Strona 2 z 3
Re: Mini Innocenti 1000 - 1974
: 03 lip 2015, 09:45
autor: flapjck1
eeee mi o takich zakupach co najmniej kilku wiadomo
wiec to wcale nie takie hardcore
Re: Mini Innocenti 1000 - 1974
: 03 lip 2015, 13:31
autor: Beny
poza tym ... to oczekiwanie co właściwie przyjedzie i w jakim stanie
Re: Mini Innocenti 1000 - 1974
: 03 lip 2015, 14:13
autor: Arti
Zawsze na części można rozebrać i trochę grosza odzyskać
Re: Mini Innocenti 1000 - 1974
: 03 lip 2015, 17:56
autor: tadzik128
lilek pisze:Generalnie to albo macie więcej szczęścia niż rozumu albo duże jaja
- odważna decyzja, ja raczej na taki rodzaj zakupu szczególnie w Italii bym się nie zdecydował, ale jak widać są tacy co mają szczęście
Najczęściej sa dwie opcje:
1. Kupujesz w ciemno i czekasz co Ci przyjedzie.
2. Zapinasz lawetę do auta (lub co gorsza wynajmujesz laweciarza), jedziesz na miejsce, ogladasz auto i najczęściej i tak go bierzesz, bo wycieczka na pusto w 2 strony do tanich nie należy (zwłaszcza wynajeta lawetą)
Wychodzi podobnie, z tym że przy pierwszej opcji masz emocje w oczekiwaniu, a w drugiej bonusem jest 2-3 dni w trasie (jeden mój weekendowy wyjazd po auto do Francji skończył się 3 tygodniowym klepaniem holownika i lawety w malutkiej wiosce w okolicy Clermand Ferrand...)
Re: Mini Innocenti 1000 - 1974
: 04 lip 2015, 14:46
autor: flapjck1
Tadzik, bo pojechales omega zemscilo sie
Re: Mini Innocenti 1000 - 1974
: 07 lip 2015, 18:54
autor: tadzik128
Flap, ja tylko wspomniałem o tym przy okazji opisu 2 form zakupu auta za granicą
.
Przygoda pod Clermand Ferrand była super
Re: Mini Innocenti 1000 - 1974
: 07 lip 2015, 20:35
autor: flapjck1
Wierze ze wspominasz milo
Re: Mini Innocenti 1000 - 1974
: 17 gru 2019, 18:04
autor: darekforest
Troche czasu minelo,ale Innocenti pierwszy raz od 1993 roku powrocilo na drogi.
Re: Mini Innocenti 1000 - 1974
: 19 gru 2019, 16:26
autor: markfive
Warto uzupełnić, że post Darka dotyczy Innocenti opisywanego w tym temacie od początku.
Nieco myląca może być informacja, że "pierwszy raz od 1993 roku powróciło na drogi"
Chodzi prawdopodobnie o to, że do 1993 roku samochód użytkowany był na drogach we Włoszech
a od tego czasu aż do chwili obecnej najpierw długo stał tam nieużywany, następnie został sprowadzony
do Polski, zmienił po raz kolejny właściciela i teraz po kilku latach, które zajęła jego renowacja, znów jest
w stanie pełnej sprawności, umożliwiającym przejście badania technicznego i dopuszczenie do ruchu na drogach.
Temat został niepotrzebnie dodatkowo "zamulony" dziesięcioma poprzedzającymi postami,
które nie mają związku z tematem.
Re: Mini Innocenti 1000 - 1974
: 21 gru 2019, 08:02
autor: markfive
Renowacja Innocenti podzielona była na trzy etapy
Etap 1
Demontaż i odbudowa tylnego zawieszenia, naprawa i konserwacja tylnej części podłogi
przed zamontowaniem zawieszenia. Zamontowanie kompletnego tylnego zawieszenia.
Wymontowanie zespołu napędowego i układu wydechowego dla umożliwienia dostępu
do napraw blacharskich podłogi i przygotowania komory silnikowej do zamontowania
zespołu napędowego (po weryfikacji jego stanu i ewentualnej naprawie)
Etap 2
Naprawy blacharskie przedniej części podłogi, progów. Zabezpieczenie antykorozyjne
naprawianych fragmentów. Przygotowanie komory silnikowej oraz jej lakierowanie.
Naprawa przedniego zawieszenia, w tym : wymontowanie wózka, czyszczenie
i zabezpieczenie antykorozyjne. Wymiana osi wahaczy górnych, poduszek zawieszenia,
sworzni kulistych wahaczy, drążków reakcyjnych, amortyzatorów i odboi gumowych.
Zamontowanie wózka.
Etap 3
Remont zespołu napędowego, testowanie i wstępne docieranie na stanowisku.
Naprawa osprzętu, w tym : regeneracja gaźnika, aparatu zapłonowego, rozrusznika,
chłodnicy, siłownika sprzęgła.
Konwersja hamulców przednich z bębnów na tarcze dla 10"
Wymiana całego obwodu hydraulicznego hamulców. Nowa pompa dwustopniowa,
wszystkie przewody sztywne i elastyczne. Nowe zaciski, tarcze, klocki.
Nowe zwrotnice kpl, łożyska, przeguby napędowe zewnętrzne.
Nowe końcówki drążków kierowniczych.
Naprawa układu wydechowego
Zamontowanie i uruchomienie w samochodzie zespołu napędowego
Naprawa mechanizmu zewnętrznego zmiany biegów
Naprawa instalacji elektrycznej i oświetlenia zewnętrznego
Opis nie zawiera oczywiście wszystkich szczegółów, bo zajęło by to zbyt dużo miejsca.
Pierwszy i trzeci etap prac wykonany był w moim garażu, natomiast etap drugi w garażu Igora
W kolejnych postach ilustracje z 1 i 3 etapu.
Re: Mini Innocenti 1000 - 1974
: 21 gru 2019, 08:05
autor: markfive
Etap 1
Tylne zawieszenie
9879 wózek wymontowany z samochodu
1204 wózek tylny po naprawie w trakcie montażu elementów.
1344 wózek zamontowany do samochodu
Re: Mini Innocenti 1000 - 1974
: 21 gru 2019, 08:07
autor: markfive
Etap 3
Konwersja
2547 pompa hamulcowa i sprzęgłowa
2347 półoś napędowa A seria, wewnętrzny przegub krzyżakowy,
zwrotnica kpl z tarczą, przegubem napędowym zewnętrznym
i piastą.
2356A konwersja dla 10", zacisk dwutłokowy
Re: Mini Innocenti 1000 - 1974
: 21 gru 2019, 08:10
autor: markfive
Etap 3
Naprawa silnika
1998 głowica
2001 blok po demontażu głowicy
2126 blok po obróbkach, widoczne wprasowane nowe tuleje
cylindrowe
Re: Mini Innocenti 1000 - 1974
: 21 gru 2019, 08:12
autor: markfive
cd naprawa silnika
Elementy charakterystyczne dla A serii
3312 Rozrząd. Duże koło z dwoma rowkami w których umieszcza się
elastyczne pierścienie. Wyciszają pracę rozrządu i napinają łańcuch.
3336 Koło zamachowe i elementy sprzęgła typu Borg&Beck
3351 Koło zamachowe ze sprzęgłem
Re: Mini Innocenti 1000 - 1974
: 21 gru 2019, 08:14
autor: markfive
cd naprawa silnika
3414 głowica i zawory przygotowane do montażu
3420 blok przygotowany do zamontowania głowicy
3448 głowica 12G295, klawiatura typu A