Strona 9 z 10

Re: Mini Clubman 1.3 GT, 1965r

: 09 wrz 2012, 09:23
autor: markfive
Czy warto modyfikować ?
Najpierw trzeba silnik rozebrać, zweryfikować wszystkie jego części, czy nadają się do dalszego użytku i ustalić zakres koniecznego remontu czy wymiany częsci na nowe.
Modyfikować można silnik "zdrowy", w pełni sprawny więc najpierw trzeba doprowadzic go do takiego stanu.
Silnik A 1098 ma moc 45 KM w serii i wyższy moment obrotowy od A 998. Jak każdy silnik może być zmodyfikowany w mniejszym lub większym stopniu. Realne jest uzyskanie z niego 50 KM po zastosowaniu zestawu Stage 1 ( dolot i wydech ). Większe modyfikacje wpłyną na przyspieszone zużycie elementów silnika i nie są zbyt opłacalne w stosunku do efektu możliwego do uzyskania.
Jest to silnik obecnie nietypowy i mogą być problemy już z jego remontem podstawowym (głównie chodzi o stan / stopień zużycia wału korbowego)
Najprostszym sposobem odczuwalnego zwiększenia mocy jest zamiana silnika na 1275. Wszystko zależy od celu odbudowy, czy ma być to oryginał z oryginalnym napędem (rejestrowany jako zabytek), czy stylowe auto "z epoki" służace do normalnego użytkowania a więc ze sprawnym mocnym silnikiem, dobrym zawieszeniem i skutecznymi hamulcami.

W Twoim czy każdym podobnym przypadku odbudowy przede wszystkim skoncentrować sie trzeba na solidnej odbudowie karoserii, zawieszeń i układów kierowniczego i hamulcowego. Silnik to ostatni i prawdopodobnie z tego wszystkiego najłatwiejszy do opanowania etap prac :smile:

Re: Mini Clubman 1.3 GT, 1965r

: 09 wrz 2012, 11:38
autor: Łukasz
I o taką odpowiedz mi chodziło.
Raczej na dzień dzisiejszy będe remontował silnik oryginalny.
Tak bardzo chce tym autem wyjechać, że bym robił wszystko naraz i w miesiąc ale tak się nie da :-)
Tak jak pisałeś: to ma być auto z "epoki" o dobrym silniku, zawieszeniu i sprawnych hamulcach.
A tak z ciekawości ile kosztuje silnik od 1.3 ?

Re: Mini Clubman 1.3 GT, 1965r

: 09 wrz 2012, 11:47
autor: se7ven
Z 1100 da się "wydoić" 86KM i więcej. Dobrze zrobiony bez specjalnych nakładów finansowych to moc porównywalna z 1,3 tylko mniej Nm.
Silnik to nie wszystko - skrzynia biegów i dyfer też generują spore koszty.
Mam trochę nowych części do 1,1 jak również silniki po remoncie (specyfikacja dowolna)

Re: Mini Clubman 1.3 GT, 1965r

: 09 wrz 2012, 12:02
autor: Łukasz
To może inaczej:

Co sądzicie w moim przepadku lepiej zrobić?

Uzdrowić 1.1 a potem delikanie się bawić w tuning?
Czy ten silnik na tyle jest kiepski (oczywiście po remoncie) że niewarto w niego inwestować?

Re: Mini Clubman 1.3 GT, 1965r

: 09 wrz 2012, 18:05
autor: markfive
Z Twoich wypowiedzi wynika, że i tak samodzielnie tego silnika nie odbudujesz. Gdybyś wiedział i potrafił to zrobić , nie zadawałbyś pytań na forum. :smile:
W tej sytuacji rozsądnym rozwiązaniem jest zakup gotowego silnika / zespołu napędowego po remoncie. a nie trwające kilka czy kilkanaście miesięcy dłubanie bez gwarancji zadowalajacego efektu.
Najlepiej od razu zdecydować się na rozwiązanie "ostateczne", mam na myśli wybór silnika o określonej pojemności i mocy. Wtedy koszty poniesiesz tylko raz a nie kilkakrotnie podchodząc do remontu, modyfikacji, czy później zamiany silnika na większy.

