Witam MINI - kolektyw

Część forum poświęcona naszym Miniakom. Zanim założysz nowy post, zapoznaj sie z panującymi tu zasadami.

Moderator: flapjck1

Awatar użytkownika
monsterk
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2082
Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
Posiadane auto:
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Re: Witam MINI - kolektyw

Post autor: monsterk »

Miniaka tego robiłem dawno temu, z tego co kojarzę to dotarł do Polski z Włoch i tam był bardzo ładnie zrobiony. Tak mi świta że w owym czasie sprowadził go Kuliński, handlarz z rembertowa razem z tak samo pięknie zrobioną Alfą Romeo Guliettą koloru szarego. Buda może być z lat siedemdziesiątych, hamulce z przodu były jakieś kombinowane bo tarcze są wentylowane, były w nim problemy z łożyskami piast bo wystarczył mały luz i felga tarła o zacisk, a zapasowe koło nie wchodziło na przednią oś. Z silnikiem był problem że za cholerę to nie chciało jeżdzić, ale to możliwe że przez zbyt małą głowicę.
Mario79
Nowy
Nowy
Posty: 27
Rejestracja: 27 lut 2013, 21:10
Posiadane auto:
Lokalizacja: Warszawa

Re: Witam MINI - kolektyw

Post autor: Mario79 »

Pamiętasz może co przy nim robiłeś ? Czyli wygląda że ktoś go sobie wystylizował w Italii na coopera. Wiem że w Rembertowie jest osoba która zajmuje sie klasykami na ul. Gen Chruściela czy to o tym człowieku może piszesz?
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8846
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Witam MINI - kolektyw

Post autor: flapjck1 »

buda lata 70te ( koncowka ) ew poczatek 80tych
lampy mk3, szeroka szyba tyl, klamka klapy tyl nowszego typu

silnik wyglada na wczesniejszy, A-seria z jeszcze "szerokimi" otworami pod mocowanie alternatora ( i dluga pletwa do mocowania wspomnianego )

hamulec dwuobwodowy z korektorem. sprzeglo borgbeck, aparat zaplonowy baaardzo stary :)
toto pali? widze ze kondensator jest na zewnatrz...

co to za felga lezy kolo kubla?

a wloski trop moze byc prawidlowy :) to chyba taka felga zalozona na aucie jest "PEG Mistral, 5x10" z tego co kojarze to wloski produkt, sprawdz ew http://wheeldictionary.net/
Ostatnio zmieniony 28 lut 2013, 11:34 przez flapjck1, łącznie zmieniany 1 raz.
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Mario79
Nowy
Nowy
Posty: 27
Rejestracja: 27 lut 2013, 21:10
Posiadane auto:
Lokalizacja: Warszawa

Re: Witam MINI - kolektyw

Post autor: Mario79 »

Wieczorem wstawie zdjęcie ze środka autka,myślę że buda to raczej lata '70 bo siedzi zegar jajko i stacyjka jest na panelu centralnym a nie na kolumnie kierowniczej a takie cuda to chyba do 1979- 1980 ?
Mini aktualnie nie jest na chodzie brakuje kolektora wydechowego a gażniki są rozmontowane :sad:
Felga koło kubła to z zapasu inna niż pozostałe
Widze że moje mini to niezły składak :grin:
Mario79
Nowy
Nowy
Posty: 27
Rejestracja: 27 lut 2013, 21:10
Posiadane auto:
Lokalizacja: Warszawa

Re: Witam MINI - kolektyw

Post autor: Mario79 »

I jeszcze trochę z wnętrza :grin:
Załączniki
P1040707.JPG
P1040707.JPG (283.25 KiB) Przejrzano 1190 razy
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8846
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Witam MINI - kolektyw

Post autor: flapjck1 »

moze byc ze 70te, plastikowa nagrzewnica zniknela gdzies kolo 80tego roku chyba

obrotomierz Smiths?
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Witam MINI - kolektyw

Post autor: markfive »

Mario79 pisze:...Tak się własnie zastanawiałem czy to cooper czy nie bo jeżeli nie to ktoś musiał się bardzo zaangażować w to autko żeby zebrać te wszystkie części z epoki cooperoskie,wiadomo że na polskim rynku ciężko o takie części tym bardzie o oryginalnego coopera 10 - 15 lat temu gdzie dostęp do części był dużo bardziej utrudniony. Pozdrawiam :grin:
Na razie to tam nie widać ani jednej części którą okreslasz jako "cooperoskie z epoki" Z tego co pisze monsterk hamulce z przodu podejrzewane jako oryginalne cooper takie nie są tylko jest to jakaś przeróbka. No to co jeszcze widzisz tam z coopera. Widać serię z lat 70 tych. Silnik typ A blok max 998, głowica 998. Pokrywa zaworów dużo młodsza z silnika metro MG. Z uzyskanych dotąd wiadomości wynika, że są jakies problemy z silnikiem, więc wskazany byłby jego dokładny przegląd co wiąże sie niestety z demontażem. Z praktyki wiem, że w samochodach z tych lat mozna było spotkac wiele niespodzianek w postaci silników poskładanych z części z różnych typów i pojemności. Na przykład tłoki z 998 w silnikach 848, co powoduje duży spadek kompresji i znaczne osłabienie silnika, albo źle dobrane głowice np z silnika 1098 nas serii 848 albo 998. Gaźnikami i kolektorami nie ma sie co sugerować bo to element łatwy do wymiany i pasujący ( chodzi o mozliwość przykręcenia do główicy ) do kazdego silnika serii A i A+ bez względu na pojemność i rocznik.
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8846
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Witam MINI - kolektyw

