Strona 2 z 4

Re: Opony RUN FLAT czy normalne?

: 25 kwie 2013, 06:49
autor: Olo
maniujr pisze:droższe w zakupie - fakt 1, problematyczne przy wymianie - fakt 2, droższe przy montażu - fakt 3, ale wystarczy mieć 2 komplety felg (lato i zima) i po problemie 2/3 przez lata, a są mocniejsze i naprawdę ratują jak masz laczka.

nie naprawia się ich na pewno, jeśli chodzi o rozcięcie boków, a co do zarzucania tyłem... kwestia masy auta na tylnej osi..., temperatury, nawierzchni i toru jazdy/prędkości. mi raczej przodem wyjeżdża (trzymam gazem w łukach, jak odpuścisz to wiadomo, że tył ucieknie). tyłem zarzuca jak go sprowokuję balansem, hamując lewą nogą w zakręcie, albo ręcznym ;)
Na tak wysokim zawieszeniu nie ma sie co dziwic ze dupa ucieka itp. Zrobilbys to samo w obnizonym miniaczu na tych samych oponach i juz by nie bylo tego zachowania. Kwestia srodka ciezkosci. Kiedys na seri tez mi wyrzucalo dupe z zakretow po obnizeniu i utwardzeniu oraz usztywnieniu auto jezdzi jak po szynach

Re: Opony RUN FLAT czy normalne?

: 25 kwie 2013, 08:17
autor: maniujr
zgadza się. chodziło mi o to, że to nie wina runflat'ów jak niektórzy sugerują.

Re: Opony RUN FLAT czy normalne?

: 25 kwie 2013, 13:14
autor: Olo
maniujr pisze:zgadza się. chodziło mi o to, że to nie wina runflat'ów jak niektórzy sugerują.
RF lepiej trzyma na zakretach bo ma mocniejsza siatka na bokach i opona przy ostrym wchodzeniu w zakret nie podlega takim ugieciom jak normalna guma. Ale jak wiadomo wszystko ma swoje plusy i minusy a do wyscigow i tak uzywa sie normalne lacie. Ja tez smigam na normalnych bo na RF to mialbym dopiero mega twardo na tych nastawach gwintu co mam...

Re: Opony RUN FLAT czy normalne?

: 25 kwie 2013, 15:30
autor: hello
w RF nie chodzi o oszczędność tylko o spokój myśli - bo fizycznie problem przebitej opony przestaje istnieć. i fakt - jest mniej komfortowo, trudniej się zmienia oponę, opony są droższe i gorzej dostępne itp. ale moim zdaniem warto. assistance nie pojawia się w sekundę, a opona może strzelić w najróżniejszych momentach, np. kiedy wyjątkowo nam się gdzieś śpieszy. jeżdżę tak już dobre kilka lat (lato i zima 16" RSC na osobnych felgach) i zero problemów. raz opona złapała gwoździa i nawet nie wiedziałem gdzie i kiedy, dowiedziałem się dopiero po zasygnalizowaniu tego przez system. ponieważ było to koło prawy tył to gdyby nie kontrolka w życiu bym nie poczuł że jadę bez powietrza...

Re: Opony RUN FLAT czy normalne?

: 25 kwie 2013, 17:21
autor: Olo
hello pisze:w RF nie chodzi o oszczędność tylko o spokój myśli - bo fizycznie problem przebitej opony przestaje istnieć. i fakt - jest mniej komfortowo, trudniej się zmienia oponę, opony są droższe i gorzej dostępne itp. ale moim zdaniem warto. assistance nie pojawia się w sekundę, a opona może strzelić w najróżniejszych momentach, np. kiedy wyjątkowo nam się gdzieś śpieszy. jeżdżę tak już dobre kilka lat (lato i zima 16" RSC na osobnych felgach) i zero problemów. raz opona złapała gwoździa i nawet nie wiedziałem gdzie i kiedy, dowiedziałem się dopiero po zasygnalizowaniu tego przez system. ponieważ było to koło prawy tył to gdyby nie kontrolka w życiu bym nie poczuł że jadę bez powietrza...
Ja caly czas smigam na normalnych lackach i nie mialem nigdy problemow jeszcze. A nie zaloze RF na do naciagu bo jest to raczej niewykonalne…

Kazdy jezdzi na tym co lubi i uspokaja jego wewnetrzne "JA" :)

Re: Opony RUN FLAT czy normalne?

