Jaki olej najlepiej wlac?
Moderator: flapjck1
- Beny
- Super użytkownik
- Posty: 2373
- Rejestracja: 08 maja 2005, 20:57
- Posiadane auto: Mini '76 1300, mini van, mini kombi
- Lokalizacja: Kraków
Re: Jaki olej najlepiej wlac?
ja używam oleju quaker state performance 20w50 i nie narzekam, olej kupuję w sklepie w krakowie, ale podejrzewam że jest dostępny wszędzie, myślę że jakość porównywalna do midlanda ...
monsterk, midland coś ci powinien odpalić za reklamę ))
monsterk, midland coś ci powinien odpalić za reklamę ))
Mini Countryman Cooper S ALL4 R60 2011
Fiat X1/9 1974, 1300 - w trakcie remontu
Opel Manta B 1979
Fiat X1/9 1974, 1300 - w trakcie remontu
Opel Manta B 1979
-
- Swój Człowiek
- Posty: 426
- Rejestracja: 15 mar 2010, 11:12
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Józefosław/Piaseczno
- dziesio
- Super użytkownik
- Posty: 1105
- Rejestracja: 17 sty 2005, 21:17
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: warszawa
Re: Jaki olej najlepiej wlac?
TRIP - za 3 tyg bede w okolicach trojmiasta to moge Ci podrzucic baniaczek tegoz oleju jak nie mozesz dostac u siebie.
Re: Jaki olej najlepiej wlac?
dziesio pisze:TRIP - za 3 tyg bede w okolicach trojmiasta to moge Ci podrzucic baniaczek tegoz oleju jak nie mozesz dostac u siebie.
bardzo dziękuję za propozycję, ale już zamówiłem,
Za zamówienie zbiorowe z Huminem wynegocjowałem całkiem przystępną cenę w gdańsku.
Re: Jaki olej najlepiej wlac?
heh Beny masz rację monterk reklamuje midlanda, ale to naprawde bardzo dobry olej, bardzo dużo zacząłem czytać na jego temat odkąd Michał mi kazał zalac nim silniki, naprawde zbiera on bardzo dobre recenzje zarówno wśród motocyklistów jak i uzytkowników aut. Puki co ja naprawdę nie narzekam auto nie spaliło mi nawet grama z czego jestem niezmiernie dumny po moich przejsciach z silnikiem mój kolega w hondzie używał castrola i mówił ze tego badziewia nie będzie wiecej uzywał, olej mu się spienił jak ludwik do mycia naczyń
P.S objechałem wszędzie i bardzo ciężko go u nas dostac
P.S objechałem wszędzie i bardzo ciężko go u nas dostac
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Jaki olej do mini classic
monsterk pisze: castrol ma SE/CC a w midlandzie SL/CF. Te litery oznaczają jakość, im wyżej w alfabecie tym lepszy olej.Ten castrol nadeje się do żuka
Pierwsza część odpowiedzi jest zgodna z prawdą. Każda kolejna litera alfabetu wyżej po S / C oznacza wyższą jakość oleju.
To, że ten castrol nadaje sie do Żuka to też prawda. Do Żuka również wlać można dowolny olej mineralny wyższej jakości niż stosowane do nich w latach 60 / 70 tych oleje Lux i Selektol.
Myślę jednak, że chciałeś przez to określenie "zdołować" jakość castrola. I z tym trudno się już zgodzić. Castrol kupowany w oryginalnych opakowaniach a nie pochodzący z "garażowych rozlewni" nie wiadomo czego, to dobrej jakości olej zupełnie wystarczajacy do stosowania w zespołach napędowych mini. Olej ten na pewno nie spowoduje żadnych problemów w silniku dotychczas będącym w dobrym stanie technicznym.
Żaden natomiast nawet najwyższej jakości i najdroższy olej nie naprawi silnika czy skrzyni kwalifikującej sie do remontu.
Mayon pisze: mój kolega w hondzie używał castrola i mówił ze tego badziewia nie będzie wiecej uzywał, olej mu się spienił jak ludwik do mycia naczyń
Firma Castrol oferuje rozmaite oleje, nie jeden do wszystkiego. Należało by ustalić jaki olej został wlany do tej Hondy czy odpowiedni dla typu silnika. Poza tym również istotne gdzie ten olej został zakupiony. Zdarzają się przypadki oferowania innego byle jakiego oleju w opakowaniach firmowych pochodzących z oryginalnego oleju wymienianego na stacjach obsługi. Generalizowanie jednego przypadku nie jest właściwe.
