Strona 8 z 10
Re: Mini Clubman 1.3 GT, 1965r
: 23 mar 2012, 19:41
autor: sidi
Gdzieś jeszcze widziałem Golfa mk3 na żółtych i chyba był nawet w Classicu opisany...
Co innego jeśli właściciel tej zabytkowej BMW serii 5 jest kolekcjonerem, ma zarejestrowane muzeum i tam kilka sztuk naprawde fajnych autek z fabryki w Monachium. Wtedy nawet najnowszy pojazd (wyprodukowany w roku 2012- dla przykładu) wchodzący w skład kolekcji może mieć żółte tablice.
O ile mi wiadomo (a mogę się mylić) do paragrafu o kolekcjach nie wyszły jeszcze przepisy wykonawcze, więc wszystko zależy tak jak mówicie od Konserwatora, Rzeczoznawcy i urzędu rejestrującego pojazdy... oczywiście trzeba też brać poprawke na różną interpretacje przepisów i ustaw na różnych terytoriach (inaczej może być na mazowszu a inaczej w pomorskiem)
Jestem zdania że przepisy powinny być dla ludzi a nie odwrotnie, ale bez przesadyzmu - oczywiście!
Re: Mini Clubman 1.3 GT, 1965r
: 12 kwie 2012, 16:41
autor: Łukasz
Potrzebuje porady:
Z braku czasu musze się przygotować chociaż w teorii do demontażu silnika i chciałbym się dowiedzieć za co w pierwszej kolejności mam się zabrać
Może potrzeba jakiś specyficznych kluczy, ściągaczy, itp...
może ktoś ma jakiś link?
dzięki
Re: Mini Clubman 1.3 GT, 1965r
: 12 kwie 2012, 18:39
autor: Bochen
krok po kroku opisane w manualu haynes'a
Re: Mini Clubman 1.3 GT, 1965r
: 29 kwie 2012, 17:30
autor: Łukasz
Autko tak mi się spodobało,że zostanie odrestaurowane i nie będzie mocnych przeróbek car-audio.
Do mocnego grania zostało juz zakupione nastepne "już typowe" mini
Re: Mini Clubman 1.3 GT, 1965r
: 29 kwie 2012, 18:00
autor: flapjck1
brawo!
Re: Mini Clubman 1.3 GT, 1965r
: 29 kwie 2012, 20:13
autor: Sadam
I jeszcze raz brawo
Re: Mini Clubman 1.3 GT, 1965r
: 30 kwie 2012, 17:23
autor: macko
Dołączam do grona cieszących się z takie decyzji
m.
Re: Mini Clubman 1.3 GT, 1965r
: 02 sie 2012, 09:00
autor: Łukasz
Narazie silnik wyciągnięty i powoli ruszają prace
van
: 07 wrz 2012, 10:38
autor: Łukasz
Witam,
Może mi ktoś potwierdzić jaki to silnik 1.0 czy 1.1 ?
Chciałbym go wyremontować i udoskonalić. Co radzicie? Co przerobić aby można było uzyskać z niego więcej mocy?
Re: Mini Clubman 1.3 GT, 1965r
: 07 wrz 2012, 10:46
autor: icemac
a co masz na tabliczce znamionowej wybite ??
jeśli jest na bloku, bo na fotkach mało co można zobaczyć ...
Re: Mini Clubman 1.3 GT, 1965r
: 07 wrz 2012, 10:48
autor: Łukasz
Opisz mi jak wygląda tabliczka i gdzie ją szukać to poszperam na fotkach może znajde
Re: Mini Clubman 1.3 GT, 1965r
: 07 wrz 2012, 10:55
autor: TRIP
Re: Mini Clubman 1.3 GT, 1965r
: 08 wrz 2012, 21:54
autor: Łukasz
Z nr. wynika że to poj. 1.1 ( 10H791aa 092371 )
A góra też jest od 1.1 ?
Re: Mini Clubman 1.3 GT, 1965r
: 08 wrz 2012, 22:41
autor: markfive
Zdejmij pokrywę zaworów z głowicy i odczytaj symbol / oznaczenie na samej głowicy. Jeżeli jest 12G202 to jest to głowica silnika 1098 cc czyli "1100"
Zdejmij głowicę i zmierz skok tłoka od górnego do dolnego martwego punktu. Jeżeli pomiar wykaże 83,73 mm to masz silnik 1098 cc
Na podstawie samych zdjęć można jedynie stwierdzić, że jest to silnik serii A i, że na pewno nie jest to silnik o pojemności większej jak 1098.
Silnik i tak musisz rozebrać by ocenić jego stan i zakres ewentualnego remontu.
Re: Mini Clubman 1.3 GT, 1965r
: 08 wrz 2012, 22:49
autor: Łukasz
Bardzo dziękuje za fachową porade.
A dugie pytanie: Czy warto go jakoś modyfikować i ile z niego można wycisnąć, oczywiście w granicach rozsądku. Auto nie będzie do wyścigów ale chciałbym aby na starcie się troche pokazało co potrafi