: 25 kwie 2013, 18:20
autor: Psztymucel
hello pisze:raz opona złapała gwoździa i nawet nie wiedziałem gdzie i kiedy, dowiedziałem się dopiero po zasygnalizowaniu tego przez system. ponieważ było to koło prawy tył to gdyby nie kontrolka w życiu bym nie poczuł że jadę bez powietrza...
Nie wiem czy to nie wada fabryczna... ja też złapałem prawy tył ;-)

Niestety u mnie było gorzej bo do moich opon zimowych miałem 660 km i musiałem mieć coś już... i musiałem kupić 2 normalne... Ale jak tu już zostało powiedziane - każdemu według potrzeb.

W.

Re: Opony RUN FLAT czy normalne?

: 25 kwie 2013, 21:25
autor: jedrekx
u mojej mamy letnie Bridgestone są zwykłe, a zimowe Goodyeary UG7 RF... dla mnie RF to porażka, strasznie twarde i mało komfortowe. ale to może dlatego, że pierwszy raz miałem z nimi do czynienia. ale tam jest balon 195/55/16.. w Audi takich opon nie ma, ale i tak jestem przyzwyczajony do twardych gum. u siebie w A5 mam 255/35/19 Dunlop SportMaxx GT i Michelin Pilot Sport 2, obie opony mega twarde. ale i tak bardziej komfortowe niż te RF..

Re: Opony RUN FLAT czy normalne?

: 26 kwie 2013, 16:39
autor: Olo
jedrekx pisze:u mojej mamy letnie Bridgestone są zwykłe, a zimowe Goodyeary UG7 RF... dla mnie RF to porażka, strasznie twarde i mało komfortowe. ale to może dlatego, że pierwszy raz miałem z nimi do czynienia. ale tam jest balon 195/55/16.. w Audi takich opon nie ma, ale i tak jestem przyzwyczajony do twardych gum. u siebie w A5 mam 255/35/19 Dunlop SportMaxx GT i Michelin Pilot Sport 2, obie opony mega twarde. ale i tak bardziej komfortowe niż te RF..
Uwiez sa jeszcze twardsze od tego co wymieniles ;)

Re: Opony RUN FLAT czy normalne?

: 27 kwie 2013, 22:38
autor: kawa
Olo pisze:
jedrekx pisze:u mojej mamy letnie Bridgestone są zwykłe, a zimowe Goodyeary UG7 RF... dla mnie RF to porażka, strasznie twarde i mało komfortowe. ale to może dlatego, że pierwszy raz miałem z nimi do czynienia. ale tam jest balon 195/55/16.. w Audi takich opon nie ma, ale i tak jestem przyzwyczajony do twardych gum. u siebie w A5 mam 255/35/19 Dunlop SportMaxx GT i Michelin Pilot Sport 2, obie opony mega twarde. ale i tak bardziej komfortowe niż te RF..
Uwiez sa jeszcze twardsze od tego co wymieniles ;)
Jak dla mnie Dunlop Sport 01 RF, ktore teraz mam sa za twarde...

Czy ktos probowal juz: ToyoProxes T1-R?

Re: Opony RUN FLAT czy normalne?

: 28 kwie 2013, 07:27
autor: Olo
kawa pisze:
Olo pisze:
jedrekx pisze:u mojej mamy letnie Bridgestone są zwykłe, a zimowe Goodyeary UG7 RF... dla mnie RF to porażka, strasznie twarde i mało komfortowe. ale to może dlatego, że pierwszy raz miałem z nimi do czynienia. ale tam jest balon 195/55/16.. w Audi takich opon nie ma, ale i tak jestem przyzwyczajony do twardych gum. u siebie w A5 mam 255/35/19 Dunlop SportMaxx GT i Michelin Pilot Sport 2, obie opony mega twarde. ale i tak bardziej komfortowe niż te RF..
Uwiez sa jeszcze twardsze od tego co wymieniles ;)
Jak dla mnie Dunlop Sport 01 RF, ktore teraz mam sa za twarde...

Czy ktos probowal juz: ToyoProxes T1-R?
Na golfie mialem i powiem ze spoko na suchym na mokrym juz nie jest za ciekawie...

