Mini Innocenti 1000 - 1974

Część forum poświęcona naszym Miniakom. Zanim założysz nowy post, zapoznaj sie z panującymi tu zasadami.

Moderator: flapjck1

Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Mini Innocenti 1000 - 1974

Post autor: flapjck1 »

eeee mi o takich zakupach co najmniej kilku wiadomo :)

wiec to wcale nie takie hardcore
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
Beny
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2373
Rejestracja: 08 maja 2005, 20:57
Posiadane auto: Mini '76 1300, mini van, mini kombi
Lokalizacja: Kraków

Re: Mini Innocenti 1000 - 1974

Post autor: Beny »

poza tym ... to oczekiwanie co właściwie przyjedzie i w jakim stanie ;)
Mini Countryman Cooper S ALL4 R60 2011
Fiat X1/9 1974, 1300 - w trakcie remontu
Opel Manta B 1979
Awatar użytkownika
Arti
Wiarus
Wiarus
Posty: 528
Rejestracja: 24 lip 2012, 14:16
Posiadane auto: Rover Mini Balmoral edition
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Mini Innocenti 1000 - 1974

Post autor: Arti »

Zawsze na części można rozebrać i trochę grosza odzyskać ;)
Pozdrawiam,
Arti
tadzik128
WITAJ.Zanim zapytasz poszukaj odpowiedzi
Posty: 6
Rejestracja: 08 mar 2008, 14:31
Posiadane auto:
Lokalizacja: kraków

Re: Mini Innocenti 1000 - 1974

Post autor: tadzik128 »

lilek pisze:Generalnie to albo macie więcej szczęścia niż rozumu albo duże jaja :) - odważna decyzja, ja raczej na taki rodzaj zakupu szczególnie w Italii bym się nie zdecydował, ale jak widać są tacy co mają szczęście :wink:
Najczęściej sa dwie opcje:

1. Kupujesz w ciemno i czekasz co Ci przyjedzie.

2. Zapinasz lawetę do auta (lub co gorsza wynajmujesz laweciarza), jedziesz na miejsce, ogladasz auto i najczęściej i tak go bierzesz, bo wycieczka na pusto w 2 strony do tanich nie należy (zwłaszcza wynajeta lawetą) :)

Wychodzi podobnie, z tym że przy pierwszej opcji masz emocje w oczekiwaniu, a w drugiej bonusem jest 2-3 dni w trasie (jeden mój weekendowy wyjazd po auto do Francji skończył się 3 tygodniowym klepaniem holownika i lawety w malutkiej wiosce w okolicy Clermand Ferrand...)
kierowca samochodu najpierw idze siku a potem myje ręce. Kierowca fiata najpierw myje ręce a potem idzie siku...
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Mini Innocenti 1000 - 1974

Post autor: flapjck1 »

Tadzik, bo pojechales omega zemscilo sie
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
tadzik128
WITAJ.Zanim zapytasz poszukaj odpowiedzi
Posty: 6
Rejestracja: 08 mar 2008, 14:31
Posiadane auto:
Lokalizacja: kraków

Re: Mini Innocenti 1000 - 1974

Post autor: tadzik128 »

Flap, ja tylko wspomniałem o tym przy okazji opisu 2 form zakupu auta za granicą :-).

Przygoda pod Clermand Ferrand była super :-)
kierowca samochodu najpierw idze siku a potem myje ręce. Kierowca fiata najpierw myje ręce a potem idzie siku...
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Mini Innocenti 1000 - 1974

Post autor: flapjck1 »

Wierze ze wspominasz milo
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
darekforest
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 227
Rejestracja: 31 lip 2012, 13:32
Posiadane auto:
Lokalizacja: Rzeszow/Anglia

Re: Mini Innocenti 1000 - 1974

Post autor: darekforest »

Troche czasu minelo,ale Innocenti pierwszy raz od 1993 roku powrocilo na drogi.



Obrazek






Obrazek
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Mini Innocenti 1000 - 1974

Post autor: markfive »

Warto uzupełnić, że post Darka dotyczy Innocenti opisywanego w tym temacie od początku.
Nieco myląca może być informacja, że "pierwszy raz od 1993 roku powróciło na drogi"
Chodzi prawdopodobnie o to, że do 1993 roku samochód użytkowany był na drogach we Włoszech
a od tego czasu aż do chwili obecnej najpierw długo stał tam nieużywany, następnie został sprowadzony
do Polski, zmienił po raz kolejny właściciela i teraz po kilku latach, które zajęła jego renowacja, znów jest
w stanie pełnej sprawności, umożliwiającym przejście badania technicznego i dopuszczenie do ruchu na drogach.

Temat został niepotrzebnie dodatkowo "zamulony" dziesięcioma poprzedzającymi postami,
które nie mają związku z tematem.
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Mini Innocenti 1000 - 1974

Post autor: markfive »

Renowacja Innocenti podzielona była na trzy etapy

Etap 1
Demontaż i odbudowa tylnego zawieszenia, naprawa i konserwacja tylnej części podłogi
przed zamontowaniem zawieszenia. Zamontowanie kompletnego tylnego zawieszenia.

