Mody w r53

R50, R52 & R53

Moderatorzy: flapjck1, Drail

szeniman

Re: Mody w r53

Post autor: szeniman »

ALEXANDEER tak sobie spojrzałem na twój wóz i do chodzę do wniosku ze ten swiat jest strasznie miały , te repliki volków które masz na wozie ,kupiłeś od gościa w Konstancinie ?

Masz gdzieś szerzej opisany projekt ?

co tam jest śilnikowo na grzebane ,na czym strojone
(ori komp czy swiniak) , jakie koło kompresora i czy głowa seryjna
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8850
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Mody w r53

Post autor: flapjck1 »

za alka: silnik nie ruszany nie otwierany, komp seryjny, większe wtryski, fmic, kolko, pewnie cos jeszcze :P
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
AleXander
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1632
Rejestracja: 04 lip 2006, 20:17
Posiadane auto:
Lokalizacja: W-wa

Re: Mody w r53

Post autor: AleXander »

szeniman pisze:ALEXANDEER tak sobie spojrzałem na twój wóz i do chodzę do wniosku ze ten swiat jest strasznie miały , te repliki volków które masz na wozie ,kupiłeś od gościa w Konstancinie ?
Koleś z Piaseczna.
szeniman pisze:co do hamowni to przy takich mocach to wystarczy inercja ,
hamownia to Produkt DynoProject której miedzy innymi używa EcuPERFORMANCE, VTG , i Kreator mocy. Z zreszta w trybie obciazeniowym nie zdarzyło sie by parematry na rolkach różniły sie od tych na ulicy ( boost/afr/egt)
duzo ludzi juz próbowało dyskusji na ten temat i zawsze okazywało sie ze z hamownia to mieli kontakt tylko w internecie :)
Moja wypowiedzi na tan temat kończą się w tym miejscu, po przeczytaniu powyższego... trochę mi zajmie zatrzymanie śmiechu :lol: :lol: :lol: :lol:
szeniman pisze:
co tam jest śilnikowo na grzebane ,na czym strojone
(ori komp czy swiniak) , jakie koło kompresora i czy głowa seryjna [/qoute]

Miałem zamontowane piggy Ecumaster DET3 z dwiema mapami (na Pb98 i E85). Oprócz tego:
Kółko -15%
Wydech custom od M-tech'a
IC od wersji GP
wtryski bodaj 440
wydajniejsza pompa paliwa

były jeszcze zamontowane hamulce od R56 i sprężyny eibach pro-kit.
Olo

Re: Mody w r53

Post autor: Olo »

to juz zakuj caly motor wydasz z 10tys na czesci jak chce mody, kup wieksze japonskie wtryski i wcisnij kolko kompresora na 19% oraz oczywiscie zrob ic, wytnij kata i zrob wydech na 2,75 cala albo caly do konca 3calowy z koncowym wydechem sportowym i wtedy bedziesz zadowolony na maxa i pamietaj o oleju motul v300 co 5-6tys wymieniac i jezdzic
szeniman

Re: Mody w r53

Post autor: szeniman »

a tak jeszcze zapytam czemu na ecumasterze a nie standardowym ecu?
szeniman

Re: Mody w r53

Post autor: szeniman »

OLO poco kuć motor ? Mialem 3 zakute silniki i nic dobrego to nie jest na codzień . Seryjny przyjmie ze dwa razy tyle boostu co wyda kompresor .

Wiec do puki nie podejme decyzji ze przechodze z kompresora na wielką turbospreżarke na pewno nie bede myslal o zakuciu bloku.
( w przypadku tego wozu pewnie nigdy )

Wydech juz jest 70mm czyli jakies 2,75cal, kolektor idzie chinczyk kopia supersprinta, z oranjje , kolo kompresora właśnie się zastanawiam nad 19% ale jest mało opinii ( czytalem ze juz bardzo podnosi temp w dolocie i nie nadaje sie do jazdy torowej , do ktorej zresztą nie aspiruje)i TU ktoś mądrzejszy niech sie wypowie BO NIECHCE STRZELAC W CIEMNO

Co do intercoolera , to sam niewiem , widzialem na allegro wyrób polskiej produkcji , mialem kiedys ich cooler w 200sx i byl bardzo efektywny ale malo efektowny...


niewiem czy lepszy poziomy czy pionowy ? nie chcial bym wycinac dodatkowej dziury w masce na wylot powietrza.



Mysle ze wynik 250hp by mnie satysfakcjonował do ruchu codziennego , przez ostatnie dwa lata przemieszczalem się turbo benzyną 2,3L ktora dysponowla ponad 520Nm i powiem szczerze ze ten miniak na razie mnie rozczarowuje pod wzgledem osiagow ,skreca duuuzo lepiej od poprzedniego wozu , ale przydal by sie ten strzal w kark z momentu .....
pum

Re: Mody w r53

Post autor: pum »

Generalnie to ja g... wiem ale... w r53 najwazniejszym elementem calej ukladanki jest ic. Pakowanie cudow w silnik + chinski ic to strzal w kolano. Przenoszenie ic na przod z tego co pamietam wymaga wyciecia klimy czy cos. Nie jest to plug and play..