Post autor: flapjck1 »

marek, nie zbijaj chlopaka z tropu, poprawi to i owo i moze bedzie niezle

co do hebli, to pamietajcie ze michal dlubl go wieki temu, jak z gratami byly problemy, a i czas zaciera wspomnienia :)
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Witam MINI - kolektyw

Post autor: markfive »

flapjck1 pisze:marek, nie zbijaj chlopaka z tropu, poprawi to i owo i moze bedzie niezle
Absolutnie nie mam zamiaru nikogo zniechęcać. Być może jest to niezły egzemplarz, co może być prawdopodobne, jeżeli większość z tych ostatnich 10 czy 15 lat nie jeździł i był przechowywany gdzieś pod dachem.
Natomiast nie zmienia to faktu że jeżeli coś jest "nie tak" to napewno samo się nie naprawi :smile:
Mario79
Nowy
Nowy
Posty: 27
Rejestracja: 27 lut 2013, 21:10
Posiadane auto:
Lokalizacja: Warszawa

Re: Witam MINI - kolektyw

Post autor: Mario79 »

markfive pisze:
Mario79 pisze:...Tak się własnie zastanawiałem czy to cooper czy nie bo jeżeli nie to ktoś musiał się bardzo zaangażować w to autko żeby zebrać te wszystkie części z epoki cooperoskie,wiadomo że na polskim rynku ciężko o takie części tym bardzie o oryginalnego coopera 10 - 15 lat temu gdzie dostęp do części był dużo bardziej utrudniony. Pozdrawiam :grin:
Na razie to tam nie widać ani jednej części którą okreslasz jako "cooperoskie z epoki" Z tego co pisze monsterk hamulce z przodu podejrzewane jako oryginalne cooper takie nie są tylko jest to jakaś przeróbka. No to co jeszcze widzisz tam z coopera. Widać serię z lat 70 tych. Silnik typ A blok max 998, głowica 998. Pokrywa zaworów dużo młodsza z silnika metro MG. Z uzyskanych dotąd wiadomości wynika, że są jakies problemy z silnikiem, więc wskazany byłby jego dokładny przegląd co wiąże sie niestety z demontażem. Z praktyki wiem, że w samochodach z tych lat mozna było spotkac wiele niespodzianek w postaci silników poskładanych z części z różnych typów i pojemności. Na przykład tłoki z 998 w silnikach 848, co powoduje duży spadek kompresji i znaczne osłabienie silnika, albo źle dobrane głowice np z silnika 1098 nas serii 848 albo 998. Gaźnikami i kolektorami nie ma sie co sugerować bo to element łatwy do wymiany i pasujący ( chodzi o mozliwość przykręcenia do główicy ) do kazdego silnika serii A i A+ bez względu na pojemność i rocznik.
Własnie dlatego poprosiłem o pomoc w "rozszyfrowaniu" autka , nie rozbierałem go jeszcze i nie porównywałem np. tarcz hamulcowych z oryginałami z coopera więc nie wiedziałem od czego są a moja wiedza była taka że cooper wychodził na tarczach. Na stronach DE widziałem właśnie dużo cooperów z takimi fotelami,obrotomierzem ,lusterkami,felgami,podwójnymi gażnikami itd. stąd bylo moje pytanie.
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8846
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Witam MINI - kolektyw

Post autor: flapjck1 »

niemcy pisza cooper przy prawie kazdym klasyku, tak jak u nas handlarze nowymi MINI pisza MINI MORIS :P
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
monsterk
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2082
Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
Posiadane auto:
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Re: Witam MINI - kolektyw

Post autor: monsterk »

To teraz sprawdz na ile śrub przykręcony jest przedni wózek do belki, i jak wygląda mechanizm zmiany biegów - bo coś mi świata ze tam powinna byc aluminiowa noga
Mario79
Nowy
Nowy
Posty: 27
Rejestracja: 27 lut 2013, 21:10
Posiadane auto:
Lokalizacja: Warszawa

Re: Witam MINI - kolektyw

Post autor: Mario79 »

a co to jest ta aluminiowa noga ??? :???:
Awatar użytkownika
monsterk
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2082
Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
Posiadane auto:
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Re: Witam MINI - kolektyw

Post autor: monsterk »

Wejdź pod samochód i powiedz nam co zobaczyłeś w okolicach lewarka znany biegów
Awatar użytkownika
monsterk
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2082
Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
Posiadane auto:
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Re: Witam MINI - kolektyw

Post autor: monsterk »

Powinien tez byc zaokrąglony tunel na wydech na całej długości. Wloty powietrza są od innocentii
ODPOWIEDZ