Falkeny FK453 a do mini FK452 sa bardzo dobre i wcalenie ustepuja Dunlopom, Michelin, Yokohamie i innym topowym firma.

Re: Opony RUN FLAT czy normalne?

: 28 kwie 2013, 14:37
autor: Babak
a ja właśnie nabyłem drogą kupna nowe ContinentalContiSport 3 215/45 R17 z lutego 2013r zwykłe,
bo nasłuchałem się od wielu osób i w warsztatach, że na takim profilu to Run Flaty i niekomfortowe i wszystko wali, stuka oraz zawieszeniu się dostaje.

Kupię ten uszczelniacz w szpraju + jak Pipidi koło dojazdowe na dłuższe podróże bo i tak w trase to max 2osoby jadą z bagażami także dojazdówka znajdzie dla siebie przestrzeń.

Pytanie brzmi teraz czy ktoś ma w MINI i może mi podać rozmiary dojazdówki?
Wiem że średnica musi się zgadzać ale chce zobaczyć co tam macie ;P

Re: Opony RUN FLAT czy normalne?

: 28 kwie 2013, 23:08
autor: Olo
Zobcz co ci wogole wejdzie najmniejszego na Ske na zaciski przednie.

Co do zestawow to po tekim zestawie naprawczym i tak opona do kosza co prawda zam firmy co czyszcza potem felgi i kola z tego syfu ale nie kasuja mala oraz opona juz nie jest taka sama.

Co do rozmiaru to raczej 205/45/17 215 to na 35/18 prawidlowy rozmiar dla mini

Re: Opony RUN FLAT czy normalne?

: 29 kwie 2013, 19:01
autor: tomsop
Bzyq pisze:
tomsop pisze:mam dunlopy run flat trochę starawe ( prawa to już trupy) ale dalej na nich śmigam minusem jest ze przy 50-60 km/h w ostrych zakrętach trochę mi tyłek ucieka... mieliście coś takiego? Wiem, że jest to igranie z ogniem ale jeszcze tydzień musze czekać na nowe gumy.
1
Mam Goodyear NCT5 RF też już swoje mają i w ostrym zakręcie też tak mam. Myśle nad wymianą. Jaka opinia na temat Dunlop'ów co o nich możesz powiedzieć ile sezonów, jaki przebieg na nich masz? Ja na Goodyear'y nie narzekam, dobrze się trzymają jak na swój czas i eksploatacje. Słyszałem, że Dunlopy szybko się ścierają to prawda?
57 tysięcy opony były założone jako seryjne, tak widnieje w dokumentach. przez nieuwagę poprzedniego właściciela prawa została krzywo przytarta. Ja zrobiłem na oponach 4 tysiące i powiem Ci że nie jest źle. Jedyne co czuje każdą dziurę ( mój tata śmieje się ze nawet czuje jak po pasach przejeżdżam)... Wczoraj wyważyłem dwie tylnie opony i problem się zmniejszył. Mini trzyma się drogi jak przyklejone do 60 km/h przy 80/90 i ostrych zakrętach tyłek trochę ucieka..... Powodzenia :)

Re: Opony RUN FLAT czy normalne?

: 29 kwie 2013, 19:04
autor: tomsop
jedrekx pisze: u siebie w A5 mam 255/35/19 Dunlop SportMaxx GT i Michelin Pilot Sport 2, obie opony mega twarde. ale i tak bardziej komfortowe niż te RF..
To chyba nie zasługa opon ale zawieszenia audi. W moim a6 jest podobnie mino "laczka" auto jest komfortowe... :)

Re: Opony RUN FLAT czy normalne?

: 29 kwie 2013, 20:50
autor: jedrekx
tomsop pisze:
jedrekx pisze: u siebie w A5 mam 255/35/19 Dunlop SportMaxx GT i Michelin Pilot Sport 2, obie opony mega twarde. ale i tak bardziej komfortowe niż te RF..
To chyba nie zasługa opon ale zawieszenia audi. W moim a6 jest podobnie mino "laczka" auto jest komfortowe... :)
możliwe, mam 1BE (czyli twardsze, nieobniżone). ale na zimowych Dunlopach Winter 3D 225/50/17 jest rewelacja :)