-
- Swój Człowiek
- Posty: 426
- Rejestracja: 15 mar 2010, 11:12
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Józefosław/Piaseczno
Re: Jaki olej najlepiej wlac?
jakoś Paddy i spółka upalali na Monte na Castrolu i krzywdy nie było...
i zdaje mi się że objechali Prosiaki, Cytryny i inne wynalazki
nawet naklejkę mam z epoki "CASTROL THIRD WIN"
na wściekaczce mojej oczywiście
i zdaje mi się że objechali Prosiaki, Cytryny i inne wynalazki
nawet naklejkę mam z epoki "CASTROL THIRD WIN"
na wściekaczce mojej oczywiście
Leyland Mini Clubman
Re: Jaki olej najlepiej wlac?
Witam przewertowałem wszystkie tematy odnosnie oleji i chcę sie zwrócić z może głupim zapytaniem ale jednak,od dłuższego czasu szukam mini i znalazłem egzemplarz któy mi pasuje auto ma 45tyś przebiegu,jest z 98r i jeżdzi na oleju 5w50! co mam o tym sądzić? jaki ma to wpływ np na skrzynie? będe bardzo wdzięczny za jakąś rzeczową odpowiedż pozdrawiam
-
- Swój Człowiek
- Posty: 426
- Rejestracja: 15 mar 2010, 11:12
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Józefosław/Piaseczno
Re: Jaki olej najlepiej wlac?
nie powinno być problemu większego, jednak sugerowany do Mini to 20W50, moje doświadczenia to niezły Midland oraz obecnie Castrol który bardzo długo nie robi się czarny ( ponad 3000 km od wymiany oleju i wciąż "trzyma jasny kolor" ), tak więc dobrze to wygląda i nie żre za bardzo w stosunku do Midlanda.
Leyland Mini Clubman
Re: Jaki olej najlepiej wlac?
Dzięki za odp. teraz jeszcze dwa zapytania zostawić ten olej na którym jeżdził czyli 5w50 czy zmienic na sugerowany tutaj 20w50 czy może coś pomiędzy typu 10w40 a i jeszcze jedo troche odbiegam od tematy olejów przy dodawaniu i odejmowaniu gazu coś stuka przegub? poduszka silnika? moze coś innego z góry dziękuje za wszelkie sugestie pozdrawiam
Castrol
A moze cos takiego ?
http://www.castrolmoto.com/pl/products/actevo.php
Ja mam w swoim zalane CASTROL POWER 1 GPS 4T 15W50 i chyba wszystko jest ok, nie dymi nie pozera i czysto jakos sie zrobilo.
http://www.castrolmoto.com/pl/products/actevo.php
Ja mam w swoim zalane CASTROL POWER 1 GPS 4T 15W50 i chyba wszystko jest ok, nie dymi nie pozera i czysto jakos sie zrobilo.
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Castrol
Rymek pisze:Ja mam w swoim zalane CASTROL POWER 1 GPS 4T 15W50 i chyba wszystko jest ok, nie dymi nie pozera i czysto jakos sie zrobilo.
Bo możesz zalać cokolwiek ( mam na myśli olej silnikowy czysty, świeży, prosto z fabrycznego opakowania). Jeżeli silnik jest w dobrym stanie i nie ma "przedmuchów" spowodowanych zużyciem, to tak będzie się zachowywał po wymianie oleju.
Problem leży gdzie indziej. Tłumaczenie tego po raz 100 tny nieco mnie już nuży
Nie chodzi o sam silnik w miniaku bo ten zapewne najlepiej pracował by na pełnym syntetyku. I taki olej leje się gdy chodzi o wynik na okrążeniu toru i uzyskanie maksymalnej mocy z silnika. Tu jednak nie ma znaczenia ile ten silnik ( a przede wszystkim skrzynia i FD) wytrzyma (sezon startów czy jeden wyścig).
Problemem jest obecność w jednym bloku z silnikiem również skrzyni biegów a przede wszystkim przekładni głównej i mechanizmu różnicowego. Te mechanizmy wymagaja do długotrwałego bezawaryjnego działania dodatków EP czyli takich jakie występują w olejach przekładniowych.