Se7ven oferuje Ci bardzo mocne silniki w tym również 1100 o mocy prawie 90 KM. (200 % mocy silnika seryjnego). Warto się zainteresować i przedyskutować z nim ostateczne rozwiązanie.

Re: Mini Clubman 1.3 GT, 1965r

: 10 wrz 2012, 02:48
autor: humin
wydaje mi się że kluczowe będzie określenie do czego taki mini miałby służyć
jeśli zalezy Ci na startach w konkretnych kategoriach pojemonościowych to warto trzymać się serii lecz jeśli budujesz "bulwarówkę" z silnikiem którym chcesz być mistrzem prostej uderz w 1.3

Re: Mini Clubman 1.3 GT, 1965r

: 10 wrz 2012, 09:45
autor: markfive
markfive pisze:...przede wszystkim skoncentrować sie trzeba na solidnej odbudowie karoserii, zawieszeń i układów kierowniczego i hamulcowego. Silnik to ostatni i prawdopodobnie z tego wszystkiego najłatwiejszy do opanowania etap prac
Ponawiam moją sugestię. Zrób najpierw całe auto tak by do zamontowania został tylko zespół napędowy. Wtedy ...jeżeli w ogóle uda Ci sie dotrwać do tego etapu (mam na myśli kompletną już polakierowaną budę na kołach z szybami, tapicerką, instalacją i oświetleniem) zależnie od możliwości (kasa) i planu jaki będziesz miał wtedy (jeździć / sprzedać), a nie dziś, zdecydujesz.
Dla informacji seryjny silnik / zespół ze skrzynia i sprzęgłem ( bez żadnych modów) po naprawie to koszt około 3500 - 4500 zł pozostawiając swój do remontu w rozliczeniu czyli na zasadzie "exchange". Silnik wzmocniony zależnie od stopnia modyfikacji to już poziom minimum 5000 - 6000 zł nie mówiąc już o 90 KM z 1100 czy 120 KM z 1300.
Jeżeli ma być to auto do jazdy na co dzień, seria 1275 na gaźniku będzie wystarczająca. Dokładnie w takiej samej budzie ( znane niebieskie kombi Artura Miernika z flip frontem od mini) od wielu lat jest zamontowany 1275 i kilka osób z tego forum użytkując go jako "auto zastępcze" może potwierdzić jak to jeździ :smile:

Re: Mini Clubman 1.3 GT, 1965r

: 10 wrz 2012, 16:30
autor: Łukasz
Ok, dzięki za info.
Rozbieram silnik w drobny mak i narazie będzie remont oryginału

Re: Mini Clubman 1.3 GT, 1965r

: 12 lis 2012, 19:20
autor: Łukasz
Troche czasu mineło, clubi w 80% rozebrany.
Zaczyna się kosztorys powiększać :-)
Rozbieram właśnie wózek przedni i tu mam pytanie:
Wózek pójdzie do piaskowania i malowania - czy warto wzmocnić spawy? lub coś innego?
Silnik będzie oryginlny "narazie" ale jak coś już można zrobić teraz to można poprawić fabryke

Re: Mini Clubman 1.3 GT, 1965r

: 16 sty 2013, 21:43
autor: Łukasz
Następne fotki z odrestaurowania miniaczka

.

: 16 sty 2013, 21:47
autor: Łukasz
cd.

Re: Mini Clubman 1.3 GT, 1965r

: 16 sty 2013, 22:02
autor: flapjck1
dobry kierunek i rdzy niewiele bylo :)

Re: Mini Clubman 1.3 GT, 1965r

: 16 sty 2013, 22:51
autor: Łukasz
Każdy element będzie w podobny sposób robiony, podkłady się utwardzą a na koniec lakierek. Nie zależy mi na czasie ale na dobrze wykonanej robocie.
Trochę to czasu pochłonie ale taka to robota przy takich rodzynkach.

Re: Mini Clubman 1.3 GT, 1965r

: 29 cze 2013, 08:44
autor: pawel2334
oryginalny miniak :)

Re: Mini Clubman 1.3 GT, 1965r

: 29 cze 2013, 08:45
autor: pawel2334
dużo pracy przed tobą jeszcze, ale życzę powodzenia :)