Strona 8 z 17

Re: Kółko kompresora !

: 04 paź 2010, 11:05
autor: pididi
Katalogowo było 220 Nm chyba, więc rzeczywiście mało.

Re: Kółko kompresora !

: 04 paź 2010, 11:23
autor: speedfight
no katalogowo jest 220Nm. I w ogóle przy kółku 17% 17KM więcej to nie zbyt dobry wynik. Tyle powinno się uzyskać przy 15% kółku. Może sprężanie masz słabe?? sprawdź sobie na zimnym silniku.

Poza tym jeśli wzrasta moc silnika to moment obrotowy również. Więc jeśli teraz przy mocy ~180KM masz 199Nm to ile miałeś wcześniej? bo na pewno mniej. Zwykły Cooper ma 140 albo 150Nm

Re: Kółko kompresora !

: 04 paź 2010, 12:41
autor: bob.dsk
Hmm to dziwne bede musiał jeszcze na inną hamownie zajechac bo moze coś zle pokazało. A co może byc przyczyną tak małej ilości NM?

Re: Kółko kompresora !

: 04 paź 2010, 13:00
autor: humin
a gdzie byłeś na hamowni? vtech kosakowo?

Re: Kółko kompresora !

: 04 paź 2010, 13:03
autor: speedfight
albo właśnie zła hamowania. albo może sprężanie albo coś z głowica itd itd... opcji może być wiele.

Re: Kółko kompresora !

: 04 paź 2010, 13:07
autor: speedfight
Dla sprecyzowania bo właśnie sprawdziłem Cooper R50 ma 150Nm czyli według danych podanych przez hamownie, Twój silnik mógł mieć coś koło tego z szansą na trochę więcej.

Re: Kółko kompresora !

: 04 paź 2010, 13:21
autor: bob.dsk
Byłem na hamowni Strefa Tuningu na morskiej w gdyni. Wydaje mi się że jest spora poprawa jesli chodzi o osiągi wiec nie wiem czemu tak malo NM:(

Re: Kółko kompresora !

: 04 paź 2010, 16:26
autor: hrynek
bob.dsk pisze:Byłem na hamowni Strefa Tuningu na morskiej w gdyni. Wydaje mi się że jest spora poprawa jesli chodzi o osiągi wiec nie wiem czemu tak malo NM:(


U mnie wszystko jest seryjne i jak u nich mierzyłem, to do danych katalogowych zabrakło 13Nm, ale za to miałem 2KM ponad normę.

Re: Kółko kompresora !

: 04 paź 2010, 16:29
autor: bob.dsk
To juz sam nie wiem co jest bede musial posprawdzac wszystko i jeszcze raz pojechac za jakis czas. Ale wydaje mi sie ze wszystko jest ok wiec niewiem czemu ten wynik. A jak mierzyliscie na hamowni mieliscie jakis nadmuch na intercooler?

Re: Kółko kompresora !

: 04 paź 2010, 16:44
autor: hrynek
bob.dsk pisze:A jak mierzyliscie na hamowni mieliscie jakis nadmuch na intercooler?


Tak, ale powietrzem z pomieszczenia, a nie doprowadzonym z zewnątrz.

Re: Kółko kompresora !

: 04 paź 2010, 16:48
autor: pididi
Ta, dość duży wentylator, wydajności niestety nie pamiętam.

Re: Kółko kompresora !

: 04 paź 2010, 17:56
autor: speedfight
Najlepiej jedz jeszcze na inną hamownie o ile jest to możliwe i jeśli wyniki będą bardzo zbliżone do tych które masz teraz tzn ze coś jest nie halo. A wtedy osobiście obstawiałbym słabe sprężanie na każdym po trochu, bądź na jednym z cylindrów bardzo słabe a na pozostałych OK

Re: Kółko kompresora !

: 04 paź 2010, 20:08
autor: bob.dsk
No muszę sprawdzić na innej hamowni bo bylo bez wentylatora. A na jakim biegu sprawdzali u was, na 5 czy 6?

Re: Kółko kompresora !

: 25 paź 2010, 18:05
autor: Azrael
flapjck1 pisze:ale zauwaz ze to kolko to nie da sie zdjac uniwersalnym scigaczem ( raczej )
sciagacz jest dedykowany do tego wlasnie kolka - odpowiednia srednica odpowiednia szerokosc


Da się zdjąć bez problemu (choćby ściągaczem do trybów skrzyni biegów), ale nie na samochodzie. Na samochodzie rzeczywiście potrzebny specjalistyczny ściągacz. Dziś badaliśmy dość dokładnie temat pod kątem wykonalności tego na różne sposoby.

Re: Kółko kompresora !

: 25 paź 2010, 18:06
autor: Azrael
gisioo pisze:OK ja tylko podalem do wiadomosci ze mam kolesia ktory podejmie sie takiej wymiany.
Wiec jesli ktos ma ochote podjechac lub telefonicznie pogadac z kolesiem to moge udostepnic namiary :!:
Pozdrawiam wszystkich :wink:


Dość łatwo uszkodzić wałek kompresora, a mało kto już naprawia te kompresory niestety (większość firm na świecie uważa to za nieopłacalne). Oczywiście przy odpowiednim podejściu do tematu nic takiego się nie stanie.