Wymontowanie zespołu napędowego i układu wydechowego dla umożliwienia dostępu
do napraw blacharskich podłogi i przygotowania komory silnikowej do zamontowania
zespołu napędowego (po weryfikacji jego stanu i ewentualnej naprawie)

Etap 2
Naprawy blacharskie przedniej części podłogi, progów. Zabezpieczenie antykorozyjne
naprawianych fragmentów. Przygotowanie komory silnikowej oraz jej lakierowanie.

Naprawa przedniego zawieszenia, w tym : wymontowanie wózka, czyszczenie
i zabezpieczenie antykorozyjne. Wymiana osi wahaczy górnych, poduszek zawieszenia,
sworzni kulistych wahaczy, drążków reakcyjnych, amortyzatorów i odboi gumowych.
Zamontowanie wózka.

Etap 3
Remont zespołu napędowego, testowanie i wstępne docieranie na stanowisku.
Naprawa osprzętu, w tym : regeneracja gaźnika, aparatu zapłonowego, rozrusznika,
chłodnicy, siłownika sprzęgła.

Konwersja hamulców przednich z bębnów na tarcze dla 10"
Wymiana całego obwodu hydraulicznego hamulców. Nowa pompa dwustopniowa,
wszystkie przewody sztywne i elastyczne. Nowe zaciski, tarcze, klocki.
Nowe zwrotnice kpl, łożyska, przeguby napędowe zewnętrzne.
Nowe końcówki drążków kierowniczych.

Naprawa układu wydechowego
Zamontowanie i uruchomienie w samochodzie zespołu napędowego
Naprawa mechanizmu zewnętrznego zmiany biegów
Naprawa instalacji elektrycznej i oświetlenia zewnętrznego

Opis nie zawiera oczywiście wszystkich szczegółów, bo zajęło by to zbyt dużo miejsca.
Pierwszy i trzeci etap prac wykonany był w moim garażu, natomiast etap drugi w garażu Igora

W kolejnych postach ilustracje z 1 i 3 etapu.
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Mini Innocenti 1000 - 1974

Post autor: markfive »

Etap 1
Tylne zawieszenie

9879 wózek wymontowany z samochodu
1204 wózek tylny po naprawie w trakcie montażu elementów.
1344 wózek zamontowany do samochodu
Załączniki
9879.jpg
9879.jpg (141.55 KiB) Przejrzano 191 razy
1204.jpg
1204.jpg (119.64 KiB) Przejrzano 191 razy
1344.jpg
1344.jpg (99.32 KiB) Przejrzano 191 razy
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Mini Innocenti 1000 - 1974

Post autor: markfive »

Etap 3
Konwersja
2547 pompa hamulcowa i sprzęgłowa
2347 półoś napędowa A seria, wewnętrzny przegub krzyżakowy,
zwrotnica kpl z tarczą, przegubem napędowym zewnętrznym
i piastą.
2356A konwersja dla 10", zacisk dwutłokowy
Załączniki
2547.jpg
2547.jpg (124.81 KiB) Przejrzano 190 razy
2347.jpg
2347.jpg (103.05 KiB) Przejrzano 190 razy
2356A.jpg
2356A.jpg (145.22 KiB) Przejrzano 190 razy
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Mini Innocenti 1000 - 1974

Post autor: markfive »

Etap 3
Naprawa silnika

1998 głowica
2001 blok po demontażu głowicy
2126 blok po obróbkach, widoczne wprasowane nowe tuleje
cylindrowe
Załączniki
1998.jpg
1998.jpg (147.78 KiB) Przejrzano 189 razy
F2001.jpg
F2001.jpg (116.46 KiB) Przejrzano 189 razy
2126.jpg
2126.jpg (149.93 KiB) Przejrzano 189 razy
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Mini Innocenti 1000 - 1974

Post autor: markfive »

cd naprawa silnika
Elementy charakterystyczne dla A serii

3312 Rozrząd. Duże koło z dwoma rowkami w których umieszcza się
elastyczne pierścienie. Wyciszają pracę rozrządu i napinają łańcuch.
3336 Koło zamachowe i elementy sprzęgła typu Borg&Beck
3351 Koło zamachowe ze sprzęgłem
Załączniki
3312.jpg
3312.jpg (74.95 KiB) Przejrzano 187 razy
3336.jpg
3336.jpg (68.33 KiB) Przejrzano 187 razy
3351.jpg
3351.jpg (99.94 KiB) Przejrzano 187 razy
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Mini Innocenti 1000 - 1974

Post autor: markfive »

cd naprawa silnika
3414 głowica i zawory przygotowane do montażu
3420 blok przygotowany do zamontowania głowicy
3448 głowica 12G295, klawiatura typu A
Załączniki
3414.jpg
3414.jpg (92 KiB) Przejrzano 186 razy
3420.jpg
3420.jpg (93.19 KiB) Przejrzano 186 razy
3448.jpg
3448.jpg (110.84 KiB) Przejrzano 186 razy
ODPOWIEDZ