MINI olej
Re: MINI olej
Juz Ci tlumacze dlaczego auto, ktore wspomniales smigaja po torach albo wysilone silniki za granica uzywaja 10-60. U nas zreszta tez masz lany 10-60 do eMek.wilkuw pisze:albo dowod na to ze 0-30 mozna sobie w d wsadzic bo przelatuje przez silnik w jak woda w nasze piekne latoflapjck1 pisze:czlowieku, pierscienie to najmniej istotny element w tej ukladance - to jest akurat dowod na wg mnie niska trwalosc jakiegos elementu ukladanki tlok/cylinder
tu sie rozchodzi o panewki, popychacze hydrauliczne, cala hydraulike sterowania zaworami
to rozwin prosze gdzie tu chodzi i jak o panewki( 10-60 ) nie dosc ze ich nie zabije to zapewni im dluzej film olejowy w ekstremalnej sytuacji niz 0-30 czy 0-40 zalecany przez bmw
popychacze.. no jest szansa ze sie napelnia nieco pozniej (w sprawnym aucie) o ile wogle zejdzie z nich olejwiec znowu gdzie wada oleju 10-60 ?
hyraulike sterowania zaworami jaka ? i jak ma zle wplynac olej 10-60 na nia... wedle tych teorii wszystkie starsze ilniki powiiny wybuchac od nalania oleju o lepszych parametrach niz zalecanoco wiecej czemu za granicami tego kraju potrafia stare miniaki zalewac 10-60 jesli lataja tym po torach itp ? Ilu kierowcow majacych auta turbo (mini czy inne) leje 0-40 ? Czemu wszystkie wysilone konstrukcje lataja na 10-60 ?
Rozumiem tez ze wedle tych teoretycznych informacji z instrukcjinalezy na pewno zalewac mini castrolem lub innym zalecanym przez bmw
a motul.. ktory to rozni sie parametrami.. milers valvo czy inny zaszkodzi autu ??
slucham dalszych wypowiedzi czemu to 10-60 to zly olej .. co wiecej nie bardzo wierze ze wszyscy tu leja to co zaleca producent.. zwlaszcza w mocniejszych wozach
PS. nie bede przywolywal doswiadczen z innych aut/for bo zaraz dowiem sei ze przeciez to nei mini
PS2. nie twierdze ze musze miec racje , natomiast czekam na jakies realne argumenty za i przeciw
Otoz olej ten ma lepsza gestosc w wyokich temperaturach i przeznaczony jest do pracy w wyzylowanych silnikach, ktore nie jezdza po miescie do 3tysiecy obrotow a smigaja na pelnym gazie do 9-10tys obrotow gdzie masz wysokie temperatury i tarcie. Wszystko po to ze olej ten ma swoje wlasciwosci po dogrzaniu i nie zerwie Ci filmu jak 0-30 czy 0-40 ktore sa do normalnych silnikow gdzie czasami damy im po garach.
Zreszta pozalewaj silnik 10-60 ciekawe ile na nim zrobisz jezdzac po miescie. Bo dla mnie rowniez dobrze z tego co piszesz moge zalac nim Chevroleta Spark 1.0 albo Seja 600tke.
Albo zalej v300 motula

Kazdy olej ma swoje przeznaczenie. Po co lac olej 10-60 do auta, ktorego go nie dogrzeje nie uzyska lepkosci i gestosci w jakiej powinien pracowac. Szybciej ma odprowadzac cieplo z silnika jak i turob bo turbo jewst nim smarowane jak wiadomo. Tylko ze nie jest to slimak ak maly jak w naszych mini a raczej cos o wiele wiekszego i potezniejszgo co potrafi wydmuchac ponad 2 bary
Re: MINI olej
do 9-10 000 smiga malo autOlo pisze: Juz Ci tlumacze dlaczego auto, ktore wspomniales smigaja po torach albo wysilone silniki za granica uzywaja 10-60. U nas zreszta tez masz lany 10-60 do eMek.
Otoz olej ten ma lepsza gestosc w wysokich temperaturach i przeznaczony jest do pracy w wyzylowanych silnikach, ktore nie jezdza po miescie do 3tysiecy obrotow a smigaja na pelnym gazie do 9-10tys obrotow gdzie masz wysokie temperatury i tarcie. Wszystko po to ze olej ten ma swoje wlasciwosci po dogrzaniu i nie zerwie Ci filmu jak 0-30 czy 0-40 ktore sa do normalnych silnikow gdzie czasami damy im po garach.


Czysto teoretycznie 10w ma nieco gorsze parametry niz 0 i 5 zalecane do mini, z tym ze pomijjac fakt ze istnieja oleje 5-50 to dobry olej 10 nie za wiele odbiega a nieraz przewyzsza lipny 0

Oczywiscie ze mozesz zalac sparka jesli tylko chcesz wydac kaseOlo pisze: Zreszta pozalewaj silnik 10-60 ciekawe ile na nim zrobisz jezdzac po miescie. Bo dla mnie rowniez dobrze z tego co piszesz moge zalac nim Chevroleta Spark 1.0 albo Seja 600tke.
Albo zalej v300 motula


