Strona 2 z 4
Re: MCS r53 vs r56
: 22 mar 2014, 09:21
autor: maniujr
Warszawa bez korków ?
MCS pali dużo i tyle. W mieście 12l to min. standard i kropka. Mi na trasie jeżdżąc emerycko raz zdarzyło się mniej niż 10... podkreślam że na trasie, przelotowo 90 max 100km/h. Jak lece 110 to 11l.
Re: MCS r53 vs r56
: 22 mar 2014, 09:26
autor: Psztymucel
Tak jak było pisane jak dbasz tak masz.
Ja mam już 150 000 od nowości i wszystko jest OK. Ważna sprawa, abyś systematycznie sprawdzał olej i uzupełniał, bo autko lubi wypić
Ja mam R56 przed liftem i chyba to jest "lepsza" wersja jeżeli chodzi o części zamienne do silnika, bo są identyczne z tymi od Peugeot'a. Dzięki temu jak wymieniany był rozrząd części kosztowały 900 zł a nie 2200. Tylko z drugiej strony coś tam poprawili po lifcie, więc powinno być mniej awaryjnie. Chociaż ciężko w to uwierzyć, bo BMW wycofało się z tego silnika całkowicie, więc chyba doszli do wniosku, że lepiej zrobić nowy niż ten poprawiać
Jeżeli chodzi o awaryjność, to oprócz rzeczy z mojej winy, to jedyne problemy jakie miałem to linka otwierania maski... urwana i to 2 razy. Chociaż drugi raz to już mój błąd.
Rozrząd w tym aucie należy traktować tak jak pasek, a nie jak łańcuch, bo jest on tak cienki, że ewidentnie został zastosowany w celu redukcji miejsca, a nie żywotności. W rowerze mam podobny
Re: MCS r53 vs r56
: 22 mar 2014, 09:27
autor: Psztymucel
Jeżeli chodzi o spalanie R56 to przy 130-150 km/h na autostradach spalanie na poziomie 7,5-8 litrów. W mieście spokojnie można mieć poniżej 10, ale to zależy od korków, a nie miasta. We Wrocławiu powinno dać radę
Re: MCS r53 vs r56
: 22 mar 2014, 10:08
autor: michu86
Nie jeździłem MCSem, ale dwa lata pomykałem zwykłym 1.6 i we Wrocławiu przy codziennej jeździe do pracy ok. 9km spalanie 10l było normą, zatem uważam, że MCS to róźnica 1-2l w górę. Co ciekawsze, zmieniłem na BMW E46 2.2l a spalanie pozostało takie samo jak w mini 1.6 przy takiej samej jeździe do pracy. Mini to mini - fajne było
Re: MCS r53 vs r56
: 23 mar 2014, 22:28
autor: tomsop
mi r50 na trasie (las60/autostrada40 km) pali ok 5.5-7.5litra/ średnia predkośc to 90-110. po mieście przy dynamicznej jezdzie 10-14…. natomiast kiedy do auta dorwie się tata to spalanie to 16-20 l/100
Re: MCS r53 vs r56
: 23 mar 2014, 22:35
autor: rob1441
To jeszcze ja się dołączę. MINI R56 S pali mi w mieście Łodzi 8l./100km przy krótkich dystansach. Tych, którym wychodzi 10l nie rozumiem
Re: MCS r53 vs r56
: 23 mar 2014, 22:41
autor: mainecoon6
w życiu nie udało mi sie zejść poniżej 8 l(gdy jezdziłem na benzynie), nawet na zimowych oponach.
Mi gazu pali po samym mieście 13-14 , tylko i wyłacznie na trasie do 100km/h 9-10 ,
po przekroczeniu ok 130-140km/h miniak pali dużo.. A komputer zakłamuje o ponad litr.
