Ile masz igieł na stanie do regulacji? To nie jest tak hop kolego.Sadam pisze:no i można rzeczowo?
z filtrem tak jak flap pisze, lepsza będzie wkładka i mod puszki oryginalnej, stożki w tysiączce tylko ze stagem są kaprawe i ciężkie do wyregulowania - mieszanka wychodzi permanentnie uboga i auto nie jeździ (czy placek z trąbką będzie lepszy to nie wiem), przy większym dłubnięciu jest ok, doprowadzenie zimnego powietrza wskazane
Stage one
Moderator: flapjck1
- se7ven
- Super użytkownik
- Posty: 1532
- Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
- Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
- Lokalizacja: Cieszyn
Re: Stage one
wolnossący 1,3 112KM/6700 , 138Nm/5197
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Stage one
kolektory dolotowe alu aktualnie sprzedawane ( minispares i inni ) sa kijowo odlane i obrobione, wymagaja okolo 2h obrobki przed zalozeniem
nie pokrywaja sie okna kanalow i od strony gaznika,
bardzo czesto za gruba jest flansza od strony glowicy - nie zgadzaja sie wysokosci flansz kolektora dolotowego i wydechowego - trzeba wyrownywac
summa sumarum kolektor za 25 gbp wymaga doinwestowania 300 pln
co do regulacji gaznika ze stage1 to anglicy zapominaja o jednym - powinna byc zalozona mocniejsza ( czerwona ) sprezyna, a oni potrafia nie miec tego wogole w sprzedazy
nie pokrywaja sie okna kanalow i od strony gaznika,
bardzo czesto za gruba jest flansza od strony glowicy - nie zgadzaja sie wysokosci flansz kolektora dolotowego i wydechowego - trzeba wyrownywac
summa sumarum kolektor za 25 gbp wymaga doinwestowania 300 pln
co do regulacji gaznika ze stage1 to anglicy zapominaja o jednym - powinna byc zalozona mocniejsza ( czerwona ) sprezyna, a oni potrafia nie miec tego wogole w sprzedazy
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Stage one
Zestaw stage 1 jest pierwszym krokiem do modyfikacji silnika 998, jak równiez gaźnikowego 1275. Załatwia dwie istotne sprawy, oddzielenie kolektora ssacego od wydechu i zmniejszenie oporów samego wydechu (kolektror rurowy LCB i tłumik RC 40) Dalsze modyfikacje czyli głowica i wałek rozrządu wymagają juz bezwzglednie współpracy z zestawem stage 1 lub zbliżonym odpowiednikiem.
Odpowiadajac na pierwszy post vonfloyd'a uważam zakup tego zestwu za sensowny niezależnie od zamiaru późniejszej wymiany silnika na 1275 czy dalszych modów 998.
Odpowiadajac na pierwszy post vonfloyd'a uważam zakup tego zestwu za sensowny niezależnie od zamiaru późniejszej wymiany silnika na 1275 czy dalszych modów 998.
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Stage one
se7ven pisze: Ile masz igieł na stanie do regulacji? To nie jest tak hop kolego.
dlatego wole dellorto/webera - bardziej przewidywalne
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
- se7ven
- Super użytkownik
- Posty: 1532
- Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
- Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
- Lokalizacja: Cieszyn
Re: Stage one
A ja mysłę inaczej bo LCB do 1,0 jest inny a do 1,3 też jest kilka wersji.markfive pisze:Odpowiadajac na pierwszy post vonfloyd'a uważam zakup tego zestwu za sensowny niezależnie od zamiaru późniejszej wymiany silnika na 1275 czy dalszych modów 998.
Trzeba się zastanowić przed zakupem do jakich modyfikacji w przyszłości ma być to potrzebne.
Miałem już kilka aut, w które wpompowano duże pieniądze bez rezultatu.
Wielu ludzi na tym forum naczytało się "opowieści dziwnych treści", że da się podnieść moc tanim kosztem - niestety tak się tego nie zrobi bez daleko idących ingerencji.
wolnossący 1,3 112KM/6700 , 138Nm/5197
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Stage one
i tu piotr ma racje,
problem jest taki ze powszechnie dostepne kolektory lcb sa dedykowane do 1,3 i to tylko w jednym rozmiarze - medium bore ( albo large - niech ktos to sprostuje )
te do mniejszych silnikow z mniejszymi rurami chyba tylko w maniflow sa za dosc konkretna kase
problem jest taki ze powszechnie dostepne kolektory lcb sa dedykowane do 1,3 i to tylko w jednym rozmiarze - medium bore ( albo large - niech ktos to sprostuje )
te do mniejszych silnikow z mniejszymi rurami chyba tylko w maniflow sa za dosc konkretna kase
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Stage one
igieł wystarczająco by sobie poradzić z problemem, natomiast w zestawie jak wiadomo jest igła i ta ze stożkiem nie działała, efekt jak powyżej, natomiast po wstawieniu seryjnego filtra bez problemu zaczęło śmigać, nie o regulacji tu zdaje się rozmawiamy tylko o tym jaki filtr jak działa
dalekie ingerencje nie mają sensu jak się nie usprawni podstawowych bolączek w mini - wydech połączony w jednym kolektorze z dolotem - czyli podgrzewanie mieszanki
sam wydech, który w tysiączce jest wiadomo jakich wymiarów (ale przynajmniej cichy)
poza tym nikt tu nie napisał, że celuje w 70KM tylko o tym, że chciałby auto usprawnić i tu tak jak Marek napisał stage one ma sens (oczywiście przemyślany, czytaj odpowiednio dobrany wydech, filtr, kolektor dolotowy i całość wyregulowana)
dalekie ingerencje nie mają sensu jak się nie usprawni podstawowych bolączek w mini - wydech połączony w jednym kolektorze z dolotem - czyli podgrzewanie mieszanki
sam wydech, który w tysiączce jest wiadomo jakich wymiarów (ale przynajmniej cichy)
poza tym nikt tu nie napisał, że celuje w 70KM tylko o tym, że chciałby auto usprawnić i tu tak jak Marek napisał stage one ma sens (oczywiście przemyślany, czytaj odpowiednio dobrany wydech, filtr, kolektor dolotowy i całość wyregulowana)
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
-
- Nowy
- Posty: 81
- Rejestracja: 27 lip 2012, 20:26
- Posiadane auto: Mini Cooper SPI '95
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Kontakt:
Re: Stage one
Ten się nada do 1000: http://www.maniflow.co.uk/index.php?vie ... oduct=1097 ?