Strzal z momentu w r53 pozostawie bez komentarza, ktos chyba zly samochod kupil.

Droga w r53 jest prosta i znana, wyniki sa powtarzalne...
Awatar użytkownika
pididi
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1112
Rejestracja: 19 cze 2008, 20:39
Posiadane auto: Clubman JCW LCI
Lokalizacja: Poznań

Re: Mody w r53

Post autor: pididi »

Recepta na 250+ jest wlasciwie prosta... Byl też w Polsce Miniak bodaj 264KM na pb98, ale z remote tune Jan'a z RMW dobrymi częściami.

Z czasem wszelkie ICki typu GRS, DoF, Forge, czy inne GTT wyparł IC z wersji GP. W UK odeszło się też od bardzo małch kółek na rzecz większych + wyższa odcinka i dobry wałek. Już 15% wykracza poza określone max obroty M45, 19% już mega grzeje powietrze. Kavs Motorsport jeździ na -21% ale z chargecoolerem po torach z 270+ KM i od dłuższego czasu jest wszystko w porządku :)
static
Olo

Re: Mody w r53

Post autor: Olo »

W r53 bolaczka jest ic w zlym miejscu i ciezko by bylo zrobic dysze do natrysku mgielki wodnej zeby ostudzic to w r56 da sie bezproblemu to zmontowac jedengo nawet widzialem i wszystko milo smigalo ale zabil mnie ostatnio gosciu w dieslu co sobie zrobil natrysk na chlodnice w dieslu i twierdzi ze mu auto szybciej jezdzi i lepiej sie zbiera... facepalm
Olo

Re: Mody w r53

Post autor: Olo »

szeniman pisze:OLO poco kuć motor ? Mialem 3 zakute silniki i nic dobrego to nie jest na codzień . Seryjny przyjmie ze dwa razy tyle boostu co wyda kompresor .

Wiec do puki nie podejme decyzji ze przechodze z kompresora na wielką turbospreżarke na pewno nie bede myslal o zakuciu bloku.
( w przypadku tego wozu pewnie nigdy )

Wydech juz jest 70mm czyli jakies 2,75cal, kolektor idzie chinczyk kopia supersprinta, z oranjje , kolo kompresora właśnie się zastanawiam nad 19% ale jest mało opinii ( czytalem ze juz bardzo podnosi temp w dolocie i nie nadaje sie do jazdy torowej , do ktorej zresztą nie aspiruje)i TU ktoś mądrzejszy niech sie wypowie BO NIECHCE STRZELAC W CIEMNO

Co do intercoolera , to sam niewiem , widzialem na allegro wyrób polskiej produkcji , mialem kiedys ich cooler w 200sx i byl bardzo efektywny ale malo efektowny...


niewiem czy lepszy poziomy czy pionowy ? nie chcial bym wycinac dodatkowej dziury w masce na wylot powietrza.



Mysle ze wynik 250hp by mnie satysfakcjonował do ruchu codziennego , przez ostatnie dwa lata przemieszczalem się turbo benzyną 2,3L ktora dysponowla ponad 520Nm i powiem szczerze ze ten miniak na razie mnie rozczarowuje pod wzgledem osiagow ,skreca duuuzo lepiej od poprzedniego wozu , ale przydal by sie ten strzal w kark z momentu .....

Kestia uznania co do kucia to tak samo jakie opony kupic :)

A co do reszty to ja wolalbym zlecic firma na zamowienie komponenety. Wez sobie zadzwon do MG Motosport w Siemianowicach Slaskich i spytaj czy maja IC do Ciebie i napewno wyjdzie to taniej a zrobione bedzie naprawde mega solidnie.

http://mgmotorsport.pl

Nie wiem jak na kompresorze ale na trubo w mini przy 252 masz 400niutkow po wyzej 300km jest juz lepiej ale przekraczajac granice 300 przy turbo warto miniacza zakuc bo nie wytrzymaja elementy silnika tak jak to ma miejsce w subaru tylko tam z miejsca w wrx sti wsadzali slabsze elementy z 2 litrowych jednostek co bylo totalna kpina ale to szczegol.

Jak chcesz strzal to lepiej przesiadz sie na audi jakies z motorem 2.7 biturbo i to wykrec na 500KM albo najlepiej jakis motor ze starszych audic 2.2 litra w ukladzie rzedowej 5tki potencjal ma taki ze szok tak samo jak jego udoskonalona wersja w audi tt rs 2.5 litrowa ktora na 600KM idzie moment ale zejdzmy na ziemie i wrocmy do mini

Fakt mini bardzo dobrze sie prowadzi tylko mocy brakuje, zalezy tez 3m sie jezdzilo wczesniej i do czego chce sie to porownywac.

