Strona 2 z 3

Re: DOJAZDÓWKA

: 20 maja 2013, 23:13
autor: Babak
jak na razie już widziałem same fele z założonymi oponami 215/45 R17.

Nie ma żadnego balonu, opona minimalnie wystaje poza rant felgi i idzie idealnie równo pionowo (ani nie wystaje jak balon ani nie ma naciągu). Jest idealnie.

Nasze felgi mają ET48 także przy grubszej oponie o 1cm daje to +5mm na stronę w szerokości no i jak już wcześniej wspomniałem +4.5mm wyżej taka szerokość sięga.

W praktyce przymierzam je koło środa-czwartek.

Re: DOJAZDÓWKA

: 21 maja 2013, 09:48
autor: Kocyk
Wczoraj zacząłem trochę szperać w temacie opon i dowiedziałem się, że oponą podstawową dla mini r50 jest 175/65/15, która ma średnicę 608,5mm. Generalnie zamienniki opon nie powinny być większe lub mniejsze o 2%. Policzyłem wszystko i okazuje się, że opona 215/45/17 jest większa od pierwowzoru o 2,69%... to trochę za dużo.
Znalazłem natomiast zajebisty zamiennik jeszcze tańszy od 215/45/17! Mianowicie 215/40/17! Jest mniejsza od pierwowzoru o 0,78% czyli o 4,7mm. Przy 100km/h na pierwowzorze przy tym rozmiarze licznik pokaże 99,22km/h podczas gdy przy rozmiarze 215/45 przekłamuje w drugą stronę na 102,69km/h. Pytanie jedynie czy szerokość jest spoko.

Re: DOJAZDÓWKA

: 21 maja 2013, 11:03
autor: Brennt
moze sie nie znam ;D ale cos tam jeszcze z matematyki/fizyki pamietam i chyba czym wieksza opona tym mniejsza licznik predkosc pokaze (wzgledem faktycznej) - chyba, ze nie predkosc obrotowa jest wskazywana na liczniku

obrazowy przyklad - standardowa opona o obwodzie 1m obracajac sie 10 razy w ciagu 10s przebedzie 10m = realna predkosc 1m/s

aftermarkecik o obwodzie 2m w tym czasie (10s) przy tej samej liczbie obrotow (10) przebedzie 20m = realna predkosc 2m/s

licznik w obu przypadkach wskaze to samo, ale realna predkosc samochodu na kolach o wiekszym obwodzie (srednicy) bedzie wieksza, a nie mniejsza, a co za tym idzie
jadac z ta sama realna predkoscia licznik pokaze MNIEJSZA predkosc na wiekszej oponie.

Re: DOJAZDÓWKA

: 21 maja 2013, 11:39
autor: Olo
Nie ma co panikowac przy 2%

Re: DOJAZDÓWKA

: 21 maja 2013, 12:03
autor: STi77
Kocyk pisze:Wczoraj zacząłem trochę szperać w temacie opon i dowiedziałem się, że oponą podstawową dla mini r50 jest 175/65/15, która ma średnicę 608,5mm. Generalnie zamienniki opon nie powinny być większe lub mniejsze o 2%. Policzyłem wszystko i okazuje się, że opona 215/45/17 jest większa od pierwowzoru o 2,69%... to trochę za dużo.
Znalazłem natomiast zajebisty zamiennik jeszcze tańszy od 215/45/17! Mianowicie 215/40/17! Jest mniejsza od pierwowzoru o 0,78% czyli o 4,7mm. Przy 100km/h na pierwowzorze przy tym rozmiarze licznik pokaże 99,22km/h podczas gdy przy rozmiarze 215/45 przekłamuje w drugą stronę na 102,69km/h. Pytanie jedynie czy szerokość jest spoko.
Odwrotnie. Mniejsza opona zawyża prędkość (musi wykonać więcej obrotów do pokonania tej samej drogi) a większa zaniża w stosunku do pierwowzoru (175/65R15). I jeszcze pytanie dlaczego nie 205/45R17 którą "wrzucają" fabrycznie?

