Strona 9 z 9
Re: Mini Mayfair by mum666
: 21 gru 2019, 12:50
autor: markfive
To może ja pomogę
Na foto wygląda to tak, jakby stary przewód miał końcówkę gwintowaną o znacznie większej średnicy. Ale to złudzenie optyczne
Jest to przewód C-AJJ4026BLACK i gwint jest właściwy. Problem jest gdzie indziej. Końcówka przewodu ze stożkiem dostosowana jest do gniazda jakie mają z przodu cylinderki hamulcowe układu bębnowego. W przypadku zacisków końcówka nie może mieć stożka bo po pierwsze wchodziła by zbyt głęboko ograniczając skok tłoka a po drugie po wepchnięciu tłoka do końca dopływ płynu został by zablokowany. Efekt - brak możliwości odpowietrzenia po montażu i zalaniu płynu i problem z montażem nowych ( nie wytartych jeszcze klocków).
Rozwiązanie : zmierzyć dostępną głębokość otworu po wciśnięciu do końca tłoka. Obciąć wystający poza gwintem fragment ze stożkiem "na płasko" jak w starym przewodzie, wkręcić przewód bez podkładki ( dla sprawdzenia czy wkręca się do końca / do oporu ) , podłożyć podkładkę miedzianą i wkręcić.
W razie potrzeby można oczyścić / poprawić gwint w zacisku gwintownikiem (calowym).
To nie są teoretyczne rozważania. Miałem takich przypadków już kilka, montując zaciski (zamienniki) różnych producentów
Re: Mini Mayfair by mum666
: 21 gru 2019, 19:09
autor: Gibki Staruszek
Tak Marku ... też wiem ,że te stożkowe końcówki to nie do tych zacisków ... pewnie robia taki standard do różnych marek brytyjskich. I faktycznie przycięcie końcówki miałoby sens gdyby w zacisku pierwsze zwoje gwintu były ok , ale tu tak nie jest ... i to do tego stopnia że wkładam końcówkę prawie pod napęd i wyciągam bez kręcenia ( to mnie zmyliło ) myślałem ,że gwint końcówki jest inny bo w zacisku widać nacięcia gwintu , jednak jest zjechany. Natomiast fabryczny przewód ma dwa razy dłuższy gwint i on sięga tych niezjechanych zwojów w zacisku i można go dokręcić . Nie będę niszczył tych przewodów bo może uda sie je zwrócić czy odsprzedać.
A widzieliście przewody w oplocie bez stożkowej końcówki ? z taka płaską i takiej długości jak w seryjnym przewodzie ?
Re: Mini Mayfair by mum666
: 21 gru 2019, 22:02
autor: markfive
Jeżeli gwint w zacisku jest częściowo uszkodzony / zerwany to niestety nie da się zastosować w/g mnie również innego oryginalnego przewodu. Nie ryzykował bym opcji w której trzyma się tylko na kilku ostatnich nitkach.
Re: Mini Mayfair by mum666
: 21 gru 2019, 22:39
autor: Minis
Zaciski te pochodzą z Innocenti Mini Cooper 76, kupiłem je chyba z 15 lat temu, przeleżały w garażu i niedawno zostały odświeżone. Dopiero Adam zwrócił uwagę na zmęczony gwint.
markfive pisze:Jeżeli gwint w zacisku jest częściowo uszkodzony / zerwany to niestety nie da się zastosować w/g mnie również innego oryginalnego przewodu. Nie ryzykował bym opcji w której trzyma się tylko na kilku ostatnich nitkach.
Re: Mini Mayfair by mum666
: 22 gru 2019, 09:16
autor: Gibki Staruszek
Jak widać na fotce ktoś przewidział że przewód kupowany głównie do sportu itp. może być przykręcony na 3 zwojach gwintu (tyle na tej końcówce jest tak naprawdę gwintu roboczego) więc myślę , że jak tu seryjny złapie na 5-6 i będzie wklejony to nic się nie stanie ... a auto nie będzie do sportu.
Myślałem jeszcze żeby zrobić, bo pewnie się nie kupi, coś w rodzaju przejściówki która mocno osadzi się w zacisku i w którą wkręci się stożek zbrojonego przewodu. Kiedyś cos takiego miałem w Czorcie
. Dobry tokarz poradzi sobie z tym w kilka minut . Ale to może kiedyś ...
Re: Mini Mayfair by mum666
: 22 gru 2019, 13:17
autor: markfive
Gibki Staruszek pisze:...Myślałem jeszcze żeby zrobić, bo pewnie się nie kupi, coś w rodzaju przejściówki która mocno osadzi się w zacisku i w którą wkręci się stożek zbrojonego przewodu. Kiedyś cos takiego miałem w Czorcie
. Dobry tokarz poradzi sobie z tym w kilka minut . Ale to może kiedyś ...
To jest w zasadzie jedyne sensowne rozwiązanie. Redukcja wkręcona w powiększony i nagwintowany (może być metryczny drobnozwojowy) otwór w zacisku, z wewnętrznym gwintem calowym w redukcji. Ważne żeby "kołnierz" redukcji (zazwyczaj sześciokąt pod klucz) był w tym przypadku jak najwęższy.
Miałem takie przypadki uszkodzonego gwintu na wyjściu z pompy hamulcowej. Problem powstaje zazwyczaj dlatego, że w klasyku mini występują zarówno gwinty calowe jak i metryczne oraz przejściówki z jednego rodzaju gwintu na drugi. Zależne jest to od rocznika, typu pompy, korektora, czy rynku na jaki był eksportowany. Zawsze trzeba starannie sprawdzić jaki jest gwint, czy calowy 3/8 czy metryczny M10x1. Wkręcając niewłaściwą końcówkę można uszkodzić gwint.
Re: Mini Mayfair by mum666
: 23 sty 2020, 18:47
autor: Gibki Staruszek
tak wyglada dorobiona przejściówka ...
Re: Mini Mayfair by mum666
: 23 sty 2020, 18:48
autor: Gibki Staruszek
A samo auto już na kołach i z silnikiem ...
Re: Mini Mayfair by mum666
: 23 sty 2020, 19:45
autor: lilek
Fajna robota
To teraz wreszcie możesz się zabrać za moje karbony
Re: Mini Mayfair by mum666
: 04 lut 2020, 14:03
autor: Gibki Staruszek
I tak na koniec z maską i klapą ... reszta w rękach Marcina
Re: Mini Mayfair by mum666
: 18 lut 2020, 23:08
autor: oskar
Re: Mini Mayfair by mum666
: 19 lut 2020, 09:48
autor: Minis
Cześć, jeszcze troszkę czasu upłynie