Silnikowe oleje w większości nie zawierają takich dodatków. Półsyntetyczne czy syntetyczne dobre dla silnika są zupełnie nieodpowiednie dla przekładni.
Kompromisem jest właśnie mineralny olej silnikowy 20W50 i taki olej należy stosować. Tylko mineralny i tylko taki jeżeli zależy nam na uzyskaniu długich bezawaryjnych przebiegów.
Można stosować mineralny 15W40, który w okresach niższych temperatur ułatwia uruchamianie silnika i stwarza mniejsze opory ruchu dla obracajacych się kół zębatych w okresie nagrzewania się silnika i przekładni. Przy stosowaniu tego oleju latem zużycie elementów przekładni głównie FD jest jednak szybsze.
Oleje oznaczone 4T ( motocyklowe) są co prawda dostosowane do motocyklowych skrzyń biegów ale są to zupełnie inne skrzynie. Posiadają one również tzw. sprzęgła mokre. A to co dobre dla działania mokrych sprzęgieł jest z kolei szkodliwe dla synchronizatorów i osi satelitów w skrzyni miniakowskiej.
Opisanie wszystkich problemów zwiazanych z olejami zajęło by wiele miejsca. Dociekliwych odsyłam do wielu materiałów znajdujących sie na specjalistycznych witrynach w sieci.
- gawa
- Swój Człowiek
- Posty: 109
- Rejestracja: 18 lut 2005, 21:07
- Posiadane auto: Mini British Open
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Jaki olej najlepiej wlac?
MILLERS- Classic Mini Oil 20W50
OPIS:
Olej mineralny na bazie mineralnej zawierający dodatki oleju przekładniowego EP (Extreme Pressure),
do użytku w pojazdach, których skrzynia biegów i silnik smarowane są tym samym olejem.
STOSOWANIE:
Do zastosowania m.in. w samochodach klasycznych Mini i innych, w których ten sam olej służy do smarowania skrzyni biegów i silnika. Do użytku także w samych skrzyniach biegów pojazdów, które wymagają takiego oleju. Idealny także do starszych motocykli, w których sprzęgło pracuje w oleju silnikowym.
KORZYŚCI:
Ulepszona ochrona silnika i skrzyni biegów w stosunku do standardowego oleju 20w50
Wydłużona żywotność zębatek oraz wszystkich łożysk
Łatwiejsza zmiana biegów
Wydłużona żywotność koła pasowego w silnikach transverse
CHARAKTERYSTYKA:
Idealny do klasycznych Mini, Cooper, Cooper S
Znakomity olej dla każdego fana Mini, który chce mieć w swoim Mini najlepszy możliwy olej
API SF,CD
API GL4
API-GL 4 – oleje mineralne o zwiększonej ilości dodatków typu EP i innych dodatków uszlachetniających,
zalecane do przekładni hipoidalnych, pracujących w zmiennych warunkach
CCMC G2
SAE klasa lepkości: 20W50
Ciężar właściwy przy 150C 0,896
Lepkość kinematyczna przy 1000C 17,4 cSt
Lepkość kinematycza przy 400C 155 cSt
Indeks lepkości 120
Temperatura krzepnięcia -230C
Temperatura zapłonu 2280C
Lepkość na zimno przy -300C n/a
OPIS:
Olej mineralny na bazie mineralnej zawierający dodatki oleju przekładniowego EP (Extreme Pressure),
do użytku w pojazdach, których skrzynia biegów i silnik smarowane są tym samym olejem.
STOSOWANIE:
Do zastosowania m.in. w samochodach klasycznych Mini i innych, w których ten sam olej służy do smarowania skrzyni biegów i silnika. Do użytku także w samych skrzyniach biegów pojazdów, które wymagają takiego oleju. Idealny także do starszych motocykli, w których sprzęgło pracuje w oleju silnikowym.
