja: 19 cze 2008, 20:39
- Posiadane auto: Clubman JCW LCI
- Lokalizacja: Poznań
Re: MINI olej
Niektórzy latają na 10W60 bez problemów w Miniakach, czy to Valvo czy Millers. Pomimo mocy większej niż w Worksie (w sensie niby wysilony silnik) stwierdziłem, że olej o takich parametrach to przesada - stad 5W50 o bdb parametrach.
btw powodzenie z olejami typu 0Wxx w "starych" Miniakach - znikają dość szybko. Nowe "eko" silniki to zupełnie inna bajka.
btw powodzenie z olejami typu 0Wxx w "starych" Miniakach - znikają dość szybko. Nowe "eko" silniki to zupełnie inna bajka.
static
Re: MINI olej
No jesli wyciagamy z naszego Mini pod 300 kucy to wtedy warto zainteresowac sie czyms leszym niz 0-xx
Tez znam ludzi co jezdza w BMW E30 na 10-60 tylko ze tam pod maska jest duzy tych kucykow czy jak to sie zwie
A co aktualnie jest z 5w50 do benzyny oczywiscie dobrego? Znalazlem jakiegos Mobila ale pisze, ze do klekota...
Tez znam ludzi co jezdza w BMW E30 na 10-60 tylko ze tam pod maska jest duzy tych kucykow czy jak to sie zwie
A co aktualnie jest z 5w50 do benzyny oczywiscie dobrego? Znalazlem jakiegos Mobila ale pisze, ze do klekota...
Re: MINI olej
W sumie jezdze teraz na castrolu 0w40 tym edge przywiezionym z niemiec. Jak narazie machnalem 5tysiakow na nim a dzisiaj sprawdze czy cos ubywa go czy nie. Auto dopiero ma nalatane 63tysiace od nowosci. Ale wole lac lepszy olej niz jakies dziadostow.
W dieslach lalem tylko motula bo fajnie cichutko silnik na nim pracuje a do benzyny gdzie ja czesto katuje wole cos lepszego. Poleccie cos dobrego i sprawdzonego.
W dieslach lalem tylko motula bo fajnie cichutko silnik na nim pracuje a do benzyny gdzie ja czesto katuje wole cos lepszego. Poleccie cos dobrego i sprawdzonego.
Re: MINI olej
wilkuw pisze:valvo 5w50..motula masz nawet 5w40
Na tym motulu jezdzilem w Renault Vel Satis jest ok i fajnie wycisza ale raczej nie do katowania
A warto lac tego Valvo? Nie chodzi mi o cene bo rozbieznosc jest niewielka.
A co powiecie o Liqui Moly?
- pididi
- Super użytkownik
- Posty: 1112
- Rejestracja: 19 cze 2008, 20:39
- Posiadane auto: Clubman JCW LCI
- Lokalizacja: Poznań
Re: MINI olej
Miller XFS - w tej serii są różne oleje: 5W40, 5W50 etc.
Poczytaj opinie o marce. Serii CFS nie ma po co zalewać na drogowe użytkowanie.
Poczytaj opinie o marce. Serii CFS nie ma po co zalewać na drogowe użytkowanie.
static
Re: MINI olej
pididi pisze:Miller XFS - w tej serii są różne oleje: 5W40, 5W50 etc.
Poczytaj opinie o marce. Serii CFS nie ma po co zalewać na drogowe użytkowanie.
Jaka bedzie roznica miedzy: XFS 0W40 a XFS 5W50 ?
- pididi
- Super użytkownik
- Posty: 1112
- Rejestracja: 19 cze 2008, 20:39
- Posiadane auto: Clubman JCW LCI
- Lokalizacja: Poznań
Re: MINI olej
Nie tylko Millers, u innych producentów olej np. 0W30 jest droższy niż 5W30. Z czego to wynika - nie wiem.
static
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: MINI olej
klasa jakosci wyzsza? pewnie dodatki drozsze i stad cena
ten 0w40 to oliwa low saps, niskopopiolowa, do nich dodatki sa cholernie drogie, robia je bodajze 2 koncerny na swiecie i stad wysokie ceny
z tym ze to sa oleje przeznaczone do dlugich okresow miedzyprzegladowych - wlasnie te slynne 30 tys od przegladu do przegladu
ten 0w40 to oliwa low saps, niskopopiolowa, do nich dodatki sa cholernie drogie, robia je bodajze 2 koncerny na swiecie i stad wysokie ceny
z tym ze to sa oleje przeznaczone do dlugich okresow miedzyprzegladowych - wlasnie te slynne 30 tys od przegladu do przegladu
Ostatnio zmieniony 19 lip 2012, 22:59 przez flapjck1, łącznie zmieniany 1 raz.
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow