Strona 2 z 3
Re: wymiana silnika r56
: 06 maja 2015, 18:48
autor: flipper
dzikasz pisze:Już nie przesadzaj z tymi kosztami. Jeśli samochód normalnie użytkowany i ktoś zmieniał regularnie na dedykowany olej, nie olewał palących się kontrolek, stuków, i przeglądów, to Mini będzie zachowywał się jak inny samochód.
Co do kosztów części to pamiętaj, że nie tylko istnieje salon BMW. Serwisy ogarniają ten samochód za przyzwoite pieniądze.
To że miniak ma problem z rozrządem to każdy wie, to wada tego modelu i trzeba Pokochać Jak Teściową. A koszt wymiany orientacyjnie 600 zł plus graty to jeszcze nie trogedia. Przynajmniej nie trzeba silnika wyciągać:) lub czekać jak padnie w 320d e90:) i wykładać kilka klocków.
Bardzo zabawne. Też tak uważałem do momentu kiedy nie sprawiłem sobie kolejnych aut innych marek. Mini to ogromne koszta, to auta awaryjne bez dwóch zdań, kapryśne i delikatne, zbyt delikatne na nasze drogi. Brak części zamiennych rozwala a dostępność okrojnych części oryginalnych rozkłada na łopatki w porównaniu do np. toyoty czy mazdy.
To fajny lansiarski samochód ale mega nieekonomiczny w eksploatacji (nie mówie tu o spalaniu), mnie zniecheca głównie brak zamienników i brak poszczególnych elementów podzespołów które są np. gumowe ale nie można ich dostać trzeba zamawiać całą część.
Te samochody psują się na potege porównując np. Cupre koszty napraw Mini sa niebagatelnie duże, bo pod maską ciasno i wymiana jakiegokolwiek g...a wiąże się z kosztami demontażu całej tony osprzętu.
Włożyłem w nie dużo kasy i nie sprzedam go ale drugi raz bym nie kupił choć nie miałem jakichś poważnych awarii.
Re: wymiana silnika r56
: 06 maja 2015, 19:06
autor: dzikasz
Ja w swoim życiu jeździłem wieloma samochodami. I jak dla mnie mini nie jest awaryjny:)
Co do kosztów to może jakieś poszczególne podzespoły są drogie ale ogólnie jest naprawdę tani. Podaj jakiś przykład bo nie mogę skojarzyć drogiej części:)
Co do porównania do Japońców to nie wdawajmy się w dywagacje. Nie chcę nikogo obrazić al nie wsiadam do plastikowych samochodów zrobionych z przetopionych butelek PET, hihi
Mam drugiego miniakai odpukać wszelkie awarie były typowe i niskokosztowe. Oczywiście trzeba często zakasać rękawy i wyrwać skrzynię biegów ale można to kochać nie tylko w Mini:))
W mini jest ważna rzecz trzeba znaleźć warsztat nie naciągający i nie wolno być laikiem motoryzacyjnym, aby móc samemu potwierdzać trafność weryfikacji.
Re: wymiana silnika r56
: 06 maja 2015, 19:43
autor: maniujr
flipper pisze:
Bardzo zabawne. Też tak uważałem do momentu kiedy nie sprawiłem sobie kolejnych aut innych marek. Mini to ogromne koszta, to auta awaryjne bez dwóch zdań, kapryśne i delikatne, zbyt delikatne na nasze drogi. Brak części zamiennych rozwala a dostępność okrojnych części oryginalnych rozkłada na łopatki w porównaniu do np. toyoty czy mazdy.
To fajny lansiarski samochód ale mega nieekonomiczny w eksploatacji (nie mówie tu o spalaniu), mnie zniecheca głównie brak zamienników i brak poszczególnych elementów podzespołów które są np. gumowe ale nie można ich dostać trzeba zamawiać całą część.
Te samochody psują się na potege porównując np. Cupre koszty napraw Mini sa niebagatelnie duże, bo pod maską ciasno i wymiana jakiegokolwiek g...a wiąże się z kosztami demontażu całej tony osprzętu.
Włożyłem w nie dużo kasy i nie sprzedam go ale drugi raz bym nie kupił choć nie miałem jakichś poważnych awarii.
Moje R53 (07/2004) robi 120km dziennie (ponad 2,5tys miesięcznie) i NIC nie padło, a zrobiłem ponad 70tys km. Klocki tanie, tarcze tanie, części w opór na allegro...
Re: wymiana silnika r56
: 06 maja 2015, 23:27
autor: flipper
Nie no dajcie spokój, wszystko jest droższe. Nawet głupi wysprzęglik , pompa wody cokolwiek 3 razy droższe to norma, gdyby to jeszcze było BMW ...
Ja rozumiem, że Mini że cool ale na boga to ma być samochód a nie studnia. Nie oszukujmy się tymi autami nie zrobimy 300tys z pierdnięciem i tu mam zal do prodecentów, bo płaci się niezłe pieniądze za oryginały a trwałość auta nie zachwyca.
Ja jeżdże bardzo dużo, auto bezwypadkowe od nowości mam je od 4 lat i mam go serdecznie dość.
Mazda świetne bezawaryjne auta, a toyota to auto dla tych którzy lubią dużo jeździć, mój ojciec 340tys zrobił Corollką i żal sprzedawać, Mini tego rekordu nie pobijebo utopie sie w stercie faktów za wymiane Mini Gówien.
Re: wymiana silnika r56
: 06 maja 2015, 23:44
autor: flipper
Aha no i dla porównania spróbujcie wymienić wydech w mini, koleżanka miała problem z wymianą bo nie było zamiennika a oryginał (ch...ej jakości bo korodują zanim dobrze się rozgrzeją) kosztował kosmiczne pieniądze taniej wychodziła nierdzewka.
Na allegro częsci w bród? Gdzie kolego bo ja nie widzę nic poza złomem z powypadków a np. w intercarsie czesci konkretnych w zasadzie nie mają.
Sorry ale wymieniałem chłodnice kiedyś w Peugeocie CC zapłaciłem 140zł(zamiennik) za nią wiecie ile w mini kosztuje chłodnica? 1800zł chyba że chcecie ryzykować używkę bo... nie ma zamienników. Najgorsze jest to, że one starzeja sie i wciąż ładuje sie oryginały.
Uwielbiam to auto ale to za mało by męczyć sie kolejne lata bo można mieć auto które nie pochłania tyle kasy i na to konto kupić jednoślad i poszaleć
Re: wymiana silnika r56
: 06 maja 2015, 23:47
autor: flipper
maniujr pisze:flipper pisze:
Bardzo zabawne. Też tak uważałem do momentu kiedy nie sprawiłem sobie kolejnych aut innych marek. Mini to ogromne koszta, to auta awaryjne bez dwóch zdań, kapryśne i delikatne, zbyt delikatne na nasze drogi. Brak części zamiennych rozwala a dostępność okrojnych części oryginalnych rozkłada na łopatki w porównaniu do np. toyoty czy mazdy.
To fajny lansiarski samochód ale mega nieekonomiczny w eksploatacji (nie mówie tu o spalaniu), mnie zniecheca głównie brak zamienników i brak poszczególnych elementów podzespołów które są np. gumowe ale nie można ich dostać trzeba zamawiać całą część.
Te samochody psują się na potege porównując np. Cupre koszty napraw Mini sa niebagatelnie duże, bo pod maską ciasno i wymiana jakiegokolwiek g...a wiąże się z kosztami demontażu całej tony osprzętu.
Włożyłem w nie dużo kasy i nie sprzedam go ale drugi raz bym nie kupił choć nie miałem jakichś poważnych awarii.
Moje R53 (07/2004) robi 120km dziennie (ponad 2,5tys miesięcznie) i NIC nie padło, a zrobiłem ponad 70tys km. Klocki tanie, tarcze tanie, części w opór na allegro...
Sorry kolego ale wiem jak to wygląda
a psują nie jestem. Jeśli nic Ci się nie sypie w co wątpie to się sypnie a potem pójdzie już taśmowo.
Ale jak mówisz że części w opór to pewnie masz już rozeznanie
Nie chce nikogo zniechecać oczywiście, taka mnie rozterka dotknęła. Kazdy lubi co innego.
Pozdro
Re: wymiana silnika r56
: 07 maja 2015, 09:17
autor: maniujr
Jak chcesz poznać co to znaczy ładować dziesiątki tysięcy w auto, bo się coś sypie i części ma absurdalnie drogie, to polecam kupić Subaru Imprezę STi albo Audi RS6 (C5). Miałem oba (Imprezy nawet dwie) i lekko licząc poszło w te auta 100tys pln... Nic kosztuje 100pln, coś kosztuje min 1tys pln... Jak coś ma w nazwie S, RS, STi, GTi itd zawsze kosztuje jeszcze x3 od zwykłej ceny. W Subaru jeszcze wszystko płynie z Japonii i czekasz 3miesiące jeśli nie ma w magazynie w DE! W MINI nie padło mi jeszcze nic poważnego (raz jakaś gumka przy tylnym zacisku, raz mocowanie wydechu, sprawdzam płyny, wymieniłem olej w skrzyni). Auto robi 600-700km tygodniowo i to jeszcze na LPG
Ja nic złego na MINI nie mogę powiedzieć. W porównaniu do wielu poprzednich aut, MINI jest BEZAWARYJNY.
Re: wymiana silnika r56
: 07 maja 2015, 09:40
autor: dzikasz
flipper pisze:Aha no i dla porównania spróbujcie wymienić wydech w mini, koleżanka miała problem z wymianą bo nie było zamiennika a oryginał (ch...ej jakości bo korodują zanim dobrze się rozgrzeją) kosztował kosmiczne pieniądze taniej wychodziła nierdzewka.
Na allegro częsci w bród? Gdzie kolego bo ja nie widzę nic poza złomem z powypadków a np. w intercarsie czesci konkretnych w zasadzie nie mają.
Sorry ale wymieniałem chłodnice kiedyś w Peugeocie CC zapłaciłem 140zł(zamiennik) za nią wiecie ile w mini kosztuje chłodnica? 1800zł chyba że chcecie ryzykować używkę bo... nie ma zamienników. Najgorsze jest to, że one starzeja sie i wciąż ładuje sie oryginały.
Uwielbiam to auto ale to za mało by męczyć sie kolejne lata bo można mieć auto które nie pochłania tyle kasy i na to konto kupić jednoślad i poszaleć
Kolego do jakiego mini nie ma chłodnicy w zamienniku, bo ja w swoim życiu ze znajomymi kupowałem podrubę do R53 I r56. Teraz mnie niestety czeka wymiana skraplacza i też nie ma problemu wszystko jest.
Kolego jakich części poszukujesz do mini, mówisz że w IC nie ma. Powiedz co chcesz, pomożemy.
Mam do Ciebie jeszcze jedną prośbę pochwal się jakie Mini masz, czy jesteś tylko teoretykiem z ogłoszeń. Bez obrazy.
Re: wymiana silnika r56
: 07 maja 2015, 09:55
autor: Kasia1
Dzikasz ten vanos co masz to ktory??? Ssacy czy wydechowy????
Re: wymiana silnika r56
: 07 maja 2015, 10:32
autor: dzikasz
Oba wg.wyboru.
zdr
Re: wymiana silnika r56
: 07 maja 2015, 15:12
autor: Kasia1
To jest wycena z pso podrzednej stacji obsługi po 4 tygodniach postoju auta u nich)) robocizna 1845+vat)))). Oczywiście sie zastanawiam czy rozjebanie silnika do tlokow i złożenie. ..choc nie bylo takiej konieczności jest w cenie? ?????? I tez chyba parking. .... bo auto stoi tam od 14.04 też? ???
Rozrząd z kołem 645
Pierscienie 320
Uszczelka glowicy zaw.79
Vanos 800
Uszczelka kol wydech 79
Uszczelka kol ssacy 60
Uszczelka miski olejowej 129
Pasta 45
Uszczelniacz walu przod 42
Tyl 52
Szpilki glowicy 150
Razem 4311z vatem 4656
))
Re: wymiana silnika r56
: 07 maja 2015, 15:14
autor: Kasia1
Aaas jeszcze głowice szlifowali I pewnie dojdzie 500 ....no Panowie jesli to wg was tanie auto to ja...dziękuję. ...ale może sie myle I te ceny sa zawyżone. ...)))
Re: wymiana silnika r56
: 07 maja 2015, 15:18
autor: Kasia1
Kasia1 pisze:To jest wycena z pso podrzednej stacji obsługi po 4 tygodniach postoju auta u nich)) robocizna 1845+vat)))). Oczywiście sie zastanawiam czy rozjebanie silnika do tlokow i złożenie. ..choc nie bylo takiej konieczności jest w cenie? ?????? I chyba parking też
.... bo auto stoi tam od 14.04 ???
Rozrząd z kołem 645
Pierscienie 320
Uszczelka glowicy zaw.79
Vanos 800
Uszczelka kol wydech 79
Uszczelka kol ssacy 60
Uszczelka miski olejowej 129
Pasta 45
Uszczelniacz walu przod 42
Tyl 52
Szpilki glowicy 150
Razem 4311z vatem 4656
))
Re: wymiana silnika r56
: 07 maja 2015, 15:49
autor: flapjck1
jak czesci na remont silnika w klasyku
Re: wymiana silnika r56
: 07 maja 2015, 19:20
autor: dzikasz
Witaj,
Kasiu1
Co do cen to różne:
Rozrząd z kołem 645- zależy co wchodzi w skład?
Pierscienie 320- drogo!!
http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/produ ... -tlokowych
Uszczelka glowicy zaw.79 - bardzo tanio
Vanos 800
Uszczelka kol wydech 79 dobra cena detal OE i IC drożej
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/ofe ... aj/100001/
http://sklep.auto-voll.pl/18407563111-oryginal-bmw.html
Uszczelka kol ssacy 60 dokładnie tyle OE
http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/produ ... -uszczelka
Uszczelka miski olejowej 129
Tu nie ma uszczelki BMW Każe smarować jakimś silikonem
Pasta 45
Uszczelniacz walu przod 42 dobra cena
Tyl 52
dobra cena
Szpilki glowicy 150 OE trochę tańsze
http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/produ ... cy-silnika
Rasumując. Ceny normalne, bez naciągania. Co o robocizny to jest gruba i za to sobie warsztaty liczą.