Z resztą u mnie gaz po 2.44 pln wiec czy spali 9 czy 14 to nie ma dużej róznicy
Re: MCS r53 vs r56
: 24 mar 2014, 08:28
autor: satyr88
Mój MCS R53 pali:
Cykl mieszany: 9,5 - 10l
Miasto: 11-12l
Trasa: 7 - 8l
Najniżej udało mi się zejść do 6,5 litra na dystansie 20km (kilka zakrętów, świateł i prosta droga) dla porównania tą samą trasę fordem fiestą (1,25 82KM) przejechałem ze spalaniem 4,1 litra
Ogółem te auta do oszczędnych nie należą, wszystko też zależy od stylu jazdy
Re: MCS r53 vs r56
: 24 mar 2014, 12:59
autor: Bartek!
okej czyli uśredniając przy dojazdach do pracy r53 spali mi 9,5-10 a r56 7,5-8 wiec tragedii nie ma.
co do modów, jest sens zakładać samo kółko do r53? jakie z tego mogą być korzyści mocowe, mówimy o wersji poliftowej, czy remap po kółku jest konieczny?
w r56 sam program da nam spokojnie okolice 200koni?
Re: MCS r53 vs r56
: 24 mar 2014, 13:23
autor: maniujr
W R56 masz turbo, więc wydech, remap (przydałby się większy IC) i będzie +200kucy. W R53 masz kompresor, więc mniejsze kółko + remap i IC, chociaż niektórzy piszą nawet o 230KM na samym kółku...
Nie bardzo kumam chęć połączenia oszczędności w MCS i remapu na 200KM.
Re: MCS r53 vs r56
: 24 mar 2014, 13:25
autor: maniujr
nie mogę edytować...
latasz E8 ? MCS szybszy nie będzie. Evka pali Ci 12l?
Re: MCS r53 vs r56
: 24 mar 2014, 13:36
autor: Bartek!
maniujr pisze:
Nie bardzo kumam chęć połączenia oszczędności w MCS i remapu na 200KM.
co tutaj jest do skumania? MCS ma być autem którym chce dojeżdżać do pracy, polecieć gdzieś z narzeczoną na weekend i ogólnie sprawnie, szybko poruszać się po mieście. Nie każde mocne auto musi palić dużo, lubię nietuzinkowe auta dlatego szukam MCS a nie corsy w dieslu...
a mody są naturalną koleją rzeczy...
P.S.
Evo pali w mieście 18+... bmw spala mi okolice 12 w mieście
Re: MCS r53 vs r56
: 24 mar 2014, 13:37
autor: Bartek!
btw.
mało co będzie szybsze od Evo...
Re: MCS r53 vs r56
: 24 mar 2014, 13:42
autor: maniujr
Bartek! pisze:btw.
mało co będzie szybsze od Evo...
no nie przesadzałbym... kwestia w jakim budżecie się poruszamy... zakładając przykładowo do 80k to RS4/RS6 zjada EVO, a może nawet mocne S3.
Lekko podłubane STi też będzie szybsze i każdy mocny Type-R (nie Honda, tylko 2 drzwiowa Impreza GT), a co do odwiecznej walki EVO vs STi dopiero co był 2tygodnie temu pojedynek na torze w Kielcach i wygrało Subaru
Szczegóły na evo.org i forum.subaru.pl
Re: MCS r53 vs r56
: 24 mar 2014, 14:05
autor: Bartek!
maniujr pisze:Bartek! pisze:btw.
mało co będzie szybsze od Evo...
no nie przesadzałbym... kwestia w jakim budżecie się poruszamy... zakładając przykładowo do 80k to RS4/RS6 zjada EVO, a może nawet mocne S3.
Lekko podłubane STi też będzie szybsze i każdy mocny Type-R (nie Honda, tylko 2 drzwiowa Impreza GT), a co do odwiecznej walki EVO vs STi dopiero co był 2tygodnie temu pojedynek na torze w Kielcach i wygrało Subaru
Szczegóły na evo.org i forum.subaru.pl
nie jest to temat o Evo i STI, seryjne nie jedzie, takie ~400ps już co innego
każdy kto ogarnia powożenie autem nawet nie podejmie tematu efektywności Evo vs STI
jest mus robić remap po kółku? bo jeśli nie to zamawiam w ten sam dzień w który kupię auto i montuje na kolejny, tani prosty i efektywny mod! ca. 190ps po takim zabiegu będzie?