Re: MINI olej
: 05 sie 2010, 21:21
wymień olej, powinno sie uspokoic.
A tak swoja drogą to jaki półsyntetyk MOTUL'a polecacie?
A tak swoja drogą to jaki półsyntetyk MOTUL'a polecacie?
marcin.kraków pisze:Oleje mają oznaczenia, i tak:
5w .... full syntetyk
10w ... pół syntetyk
15w... mineralny
speedfight pisze:
Mechanik stwierdził że po remoncie silnik przybrał z powrotem swoją nominalna moc 163KM dodatkowo 10KM z dolotu i ok 20-30KM dodało kółko kompresora.
Tak że moc jest szacowana na około 200KM +- 5KM
Efekt jest na tyle powalający że na tą chwile nie chce mi się wsiadać do R56:)
Mam wrażenie że auto jeździ o 70% lepiej.
Dla przykładu...tak jak wcześniej koła ostro piszczały na 2-gim biegu to teraz piszą tak na 3:)
noj pisze:Moja wypowiedz dotyczyła podejscia do tematu, w którym to moc okresla się na oko czy tez ew ucho poprzez chocby stwierdzenie jak długo piszczą opony. Takie podejscie, połączone z modyfikacjami wykonywanymi „po znajomości” wydaje mi się co najmniej grozne dla samochodu. To nie jest "sticker tuning".
Jeżeli zas chodzi o EGT i AFR to ALTA produkuje przede wszystkim linie „gadgetów”, którą można określić jako „hardware. Dziwne byloby wiec sugerowanie konieczności zrobienia mapy. Lohen czy MTH już o tym w swoich pakietach wyraznie wspominają.
To trochę tak jak w aucie z turbo wrzucisz tłumik przelotowy – jego dostawca przewaznie nic nie wspomina o np. ew. overboostach etc.
flapjck1 pisze:szacunki do mozesz wlozyc do portfela, jedz na hamownie - ona prawde ci powie
speedfight pisze:Chłopie nie umiesz czytać że ledwo co odebrałem auto z remontu a skoro jesteś na tyle yntelygentny to powinieneś wiedzieć a nawet radzić żeby auta z nowymi pierścieniami nie katować co nie miara...Sprawdziłem kilka razy z czystej dziecinnej ciekawości i to tyle.
Przejeżdżę ze 3-5tyś km pojadę na hamownie i powiem ci co będziesz sobie życzył... egt i inne duperele które akurat mnie nie interesują.
Pewnie zaraz napiszesz że w ten sposób zaraz zarżnę auto...Zepsuje się?? to się zepsuje... świat nie kończy się na samochodach i nie są one w życiu najważniejsze.
Kupie inne albo naprawie.
Ja mam odpowiednie informacje od odpowiednich osób na temat mojej modyfikacji i na tym się opieram bo nie ty jeden jesteś mądry czy najmądrzejszy... Taki narcyzik z ciebie
noj pisze:speedfight pisze:Chłopie nie umiesz czytać że ledwo co odebrałem auto z remontu a skoro jesteś na tyle yntelygentny to powinieneś wiedzieć a nawet radzić żeby auta z nowymi pierścieniami nie katować co nie miara...Sprawdziłem kilka razy z czystej dziecinnej ciekawości i to tyle.
Przejeżdżę ze 3-5tyś km pojadę na hamownie i powiem ci co będziesz sobie życzył... egt i inne duperele które akurat mnie nie interesują.
Pewnie zaraz napiszesz że w ten sposób zaraz zarżnę auto...Zepsuje się?? to się zepsuje... świat nie kończy się na samochodach i nie są one w życiu najważniejsze.
Kupie inne albo naprawie.
Ja mam odpowiednie informacje od odpowiednich osób na temat mojej modyfikacji i na tym się opieram bo nie ty jeden jesteś mądry czy najmądrzejszy... Taki narcyzik z ciebie
Misiu kolorowy - to co robisz z dziecinnej ciekawości kompletnie mnie nie interesuje.
Zwrocilem Ci uwagę na fakt, które parametry powinny byc dla Ciebie kluczowe a, ktore poki co są drugorzedne. To czy opony piszczą Ci 10 sekund czy moze 20, rozumiem, ze jest bardzo istotne dla lokalnego prestiżu i szacunku ziomali, niemniej jednak taniej i bezpieczniej dla samochodu jest założyć 10 letnie, twarde kapcie - efekt podobny. Skoro te własnie info podałeś w swoim poscie to chyba po to, zeby ktoś się na ten temat wypowiedział. Jezeli nie, lub tez masz "swoje informacje od odpowiednich osob" to nie bardzo rozumiem sens postu. BTW chetnie je/te informacje/ od Ciebie usłysze /chyba, ze owo "know-how" jest top secret/.
To czy auto się zepsuje czy tez nie.........w sumie faktycznie nie jest najistotniejsze w życiu, ale skoro korzystamy z forum o tematyce bądź co bądż motoryzacyjnej to pozwolisz, ze nie będę zajmował stanowiska w kwestii np usuwania ciązy.
Jezeli te duperele /EGT, AFR/ Cie nie interesują to faktycznie polecam jeszcze trzy magnetyzery, 2 CD na lusterko, chlapacze w szachownice i napis PIONEER na szybe i bedzie + 50KM. Wtedy jak można łatwo wywnioskować z Twojego sposobu liczenia moc będzie szacowana na ok 250 KM . Jezeli to nadal mało to może flamekit, kolejne +30KM.
PS. Panienko - ja to raczej tulipanik a nie narcyzik.
noj pisze:Jaki jest AFR i EGT po zamontowaniu tego kółka?
pididi pisze:dlaczego " " na końcu?
noj pisze:Bo znam odpowiedz na to pytanie - będzie brzmiała "NIE WIEM"
Podziwiam odwagę takich "tjunerów".
noj pisze:Jezeli te duperele /EGT, AFR/ Cie nie interesują to faktycznie polecam jeszcze trzy magnetyzery, 2 CD na lusterko, chlapacze w szachownice i napis PIONEER na szybe i bedzie + 50KM. Wtedy jak można łatwo wywnioskować z Twojego sposobu liczenia moc będzie szacowana na ok 250 KM . Jeżeli to nadal mało to może flamekit, kolejne +30KM.
noj pisze:... niemniej jednak taniej i bezpieczniej dla samochodu jest założyć 10 letnie, twarde kapcie...