
notabene rozkrecalem niedawno silnik ktory cale zycie jezdzil na polsyntetyku mobila - bialy jakby korpusy dopiero z odlewni zeszly
Mi bieze 0,5L na 1000km, to jak myslicie wymienic na 5W50?Maly pisze:A ja teraz zalalem tanszego niz Castrol 10W60 Mobila 10W40 i tez jest tak samo jak z Castolem,dzis dolalem 0.5L ale od wymiany oleju zrobilem juz jakies 6000km wiec nie jest zle
Zadymi tylko na zimnym silniku i gdy da mu się mocniej w pedał.flapjck1 pisze:sprawdz czy puszcza chmure po odpaleniu
jak nie to zobacz jak mocne przedmuchy sa ze skrzyni korbowej ( bagnet lub korek )
no i kontrola cisnienia sprezania silnika
kompresje sprawdź obowiazkowo bo po co bebeszyć silnik a tak jak pisałem, może można zrobić to tak żeby nie ściągać głowicy bo z tego co piszesz wyglada że pierścienie są w porzadku bo dymiłby cały czas.flapjck1 pisze:sprawdz czy puszcza chmure po odpaleniu
jak nie to zobacz jak mocne przedmuchy sa ze skrzyni korbowej ( bagnet lub korek )
no i kontrola cisnienia sprezania silnika
marcin.kraków pisze:kompresje sprawdź obowiazkowo bo po co bebeszyć silnik a tak jak pisałem, może można zrobić to tak żeby nie ściągać głowicy bo z tego co piszesz wyglada że pierścienie są w porzadku bo dymiłby cały czas.flapjck1 pisze:sprawdz czy puszcza chmure po odpaleniu
jak nie to zobacz jak mocne przedmuchy sa ze skrzyni korbowej ( bagnet lub korek )
no i kontrola cisnienia sprezania silnika
co do przedmuchów to tak jak pisze flapjck1 , nie powinno bryzgać po wyjęciu bagnetu a przy odkręceniu korka : 1. nie powinien gasnąć 2. przy przyłożeniu ręki do wlewu i dodaniu gazu nie powinno być czuć że powietrze dmucha.
Jeżeli jeszcze chodzi o przedmuchy, przyglądnij się jeszcze wolnym obrotom silnika, czy nie falują i zobacz w jakim jest stanie filtr powietrza ponieważ odma może rzucać do dolotu olej gdy przedmuch jest duży. Mini ma elektroniczną przepustnice i małe zabrudzenie powoduje złe odczyty i falowanie obrotów.