Czy to właśnie ten, którego mam nie brać? Nie mogę zlokalizować używki na ebay...
Możecie podrzucić linkiem do igieł i sprężyny tej czerwonej?
Czy to właśnie ten, którego mam nie brać? Nie mogę zlokalizować używki na ebay...
Możecie podrzucić linkiem do igieł i sprężyny tej czerwonej?
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Stage one
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Stage one
ten jest uniwersalny
a na ebayu:
http://www.ebay.co.uk/itm/mini-su-carb1 ... 500wt_1414
http://www.ebay.co.uk/itm/Mini-Oselli-I ... 500wt_1414
ten drugi nie wiem czy nie jest pod hif 44, trzeba dopytać sprzedawcę
a na ebayu:
http://www.ebay.co.uk/itm/mini-su-carb1 ... 500wt_1414
http://www.ebay.co.uk/itm/Mini-Oselli-I ... 500wt_1414
ten drugi nie wiem czy nie jest pod hif 44, trzeba dopytać sprzedawcę
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Stage one
hmm wydawalo mi sie ze maniflow robil w dwoch rozmiarach....
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Stage one
w opisie jest, że will take both 1 1/2 i 1 3/4 więc chyba uniwersalny, może się nie opłacało robić dwóch
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
-
- Nowy
- Posty: 81
- Rejestracja: 27 lip 2012, 20:26
- Posiadane auto: Mini Cooper SPI '95
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Kontakt:
Re: Stage one
Dzięki za linki, już podpytałem sprzedawcę, zobaczymy. Fajna dyskusja się nawiązała, będzie super wyczerpujący temat o stage1 do 1000Sadam pisze:ten jest uniwersalny
a na ebayu:
http://www.ebay.co.uk/itm/mini-su-carb1 ... 500wt_1414
http://www.ebay.co.uk/itm/Mini-Oselli-I ... 500wt_1414
ten drugi nie wiem czy nie jest pod hif 44, trzeba dopytać sprzedawcę
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Stage one
se7ven pisze:A ja mysłę inaczej bo LCB do 1,0 jest inny a do 1,3 też jest kilka wersji.
Nie wiem Piotr co chcesz udowodnić, kolektory wydechowe o większej średnicy, czyli takie jakie są oferowane w zestawach pasują i do silników 998 i do 1275. Nie jest równiez problemem większa średnica wewnętrzna kolektora ssącego dla mniejszej średnicy gaźnika. Fakt, niedokładne wykonanie odlewów wymaga korekty. Faktem jest również że kolektory wydechowe i ssące wykonywane sa przez rózne firmy i często nie zgadza się grubość kołnierzy mocujacych ale to również da się skorygować przy montażu.flapjck1 pisze:problem jest taki ze powszechnie dostepne kolektory lcb sa dedykowane do 1,3 i to tylko w jednym rozmiarze - medium bore ( albo large - niech ktos to sprostuje )
Wiesz również, że nie należę do grona ludzi ludzi którzy naczytali się "opowieści dziwnych treści", że da się podnieść moc tanim kosztem.
Należę raczej do ludzi sceptycznie nastawionych do przereklamowanych modyfikacji i nadzwyczajnych wyników z hamowni. Nie omawiamy tu równiez tematu silników budowanych do wyczynu, tylko proste sprawdzone już efekty zastosowania stage 1 w seryjnym silniku.Porównanie wyników badania na hamowni 3 różnych seryjnych silników 998 z zamontowanym dostępnym zestawem stage 1
-
- Nowy
- Posty: 81
- Rejestracja: 27 lip 2012, 20:26
- Posiadane auto: Mini Cooper SPI '95
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Kontakt:
Re: Stage one
Ten drugi pod hif 44 sprzedawca potwierdził.Sadam pisze:ten jest uniwersalny
a na ebayu:
http://www.ebay.co.uk/itm/mini-su-carb1 ... 500wt_1414
http://www.ebay.co.uk/itm/Mini-Oselli-I ... 500wt_1414
ten drugi nie wiem czy nie jest pod hif 44, trzeba dopytać sprzedawcę