Strona 2 z 3
Re: Stage one
: 25 wrz 2012, 20:47
autor: se7ven
Sadam pisze:no i można rzeczowo?
z filtrem tak jak flap pisze, lepsza będzie wkładka i mod puszki oryginalnej, stożki w tysiączce tylko ze stagem są kaprawe i ciężkie do wyregulowania - mieszanka wychodzi permanentnie uboga i auto nie jeździ (czy placek z trąbką będzie lepszy to nie wiem), przy większym dłubnięciu jest ok, doprowadzenie zimnego powietrza wskazane
Ile masz igieł na stanie do regulacji? To nie jest tak hop kolego.
Re: Stage one
: 25 wrz 2012, 20:50
autor: flapjck1
kolektory dolotowe alu aktualnie sprzedawane ( minispares i inni ) sa kijowo odlane i obrobione, wymagaja okolo 2h obrobki przed zalozeniem
nie pokrywaja sie okna kanalow i od strony gaznika,
bardzo czesto za gruba jest flansza od strony glowicy - nie zgadzaja sie wysokosci flansz kolektora dolotowego i wydechowego - trzeba wyrownywac
summa sumarum kolektor za 25 gbp wymaga doinwestowania 300 pln
co do regulacji gaznika ze stage1 to anglicy zapominaja o jednym - powinna byc zalozona mocniejsza ( czerwona ) sprezyna, a oni potrafia nie miec tego wogole w sprzedazy
Re: Stage one
: 25 wrz 2012, 20:51
autor: markfive
Zestaw stage 1 jest pierwszym krokiem do modyfikacji silnika 998, jak równiez gaźnikowego 1275. Załatwia dwie istotne sprawy, oddzielenie kolektora ssacego od wydechu i zmniejszenie oporów samego wydechu (kolektror rurowy LCB i tłumik RC 40) Dalsze modyfikacje czyli głowica i wałek rozrządu wymagają juz bezwzglednie współpracy z zestawem stage 1 lub zbliżonym odpowiednikiem.
Odpowiadajac na pierwszy post vonfloyd'a uważam zakup tego zestwu za sensowny niezależnie od zamiaru późniejszej wymiany silnika na 1275 czy dalszych modów 998.
Re: Stage one
: 25 wrz 2012, 20:51
autor: flapjck1
se7ven pisze: Ile masz igieł na stanie do regulacji? To nie jest tak hop kolego.
dlatego wole dellorto/webera - bardziej przewidywalne
Re: Stage one
: 25 wrz 2012, 20:59
autor: se7ven
markfive pisze:Odpowiadajac na pierwszy post vonfloyd'a uważam zakup tego zestwu za sensowny niezależnie od zamiaru późniejszej wymiany silnika na 1275 czy dalszych modów 998.
A ja mysłę inaczej bo LCB do 1,0 jest inny a do 1,3 też jest kilka wersji.
Trzeba się zastanowić przed zakupem do jakich modyfikacji w przyszłości ma być to potrzebne.
Miałem już kilka aut, w które wpompowano duże pieniądze bez rezultatu.
Wielu ludzi na tym forum naczytało się "opowieści dziwnych treści", że da się podnieść moc tanim kosztem - niestety tak się tego nie zrobi bez daleko idących ingerencji.
Re: Stage one
: 25 wrz 2012, 21:10
autor: flapjck1
i tu piotr ma racje,
problem jest taki ze powszechnie dostepne kolektory lcb sa dedykowane do 1,3 i to tylko w jednym rozmiarze - medium bore ( albo large - niech ktos to sprostuje )
te do mniejszych silnikow z mniejszymi rurami chyba tylko w maniflow sa za dosc konkretna kase
Re: Stage one
: 25 wrz 2012, 21:21
autor: Sadam
igieł wystarczająco by sobie poradzić z problemem, natomiast w zestawie jak wiadomo jest igła i ta ze stożkiem nie działała, efekt jak powyżej, natomiast po wstawieniu seryjnego filtra bez problemu zaczęło śmigać, nie o regulacji tu zdaje się rozmawiamy tylko o tym jaki filtr jak działa
dalekie ingerencje nie mają sensu jak się nie usprawni podstawowych bolączek w mini - wydech połączony w jednym kolektorze z dolotem - czyli podgrzewanie mieszanki
sam wydech, który w tysiączce jest wiadomo jakich wymiarów (ale przynajmniej cichy)
poza tym nikt tu nie napisał, że celuje w 70KM tylko o tym, że chciałby auto usprawnić i tu tak jak Marek napisał stage one ma sens (oczywiście przemyślany, czytaj odpowiednio dobrany wydech, filtr, kolektor dolotowy i całość wyregulowana)
Re: Stage one
: 25 wrz 2012, 21:23
autor: mum666
Ten się nada do 1000:
http://www.maniflow.co.uk/index.php?vie ... oduct=1097 ?
Czy to właśnie ten, którego mam nie brać? Nie mogę zlokalizować używki na ebay...
Możecie podrzucić linkiem do igieł i sprężyny tej czerwonej?
Re: Stage one
: 25 wrz 2012, 21:29
autor: flapjck1
maniflow akurat robi kolektory pod 38 i pod 44 mm
co do fantow do gaznikow
http://www.sucarb.co.uk/
Re: Stage one
: 25 wrz 2012, 21:31
autor: Sadam
Re: Stage one
: 25 wrz 2012, 21:33
autor: flapjck1
hmm wydawalo mi sie ze maniflow robil w dwoch rozmiarach....
Re: Stage one
: 25 wrz 2012, 21:35
autor: Sadam
w opisie jest, że will take both 1 1/2 i 1 3/4 więc chyba uniwersalny, może się nie opłacało robić dwóch
Re: Stage one
: 25 wrz 2012, 21:39
autor: mum666
Dzięki za linki, już podpytałem sprzedawcę, zobaczymy. Fajna dyskusja się nawiązała, będzie super wyczerpujący temat o stage1 do 1000
Re: Stage one
: 25 wrz 2012, 21:56
autor: markfive
se7ven pisze:A ja mysłę inaczej bo LCB do 1,0 jest inny a do 1,3 też jest kilka wersji.
flapjck1 pisze:problem jest taki ze powszechnie dostepne kolektory lcb sa dedykowane do 1,3 i to tylko w jednym rozmiarze - medium bore ( albo large - niech ktos to sprostuje )
Nie wiem Piotr co chcesz udowodnić, kolektory wydechowe o większej średnicy, czyli takie jakie są oferowane w zestawach pasują i do silników 998 i do 1275. Nie jest równiez problemem większa średnica wewnętrzna kolektora ssącego dla mniejszej średnicy gaźnika. Fakt, niedokładne wykonanie odlewów wymaga korekty. Faktem jest również że kolektory wydechowe i ssące wykonywane sa przez rózne firmy i często nie zgadza się grubość kołnierzy mocujacych ale to również da się skorygować przy montażu.
Wiesz również, że nie należę do grona ludzi ludzi którzy naczytali się "opowieści dziwnych treści", że da się podnieść moc tanim kosztem.
Należę raczej do ludzi sceptycznie nastawionych do przereklamowanych modyfikacji i nadzwyczajnych wyników z hamowni. Nie omawiamy tu równiez tematu silników budowanych do wyczynu, tylko proste sprawdzone już
efekty zastosowania stage 1 w seryjnym silniku.Porównanie wyników badania na hamowni 3 różnych seryjnych silników 998 z zamontowanym dostępnym zestawem stage 1
Re: Stage one
: 25 wrz 2012, 23:36
autor: mum666
Ten drugi pod hif 44 sprzedawca potwierdził.