Strona 2 z 6

Re: Morris Mini MK1 1965 r.

: 10 lip 2012, 20:54
autor: monsterk
a mi coś ta buda nie wygląda na mk 1-2 a na późniejszą przerobioną na mk1

Re: Morris Mini MK1 1965 r.

: 10 lip 2012, 21:18
autor: SAMMMPŻ Rado
bardzo fajna maszyna bez dwóch zdań! myślałem że będzie bardziej w stronę sportu - ale detale pokazują że ma być elegancko i z klasą :evil:

Re: Morris Mini MK1 1965 r.

: 10 lip 2012, 21:25
autor: flapjck1
@monsterk, tylna szyba?

Re: Morris Mini MK1 1965 r.

: 10 lip 2012, 21:29
autor: Killer1629
... szkoda, ze wszystkie klasyki nie miały licznika na środku... ten element podoba mi się najbardziej. Czy w późniejszych rocznikach występowały modele z licznikiem na środku?

Re: Morris Mini MK1 1965 r.

: 10 lip 2012, 21:31
autor: flapjck1
do 84ego w okraglonosych

w clubmanach byly tylko te przed kierowca

Re: Morris Mini MK1 1965 r.

: 10 lip 2012, 22:15
autor: monsterk
tunel nowy typ, ręczny tez, mocowania pasów bezpieczenstwa wszędzie, na tylnym slupku równieź. To i szyba pewnie duza. Boczne szxby tez są duze :mrgreen: e

Re: Morris Mini MK1 1965 r.

: 10 lip 2012, 22:21
autor: Beny
Tunel tak jak podłoga racja od nowszego, ale szyby są małe

Re: Morris Mini MK1 1965 r.

: 11 lip 2012, 05:14
autor: markfive
a mi coś ta buda nie wygląda na mk 1-2 a na późniejszą przerobioną na mk1
@monsterk, tylna szyba?
tunel nowy typ, ręczny tez, mocowania pasów bezpieczenstwa wszędzie, na tylnym slupku równieź. To i szyba pewnie duza. Boczne szxby tez są duze :mrgreen: e
czy stare roczniki miały takie dziwne zawiasy przy tylnych oknach ??
Buda nie jest przerobiona z nowszej na Mk1 - jest dokładnie odwrotnie. Buda Mk1 została uzupełniona elementami z nowszych roczników. Ponieważ cała podłoga praktycznie w niej nie istniała i nie było do czego spawać ewentualnie dostępnych oryginalnych elementów Mk1, w całości adaptowana została z nowszej budy w dobrym stanie. Znaczenie miał tu również fakt, że cały napęd miał pochodzić z A+ a Mk1 ma węższy tunel który i tak trzeba by przerabiać dla zamocowania mechanizmu zmiany biegów i powiększenia miejsca na wydech LCB. Zachowana została belka przegrody czołowej do mocowania wózka Mk1. Okna boczne i tylne są Mk1. Tu nie ma co spekulować, że jest inaczej bo różnią się zdecydowanie rozmiarem ( boczne wysokością i mocowaniem właśnie przy pomocy zawiasu "fortepianowego" tylna szerokością). Co do tylnej półki i mocowania pasów - oryginalna była mocno zniszczona i powycinana przez poprzedniego użytkownika / dewastatora / autora również innych licznych "patentów" jak przyspawane do karoserii wózki itp. Co do mocowań pasów i innych "współczesnych" przeróbek" auto nie było planowane do postawienia na wystawie czy wystawienia na licytację jako autentyczny oryginał, tylko do jazdy i normalnego użytkowania.
Załączam ilustrację za której wyraźnie widać jaka szyba jest z tyłu :smile:

Re: Morris Mini MK1 1965 r.

: 11 lip 2012, 10:47
autor: Beny
poniżej 2 zdjęcia, trochę zabawy fotoszopem i zdjęcie wnętrza,
poszukuje jeszcze:
- oryginalnej nagrzewnicy starszego typu
- osłon na kieszenie drzwi
- osłon przeciwsłonecznych z wąskim rozstawem śrub mocowania

Re: Morris Mini MK1 1965 r.

: 12 lip 2012, 13:59
autor: pampas1
Nagrzewnicę chyba mam , tylko nie wiem czy sprawna .

PAMPAS

Re: Morris Mini MK1 1965 r.

: 12 lip 2012, 18:08
autor: flapjck1
benemu to chyba zalezy na obudowie bardziej, ja np tez mam sam wklad

Re: Morris Mini MK1 1965 r.

: 13 lip 2012, 09:17
autor: markfive
flapjck1 pisze:benemu to chyba zależy na obudowie bardziej, ja np tez mam sam wklad
Prawdopodobnie mam taką obudowę ale bez wkładu :smile: . Jak znajdę to może skompletujemy całość. Ale to nie wszystko, w tych obudowach nie było dmuchawy. Dmuchawa promieniowa (dość duża) oryginalnie była pod maską poziomo nad obudową sprzęgła a gruba rura przechodziła przez przegrodę i półkę pod deską w dół a nie pod błotnikiem jak w nowszych. Trzeba bedzie zbudować jakąś "hybrydę" z dmuchawą wewnątrz auta, bo pod maską w tym miejscu jest "remote serwo".

Re: Morris Mini MK1 1965 r.

: 15 lip 2012, 08:09
autor: markfive
Wykres badania na hamowni silnika zamontowanego w tym aucie. 70 KM / 100 Nm

Specyfikacja silnika: A+, pojemność 1275 cm (średnica cylindra nominalna - wstawione tuleje naprawcze). Wał nominalny. Tłoki 21962 i pierścienie nominalne SPI. wałek KENT 266, rozrząd na łańcuchu dwurzędowym, głowica MG 35/29, gaźnik HIF 44 BFY, filtr stożkowy, kolektor ssący aluminiowy, wydech rurowy LCB, aparat Lucas elektronik, koło zamachowe Verto 4 kg, tarcza bez absorbera, skrzynia seria A+, FD 3,44 cross pin.

PS. Aktualny rezultat jest na tym etapie dla nas satysfakcjonujący. Proszę więc nie zamieszczać "dla porównania" w tym temacie swoich wyników osiągniętych z takiej samej specyfikacji wyższych o 30 czy 60 KM :smile:

Mała sesja garażowa cd.

: 21 lip 2012, 12:03
autor: Beny
poniżej kolejne fotki z szybkiej garażowej sesji a Auto Artus w Stąporkowie

Re: Morris Mini MK1 1965 r.

: 21 lip 2012, 12:05
autor: Beny
jeszcze trochę wnętrza