Mnie zastanawia tylko jedno jakie przerobki zrobil Peugeot z motorem 1.6 ze w nowym RCZ R jednostka generuje 260KM wiec spokojnie objedzie Mini GP R56. Czekam na auto salonowe zeby zajrzec pod maske co tam pozmieniali tak naprawde napewno IC a co dale...
szeniman

Re: Mody w r53

Post autor: szeniman »

ogólnie , to zastanawiam się nad , front intercoolerem i wywaleniem klimy , której i tak nie używam. Ale nie mam pewnosci co z tym zrobić .

Generalnie widzę ze głowica i przepustnic to wejście w duże moce.
Awatar użytkownika
pididi
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1112
Rejestracja: 19 cze 2008, 20:39
Posiadane auto: Clubman JCW LCI
Lokalizacja: Poznań

Re: Mody w r53

Post autor: pididi »

A, pomyliłem się - MINI o którym myślałem miało 273KM/270Nm mierzone u Masters'a.
http://i943.photobucket.com/albums/ad28 ... 100416.jpg

A z FMICem sporo osób kombinowało i nikt nie zdecydował się zostawić. GRS ciągle oferuje swój, ale za taką cenę wolałbym już chargecooler.

Najciekawszy pomysł miało BeCool - niższa, grubsza chłodnica i fmic u góry - brak problemów z orurowaniem: http://i952.photobucket.com/albums/ae10 ... l/Pic7.jpg
Załączniki
BeCool
BeCool
Pic7.jpg (144.18 KiB) Przejrzano 894 razy
GRS
GRS
r53frontmount4.jpg (209.93 KiB) Przejrzano 894 razy
2dscn0795medzl3.jpg
2dscn0795medzl3.jpg (28.58 KiB) Przejrzano 894 razy
static
Awatar użytkownika
pididi
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1112
Rejestracja: 19 cze 2008, 20:39
Posiadane auto: Clubman JCW LCI
Lokalizacja: Poznań

Re: Mody w r53

Post autor: pididi »

I trzymajmy się tematu, bo znów odpływamy w jakieś Audi biturbo, RCZety i R56... facepalm
static
Olo

Re: Mody w r53

Post autor: Olo »

szeniman pisze:ogólnie , to zastanawiam się nad , front intercoolerem i wywaleniem klimy , której i tak nie używam. Ale nie mam pewnosci co z tym zrobić .

Generalnie widzę ze głowica i przepustnic to wejście w duże moce.
Uwierz, ze mi sie klima zawiesza i w korkach w te upaly przy otwartych wszystkich oknach i dachu szklanym zdycham w aucie... Czasami sie przydaje bo jak jeszcze auto wlaczy wiatrak i caly gorac z motoru leci obok drzwi to juz wogole sajgon sie robi.

Jak wywalisz klime musisz przerabiac caly przod a raczej zrobic IC taki jak klima najlepiej zeby pasowal na zaczepy od klimy i podpiac to w calosc, jak juz to zrobisz i wywalisz IC na zderzak mozesz w miejsce i i gornego wlotu na masce wsadzic jakis stozek jako dolot nowy ale to tez wiaze sie ze sporymi przerobkami jak sie domyslasz.

Pytanie jest co chcesz osiagnac i jakim kosztem bo zrobic sie da wszystko tylko pochlonie to sporo czasu i $$$ wiec pytanie jest czy jest sens w tym aucie i czy nie lepiej kupic z turbo mini, zmienic mu IC dolot na inny i wieksze wtryski i krecic ile fabryka da powyzej 250KM+
szeniman

Re: Mody w r53

Post autor: szeniman »

Olo, powtarzam w r53 spokonie zniesie te 350-380 hp przy odpowiednim strojeniu na seryjnym błoku silnika bez kucia.

No własnie z tym kuciem to juz nie jet tak kolorowo , klepie , bierze olej , dostaje luzów , i inne takie historie na codzien w ogole nie polecam . Teraz złozyłem 2jz-gte własnie na tłokach JE i korbach pauter,panewy clevite 77, śruby , szpilki arp i pare innych patentów z za ocenau ,zobaczymy co z tego wyjdzie.

A co do WRXa to wrogowi bym tego wozu nie polecil , subaru zamiast logo swini pownnno miec logo obróconej panewki... powiem tak 2 lata 4 silniki . Zobacz ile jest sti i wrx zakutych na allegro jak myslisz dla czego ? :)

Nie chce zmieniac wozu ,to ma byc auto do przemiasczania sie na co dzień miniak jest mały i przy okazji zajebiscie sie prowadzi ma dobra skrzynkę , łatwo z niego zrobic cos w miare szybkiego nie musi to byc prom kosmiczny ale muszi miec ponizej 6 sekund do paki .

A do zapierdalania wieczorem i w weekendy buduję od ponad roku inny wóz z najlepszym moim zdaniem silnikiem jaki kiedykolwiek wyprodukowano w seryjnym wozie :)

a o MG wiem ale nie mam czasu jechac na wydech 500km ;dw jedna strone w wwa mam el-tec i paru innych specjalistów miedzy innymi przemo-car który robi cuda ze stali naprawdę.
ODPOWIEDZ