Strona 9 z 15
Re: Opony...
: 22 paź 2010, 00:52
autor: pididi
Voyth pisze:Załóż zimowe 16stki na stali i będzie po problemie, bo 15stka w eSce wygląda śmiesznie
Runflaty faktycznie nie każdy zakład robi, a zdarza się, że zakład nie ma autoryzacji na runflaty i pracownicy są nie w temacie lub nie zapytają i od razu zdejmują opony i psują czujniki, a poza tym przekładka runflatów jest droga...

Na szczęście nas, posiadaczy 1 Gen kwestia czujników nie dotyczy

Re: Opony...
: 22 paź 2010, 18:46
autor: Vilreen
apropos czujników - zmieniam w najblizszym czasie opony, po raz pierwszy na zwykle, nie runflaty. Czy sa jakies problemy z czujnikami cisnienia czy tylko resecik przyciskiem i wszystko gra?
a co do felg: ja zamowilem na nastepne lato
http://www.felgi.pl/felga/250,3127/felg ... _lip.htmlx
wypowiem sie jak przyjda za pol roku ^^
Re: Opony...
: 23 paź 2010, 12:49
autor: TomSky
jak masz model przed liftem to nie masz czujnika w feldze, więc nie masz problemu
Re: Opony...
: 25 paź 2010, 23:01
autor: AleXander
Chłopaki, czy opona 215/40/16 podejdzie do eSki? Nie będzie obcierała, zmieści się itp?
czytałem że 215/45/17 to za dużo ale co do 16 nie było opinii.
Tak btw to jaki model polecacie? Myślałem o zakupie na lato T1R...
pozdrowiońska
Re: Opony...
: 25 paź 2010, 23:03
autor: flapjck1
o jaki jebany sciemniacz

Re: Opony...
: 25 paź 2010, 23:42
autor: AleXander
flapjck1 pisze:o jaki jebany sciemniacz

Zielonemu się na oczy rzuciło i czytać nie umie z wieczora

Re: Opony...
: 25 paź 2010, 23:42
autor: pididi
AleXander pisze:Chłopaki, czy opona 215/40/16 podejdzie do eSki? Nie będzie obcierała, zmieści się itp?
czytałem że 215/45/17 to za dużo ale co do 16 nie było opinii.
Tak btw to jaki model polecacie? Myślałem o zakupie na lato T1R...
pozdrowiońska
bezesensu, będziesz miał ponad 6% mniejszą średnicę koła.
215/40 to się na felgę 17" zapodaje, jako zamiennik serii. 205/40/17 też można, choć różnica jest już większa (sam taki następny komplet będę zakładał).
Jak ma być 16" i 215 to może profil 45?
Re: Opony...
: 25 paź 2010, 23:43
autor: AleXander
Mniejsza średnica koła jest pozytywnym aspektem tej zmiany wiec czemu bezsensu?
Odrobiłem pracę domową co do średnic, ilości obrotów na km itp... średnica będzie o 7.5% mniejsza a licznik będzie o tyle samo przekłamywał...
Jak ma być 16" i 215 to może profil 45?
czemu na siłe chcesz wsadzić większe koła?
Re: Opony...
: 25 paź 2010, 23:43
autor: flapjck1
wszystko ma swoj sens pod warunkiem ze sie wie jakie implikacje z tego wyplywaja
Re: Opony...
: 26 paź 2010, 00:09
autor: pididi
AleXander pisze:
Jak ma być 16" i 215 to może profil 45?
czemu na siłe chcesz wsadzić większe koła?
Nic na siłę - jestem w stanie zrozumieć po co tak małe koła w Clubmanie z załącznika, a nie rozumiem, po co Tobie, ot co.
Zazwyczaj zmieniając koła, patrzy się na zamienniki danego rozmiaru, a 215/45/16 jest znacznie bliżej standardowego 205/45/17 niż 215/40/16.
Odpowiadając na pytanie: nie będzie obcierać, zmieści się. Jeśli mniejsza średnica jest pozytywnym aspektem, to gwoli informacji 215/35 też można założyć

Re: Opony...
: 26 paź 2010, 07:38
autor: AleXander
Fajny clubby

i dzięki za info

Re: Opony...
: 26 paź 2010, 09:25
autor: live4adrenaline
http://motoryzacja.interia.pl/temat/zim ... ie,1209445
poza tym najlepszym przykladem sa fury wrc w zimowych rajdach
pytanie tylko czy w Twoim przypadku zima bedzie glownie miejska czy tez bedziesz czesto zawijal w gory..no chyba, ze drogowka znowu da ciala ze swoim refleksem
ja w zeszlym sezonie kupilem stalowki 16ki + komplet nowych michelin alpin 195/60/R16
nie sa to run flat'y takze czujniki nie dzialaja... ale:
1. michelin daje Ci gwarancje serwisu na cala Polske > czyt: dowoz do najblizszego zakladu (jeszcze gumy nie zlapalem takze w praktyce nie moge potwierdzic ale czytalem na innych forach, ze sredni czas jest od 0,5h do 1h)
2. potrzebowalem troche wiecej komfortu po zaliczeniu masy grud zamarznietego i ubitego lodu na trasach
pozdr.
Re: Opony...
: 26 paź 2010, 09:34
autor: Sadam
live4adrenaline pisze:http://motoryzacja.interia.pl/temat/zima/wszystko-o-gumach/news/rozmiar-ma-znaczenie,1209445
poza tym najlepszym przykladem sa fury wrc w zimowych rajdach
pytanie tylko czy w Towim przypadku zima bedzie glownie miejska czy tez bedziesz czesto zawijal w gory..no chyba, ze drogowka znowu da ciala ze swoim refleksem

to akurat nie o to chodzi
bo Alik chce mniejszy profil i tym samym mniejszą oponę, spowoduje to też wieksze przekłamanie na liczniku...
rzecz w tym, ze opona będzie twardsza i z mniejszą średnicą i auto się obniży czyli teoretycznie trzymać może trochę lepiej, no i lepiej się auto będzie zbierać no i mowa tu chyba o letnich kapciach
Re: Opony...
: 26 paź 2010, 11:51
autor: pididi
Po pierwsze, kwestia czy mamy runflaty czy nie, nie ma NIC do funkcjonowania czujnika ciśnienia w oponach.
Czy pomysł z mniejszym kołem jest na co dzień dobry - nie wiem. W juesej na auto-x jeżdżą najczęściej 215/45, profil 40 jest w sumie dość rzadko spotykany. Ale jeśli szukasz twardej ścianki bocznej to odpusc sobie te Toyo - sam na nich jeżdżę i pod tym względem zupełnie nie polecam, zreszta opinie w necie są podobne.
PS. Czytałem kiedyś posta kogoś madrego nt. działania DSC przy mniejszej średnicy (w przykladzie było własnie 7.4% bodaj) koła i jego wyliczenia, ze DSC może zglupiec (ABS nie, dopóki nie ma znacznej roznicy w rozmiarze kół przód-tył) - jak wrócę do domu to odgrzebie i wrzuce to info.
pzdr
Re: Opony...
: 26 paź 2010, 12:07
autor: AleXander
Będę wdzięczny za info, thx
pididi
Nie jesteś zadowolony z Toyo?? To przecież opona "Szybka i Wściekła"