I moge isc o zaklad iz silnik lepiej bedzie sie czul po 200 000 na valvo 10-60 niz castrolu 0-30 (taki zaleca bmw ?? )
tak samo po co lac valvo motula czy inny markowy olej jak mozna zalac czym badz z tescoOlo pisze: Kazdy olej ma swoje przeznaczenie. Po co lac olej 10-60 do auta, ktorego go nie dogrzeje nie uzyska lepkosci i gestosci w jakiej powinien pracowac. Szybciej ma odprowadzac cieplo z silnika jak i turob bo turbo jest nim smarowane jak wiadomo. Tylko ze nie jest to slimak ak maly jak w naszych mini a raczej cos o wiele wiekszego i potezniejszgo co potrafi wydmuchac ponad 2 bary


Powiedz tez skad wzieles pomysl ze olej nie uzyska lepkosci

o wielkosci sprezarki i zwiazanym z tym doladowaniu juz nie mam sil pisac

reasumujac nic mi nie wytlumaczyles, co wiecej napisales sporo bzdur. Nie upieram sie ze trzeba zalewac olej a b czy c






- pididi
- Super użytkownik
- Posty: 1090
- Rejestracja: 19 cze 2008, 20:39
- Posiadane auto: Clubman JCW LCI
- Lokalizacja: Poznań
Re: MINI olej
Niektórzy latają na 10W60 bez problemów w Miniakach, czy to Valvo czy Millers. Pomimo mocy większej niż w Worksie (w sensie niby wysilony silnik) stwierdziłem, że olej o takich parametrach to przesada - stad 5W50 o bdb parametrach.
btw powodzenie z olejami typu 0Wxx w "starych" Miniakach - znikają dość szybko. Nowe "eko" silniki to zupełnie inna bajka.
btw powodzenie z olejami typu 0Wxx w "starych" Miniakach - znikają dość szybko. Nowe "eko" silniki to zupełnie inna bajka.
static
Re: MINI olej
No jesli wyciagamy z naszego Mini pod 300 kucy to wtedy warto zainteresowac sie czyms leszym niz 0-xx
Tez znam ludzi co jezdza w BMW E30 na 10-60 tylko ze tam pod maska jest duzy tych kucykow czy jak to sie zwie
A co aktualnie jest z 5w50 do benzyny oczywiscie dobrego? Znalazlem jakiegos Mobila ale pisze, ze do klekota...
Tez znam ludzi co jezdza w BMW E30 na 10-60 tylko ze tam pod maska jest duzy tych kucykow czy jak to sie zwie

A co aktualnie jest z 5w50 do benzyny oczywiscie dobrego? Znalazlem jakiegos Mobila ale pisze, ze do klekota...
Re: MINI olej
W sumie jezdze teraz na castrolu 0w40 tym edge przywiezionym z niemiec. Jak narazie machnalem 5tysiakow na nim a dzisiaj sprawdze czy cos ubywa go czy nie. Auto dopiero ma nalatane 63tysiace od nowosci. Ale wole lac lepszy olej niz jakies dziadostow.
W dieslach lalem tylko motula bo fajnie cichutko silnik na nim pracuje a do benzyny gdzie ja czesto katuje wole cos lepszego. Poleccie cos dobrego i sprawdzonego.
W dieslach lalem tylko motula bo fajnie cichutko silnik na nim pracuje a do benzyny gdzie ja czesto katuje wole cos lepszego. Poleccie cos dobrego i sprawdzonego.
Re: MINI olej
Na tym motulu jezdzilem w Renault Vel Satiswilkuw pisze:valvo 5w50..motula masz nawet 5w40


A warto lac tego Valvo? Nie chodzi mi o cene bo rozbieznosc jest niewielka.
A co powiecie o Liqui Moly?
- pididi
- Super użytkownik
- Posty: 1090
- Rejestracja: 19 cze 2008, 20:39
- Posiadane auto: Clubman JCW LCI
- Lokalizacja: Poznań
Re: MINI olej
Miller XFS - w tej serii są różne oleje: 5W40, 5W50 etc.
Poczytaj opinie o marce. Serii CFS nie ma po co zalewać na drogowe użytkowanie.
Poczytaj opinie o marce. Serii CFS nie ma po co zalewać na drogowe użytkowanie.
static
Re: MINI olej
Jaka bedzie roznica miedzy: XFS 0W40 a XFS 5W50 ?pididi pisze:Miller XFS - w tej serii są różne oleje: 5W40, 5W50 etc.
Poczytaj opinie o marce. Serii CFS nie ma po co zalewać na drogowe użytkowanie.
- pididi
- Super użytkownik
- Posty: 1090
- Rejestracja: 19 cze 2008, 20:39
- Posiadane auto: Clubman JCW LCI
- Lokalizacja: Poznań
Re: MINI olej
Nie tylko Millers, u innych producentów olej np. 0W30 jest droższy niż 5W30. Z czego to wynika - nie wiem.
static
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8180
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: MINI olej
klasa jakosci wyzsza? pewnie dodatki drozsze i stad cena
ten 0w40 to oliwa low saps, niskopopiolowa, do nich dodatki sa cholernie drogie, robia je bodajze 2 koncerny na swiecie i stad wysokie ceny
z tym ze to sa oleje przeznaczone do dlugich okresow miedzyprzegladowych - wlasnie te slynne 30 tys od przegladu do przegladu
ten 0w40 to oliwa low saps, niskopopiolowa, do nich dodatki sa cholernie drogie, robia je bodajze 2 koncerny na swiecie i stad wysokie ceny
z tym ze to sa oleje przeznaczone do dlugich okresow miedzyprzegladowych - wlasnie te slynne 30 tys od przegladu do przegladu
Ostatnio zmieniony 19 lip 2012, 22:59 przez flapjck1, łącznie zmieniany 1 raz.
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow