Strona 8 z 14
Re: Mini British Open 1.3 1999 rok
: 10 kwie 2010, 00:26
autor: goora
Przerobienie Mini z jednopunktowyn wtryskiem paliwa na gaznik wiążę się z dosyć sporymi realnymi kosztami (nie mowie tutaj o gdybaniu za ile sie da, a za ile nie) sam przerabiałem więc wiem. W MPI sprawa jest jeszcze bardziej skomplikowana. Proponuje dojsc do ładu z tym co aktualnie posiadasz, napewno koszty beda mniejsze niż przeróbka na gaznik. Pozdrawiam
Re: Mini British Open 1.3 1999 rok
: 08 maja 2010, 21:16
autor: Bochen
fajnie
Re: Mini British Open 1.3 1999 rok
: 08 maja 2010, 21:28
autor: flapjck1
cos zepsul? sworznie sie rozeszly?
Re: Mini British Open 1.3 1999 rok
: 08 maja 2010, 21:45
autor: Bochen
zerwał sie gwint na dolnym mocowaniu zwrotnicy do wahacza. super sprawa. sworzen górny rozwalił na kawałki. zastanawiam sie gdzie lezy przyczyna bo smarowane było dobrze, zreszta sam sworzen (stan powierzchni pracującej w miseczce) nie był prawie w ogole zuzyty. mialem farta ze jechalem 20 km/h.
to juz drugi raz jak opatrznosc nade mną czuwała.
jaki jest rozmiar sruby mocującej półoś ? 36?
dzieki bogu za assistance, bo nie wiem jak bym go sciagnal
Re: Mini British Open 1.3 1999 rok
: 08 maja 2010, 23:03
autor: PROCu
ta kałuża pod autem to olej?
jak rozwaliła się "miska" to naprawa może być przekichana
współczuje
Re: Mini British Open 1.3 1999 rok
: 08 maja 2010, 23:20
autor: monsterk
to nie miska , a pękł przewód hamulcowy elastyczny
Re: Mini British Open 1.3 1999 rok
: 08 maja 2010, 23:48
autor: oliwer21
Tak samo się zepsuło?
Re: Mini British Open 1.3 1999 rok
: 08 maja 2010, 23:53
autor: monsterk
Bochen pisze:zerwał sie gwint na dolnym mocowaniu zwrotnicy do wahacza. super sprawa. sworzen górny rozwalił na kawałki. zastanawiam sie gdzie lezy przyczyna bo smarowane było dobrze, zreszta sam sworzen (stan powierzchni pracującej w miseczce) nie był prawie w ogole zuzyty. mialem farta ze jechalem 20 km/h.
to juz drugi raz jak opatrznosc nade mną czuwała.
jaki jest rozmiar sruby mocującej półoś ? 36?
dzieki bogu za assistance, bo nie wiem jak bym go sciagnal
Gwint to ci się pewnie zerwał na zwrotnicy, powodem były wczesniejsze zaniedbania - luzna nakrętka i brak smarowania. Robiłem kilka takich przypadków, a klucz na półoś to 34mm
Re: Mini British Open 1.3 1999 rok
: 09 maja 2010, 08:48
autor: markfive
Dobrze, że stało się to przy niewielkiej prędkości.
To są prawdopodobne efekty wcześniejszej wymiany sworzni zwrotnicy "na samochodzie" bez dokładnego wydystansowania luzu "na gałkach" i pewnego zabezpieczenia oprawy sworznia, bo praktycznie nie jest to w ten sposób szczegónie w przypadku dolnego sworznia realne. Górny się wyłamał bo nie miał innego wyjścia. Mogła się również alternatywnie wyłamać górna część zwrotnicy.
To nie jest pierwszy taki przypadek. Powinno być to ostrzeżenie dla wszystkich majsterkowiczów szukajacych oszczędności w samodzielnych "pierwszych w życiu" naprawach układów zawieszenia, kierowniczych i hamulcowych.
Mini to samochodzik mały i sympatyczny ale nie "zabawka"
Temat do naprawy w tym momencie raczej prosty do opanowania, ale przy okazji radził bym dokładnie sprawdzić jak to wyglada również z drugiej strony.
Re: Mini British Open 1.3 1999 rok
: 09 maja 2010, 10:47
autor: Bochen
Czy zwrotnica do mpi różni się czymś od wcześniejszych?
Re: Mini British Open 1.3 1999 rok
: 09 maja 2010, 11:01
autor: monsterk
zwrotnica będzie pasowała od 84r wzwyż
Re: Mini British Open 1.3 1999 rok
: 09 maja 2010, 11:37
autor: markfive
Przy okazji naprawy lewej strony trzeba zwrócić dodatkowo uwagę na:
1. Przekładnię kierowniczą i końcówkę drążka - czy nie uległy skrzywieniu, uszkodzeniu.
2. Przegub wewnętrzny półosi od strony skrzyni biegów - czy nie została rozerwana gumowa osłona przegubu.
3. Półoś napędowa - czy nie uległa skrzywieniu.
4. Amortyzator - czy nie został skrzywiony przez oparcie się o niego koła.
5. Przy okazji wymiany elastycznego przewodu hamulcowego ( rama - zacisk) może sie okazać konieczna również wymiana sztywnego przewodu łączącego prawą i lewą stronę mocowanego na przedniej belce wózka - na ogół przewód ten (końcówka przy złączu mocno koroduje i zostaje uszkodzona przy próbie rozkręcenia.
Jeżeli wszystkie te elementy są OK to masz dużo szczęścia i lepiej sprawdzić to od razu a nie wracać do tematu za chwilę od nowa.
Re: Mini British Open 1.3 1999 rok
: 09 maja 2010, 14:06
autor: Bochen
dziekuję bardzo za rady. przy wymianie wszystko sprawdzę zarówno z lewej jak i z prawej strony.
jeszcze jedno pytanie - nakrętka przewodu hamulcowego to 15 prawda?
Re: Mini British Open 1.3 1999 rok
: 09 maja 2010, 15:36
autor: LUPER
monsterk pisze:Bochen pisze:zerwał sie gwint na dolnym mocowaniu zwrotnicy do wahacza. super sprawa. sworzen górny rozwalił na kawałki. zastanawiam sie gdzie lezy przyczyna bo smarowane było dobrze, zreszta sam sworzen (stan powierzchni pracującej w miseczce) nie był prawie w ogole zuzyty. mialem farta ze jechalem 20 km/h.
to juz drugi raz jak opatrznosc nade mną czuwała.
jaki jest rozmiar sruby mocującej półoś ? 36?
dzieki bogu za assistance, bo nie wiem jak bym go sciagnal
Gwint to ci się pewnie zerwał na zwrotnicy, powodem były wczesniejsze zaniedbania - luzna nakrętka i brak smarowania. Robiłem kilka takich przypadków, a klucz na półoś to 34mm
Ja używam 33mm, tak samo jak do śrub głównych i w niektórych mini do kierownicy
pozdrawiam Marcin
Re: Mini British Open 1.3 1999 rok
: 24 maja 2010, 13:36
autor: Bochen
panowie pytanko: jakie łożysko tam wchodzi w zwrotnicę?