KORZYŚCI:
Ulepszona ochrona silnika i skrzyni biegów w stosunku do standardowego oleju 20w50
Wydłużona żywotność zębatek oraz wszystkich łożysk
Łatwiejsza zmiana biegów
Wydłużona żywotność koła pasowego w silnikach transverse
CHARAKTERYSTYKA:
Idealny do klasycznych Mini, Cooper, Cooper S
Znakomity olej dla każdego fana Mini, który chce mieć w swoim Mini najlepszy możliwy olej
API SF,CD
API GL4
API-GL 4 – oleje mineralne o zwiększonej ilości dodatków typu EP i innych dodatków uszlachetniających,
zalecane do przekładni hipoidalnych, pracujących w zmiennych warunkach
CCMC G2
SAE klasa lepkości: 20W50
Ciężar właściwy przy 150C 0,896
Lepkość kinematyczna przy 1000C 17,4 cSt
Lepkość kinematycza przy 400C 155 cSt
Indeks lepkości 120
Temperatura krzepnięcia -230C
Temperatura zapłonu 2280C
Lepkość na zimno przy -300C n/a
Ostatnio zmieniony 23 paź 2010, 01:50 przez gawa, łącznie zmieniany 1 raz.
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Jaki olej najlepiej wlac?
jakby ktoś reflektował na millersa to przedstawiciel ostatnio u mnie był, także mogę zorganizować ten olej, większą ilość się weźmie to może coś z ceny urwiemy
ale generalnie drogi (czyt. droższy od innych nie jest)
ale generalnie drogi (czyt. droższy od innych nie jest)
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Jaki olej najlepiej wlac?
Jeszcze jedna uwaga na temat klasyfikacji oleju w zwiazku z podanym przykładem oleju Millers.
Oznaczenie oleju API SF/CD
Na ogół przyjmuje się, że im wyższa litera w alfabecie po S czy C tym lepszy jakościowo olej. Tak, to prawda i szczególnie istotna w przypadku nowoczesnych jednostek napędowych ( rozrząd SOHC, DOHC, hydrauliczna regulacja luzu zaworów itd. itp. )
W silnikach mini serii A/A+ ostatnim olejem najbardziej odpowiednim do jego konstrukcji jest mineralny olej oznaczony SF. Wszystkie "wyżej" już nie, ze względu na radykalne ograniczenie w tych olejach dodatku ZDDP ( co było spowodowane głównie względami ochrony środowiska podobnie jak w przypadku paliwa bezołowiowego.
Jaki ma to wpływ ?. Nie wnikając w zawiłe szczególy składników oleju efekty zobaczyć można po rozbiórce silnika serii A/A+ po przebiegu kilkudziesięciu tys km. Konkretnie wpływ braku ZDDP na współpracę wałka rozrzadu ze szklankami popychaczy zaworów. I tu już bardzo blisko do pierwszego pochopnego stwierdzenia, że to wałki i szklanki są "badziewne".
Niestety nie mamy wpływu na to jakie oleje i z jakimi składnikami są obecnie oferowane i dostępne na rynku. Na ogół musimy godzić sie na kompromis którego efektem może być przyspieszone zużycie elementów silnika o starszej konstrukcji. Tym bardziej nie jest obojętne jaki olej wybierzemy.
Oznaczenie oleju API SF/CD
Na ogół przyjmuje się, że im wyższa litera w alfabecie po S czy C tym lepszy jakościowo olej. Tak, to prawda i szczególnie istotna w przypadku nowoczesnych jednostek napędowych ( rozrząd SOHC, DOHC, hydrauliczna regulacja luzu zaworów itd. itp. )
W silnikach mini serii A/A+ ostatnim olejem najbardziej odpowiednim do jego konstrukcji jest mineralny olej oznaczony SF. Wszystkie "wyżej" już nie, ze względu na radykalne ograniczenie w tych olejach dodatku ZDDP ( co było spowodowane głównie względami ochrony środowiska podobnie jak w przypadku paliwa bezołowiowego.
Jaki ma to wpływ ?. Nie wnikając w zawiłe szczególy składników oleju efekty zobaczyć można po rozbiórce silnika serii A/A+ po przebiegu kilkudziesięciu tys km. Konkretnie wpływ braku ZDDP na współpracę wałka rozrzadu ze szklankami popychaczy zaworów. I tu już bardzo blisko do pierwszego pochopnego stwierdzenia, że to wałki i szklanki są "badziewne".
Niestety nie mamy wpływu na to jakie oleje i z jakimi składnikami są obecnie oferowane i dostępne na rynku. Na ogół musimy godzić sie na kompromis którego efektem może być przyspieszone zużycie elementów silnika o starszej konstrukcji. Tym bardziej nie jest obojętne jaki olej wybierzemy.