Re: DOJAZDÓWKA

: 21 maja 2013, 12:51
autor: Kocyk
Chodzi głównie o ceny, wybór i dostępność opon.

Największa dostępność i najniższe ceny są przy 215/40/17, trochę droższe są 215/45/17. A bardzo mały wybór i wysokie ceny są przy oponach 205/45/17.

Re: DOJAZDÓWKA

: 21 maja 2013, 17:10
autor: STi77
Rozumieć.

Re: DOJAZDÓWKA

: 21 maja 2013, 18:24
autor: Babak
Kocyk, zapomniałem że masz R50.
Rozmiar standardowy 175/65 R15 wynika z najtańszej 15" felgi montowanej w wersjach "gołych".
Pamiętaj też że im większe koło tym wolniej samochód się zbiera + im szersza tym większe opory toczenia co za tym idzie, większe spalanie i niższa maksymalna prędkość.
Nie wiem ile koni masz tam w tym R50, ale nie pchał bym za szerokiego kapcia... chyba że chcesz aby ładnie wyglądało + szybsze wchodzenie w zakręty.

Ty masz coopera, a one były normalnie dostępne w salonie na 17" 205/45 także nie wiem dlaczego nagle wracasz do jakiś 175/65 R15 z Mini One pewnie.

Re: DOJAZDÓWKA

: 22 maja 2013, 10:39
autor: Kocyk
Wszelkie dane producenta mówią o standardowych oponach 175/65/15 dlatego używam ich jako bazy do wyliczania :)

Mój cooperek ma 116km (standardowo). Raczej nie chcę jakoś specjalnie zwiększać mocy. Chcę jedynie w najbliższym czasie zamontować sportowy filtr powietrza, lepsze świece i zmienić cały wydech, ale to jedynie dla kosmetycznej poprawy kultury pracy silnika.

Wracając do opon: cały czas mam dylemat... chyba, że po prostu odżałuje te 300 więcej na komplecie i kupię 205/45/17 i po sprawie.

Re: DOJAZDÓWKA

: 22 maja 2013, 11:26
autor: Bzyq
Mam pytanie do Lolo - jak Ci się sprawuje dojazdówka pod spodem? Odczuwasz jakoś jej ciężar? Jeśli patrzysz z tyłu na samochód to nie jest przechylony bardziej na lewą stronę? Niby to z 50 kg może waży ale pytam jak to jest. Widać ją od spodu? Zastanawiam się nad zakupem i montażem takiej dojazdówki. Ile kosztuje sam zestaw mocujący?

Re: DOJAZDÓWKA

: 23 maja 2013, 11:08
autor: Lolo
Bzyq nie co ty, nie ma nic z tych rzeczy. Ona jest leciutka. U mnie jest to fabryczny montaż bo mam naklejki i odpowiednie narzędzia w bagażniku.

Powiem szczerze że nigdy jej nie używałem ale muszę ją wyciągnąć bo ostatnio zauważyłem że jest mało powietrza więc jak ktoś jest ciekawy jak to wygląda to zapodam foto.

Koła też mam fabryczne 17 z oponą 205/45/17

Re: DOJAZDÓWKA

: 23 maja 2013, 14:00
autor: Lolo
Zrobiłem foto mojej fabrycznej dojazdówki. R50 2003r.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Re: DOJAZDÓWKA

: 23 maja 2013, 15:28
autor: Brennt
dojazdowka 50KG?? to kto by ja dal rade zmienic?? :D

Re: DOJAZDÓWKA

: 23 maja 2013, 16:09
autor: Babak
heh, Lolo to gdzie wy macie w tych cooperkach akumulator?

Re: DOJAZDÓWKA

: 23 maja 2013, 19:59
autor: Bzyq
Brennt pisze:dojazdowka 50KG?? to kto by ja dal rade zmienic?? :D
Chodziło mi o dojazdówke + cały zestaw mocujący.
Babak pisze:heh, Lolo to gdzie wy macie w tych cooperkach akumulator?
Z przodu pod maską. A w S jest z tyłu?