Re: Termostat R56
: 23 lis 2016, 16:20
nowszy po lift nie jest już produkowany ,sprzedają tylko stary
A wiesz czemu tak jest? był zły czy jak?alan pisze:nowszy po lift nie jest już produkowany ,sprzedają tylko stary
To co proponujesz? Brać starą część czy szukać gdzieś tej nowszej, licząc że może jest lepsza niż starsza i na dłużej wytrzyma? Tylko tam jeszcze chyba dochodzi jakaś nowa przejściówka kabel, która też swoje kosztuje.alan pisze:bo bmw jest leniwe zawsze przestaje produkować części do polifta jak zakończy sprzedaż danego modelu (R56)
to samo było w r53 ,pomimo ze części są lepsze często poprawione
w starym masz wymienny czujnik temperatury,nowszej raczej nie kupiszJaśnie Panicz pisze:To co proponujesz? Brać starą część czy szukać gdzieś tej nowszej, licząc że może jest lepsza niż starsza i na dłużej wytrzyma? Tylko tam jeszcze chyba dochodzi jakaś nowa przejściówka kabel, która też swoje kosztuje.alan pisze:bo bmw jest leniwe zawsze przestaje produkować części do polifta jak zakończy sprzedaż danego modelu (R56)
to samo było w r53 ,pomimo ze części są lepsze często poprawione
No i nikt nie pisze co z termostatami w PSA? jakieś pasują? są tańsze?
alan pisze:w starym masz wymienny czujnik temperatury,nowszej raczej nie kupiszJaśnie Panicz pisze:To co proponujesz? Brać starą część czy szukać gdzieś tej nowszej, licząc że może jest lepsza niż starsza i na dłużej wytrzyma? Tylko tam jeszcze chyba dochodzi jakaś nowa przejściówka kabel, która też swoje kosztuje.alan pisze:bo bmw jest leniwe zawsze przestaje produkować części do polifta jak zakończy sprzedaż danego modelu (R56)
to samo było w r53 ,pomimo ze części są lepsze często poprawione
No i nikt nie pisze co z termostatami w PSA? jakieś pasują? są tańsze?
A wiesz kto robi OEM? Czy ciężka sprawa i nie ma co szukać?alan pisze:jak dla mnie z psa nie bedzie dzialac,sam nie testowalem,niepomoge
Da się dobrać od PSA i wychodzi taniej, ale jeszcze tak sprawdzam i widzę, żę chyba robi to CALORSTAT by VERNET i wychodzi jeszcze taniej:) czy ktoś może testował i potwierdzi, że to oni robią OEM?Jaśnie Panicz pisze:A wiesz kto robi OEM? Czy ciężka sprawa i nie ma co szukać?alan pisze:jak dla mnie z psa nie bedzie dzialac,sam nie testowalem,niepomoge
Jak dobrze rozumiem Twoja wersja LCI to roczniki 2010-2014 czy te po lifcie. Dla mojej wersji 2007 wyskakuje mi tylko termostat 11537534521. Czy lepiej brać oryginał czy można go wymienić na jakiś z grupy PSA?Jaśnie Panicz pisze:Wrzucam informację dla potomnych
Mam R56 i zaczął mi lecieć płyn chłodniczy na skrzynię, ubyło go także dużo oraz po wyłączeniu auta wiatrak nadal pracuje przez jakiś czas, czego wcześniej nie było.
Po Vin-ie jak pisałem wcześniej wyskakują mi takie numery termostatu:
11538671513
11537647751
11538674895
Produkcja pierwsze jest niby zakończona, drugi jest stary czyli ten co mam, czyli pewnie się rozszczelni za 2 lata więc nie ma sensu znów brać no i jest drogi. Ostatni to ta nowa poprawiona wersja i dodatkowo trzeba do niego dokupić nową wiązkę. Oczywiście wychodzi jeszcze drożej no ale ma być lepiej więc czemu nie?;) I okazuje się, że jest tak jak Alan pisał czyli nie ma go już na magazynach i tyle - niedostępny.
No więc kupujemy termostat z PSA 98 109 169 80, który jest tym samym nowym termostatem do tego wiązkę 98 043 153 80 i po dobrych zniżkach wychodzi dużo taniej niż BMW/MINI no i jest poprawiony nowy model a nie stary.
Konieczne by nie nie mieszać wiązek np. termostat z PSA a wiązka od MINI bo nie będzie działać, są inne wtyczki.
Tak mam LCI czyli lifting od 2010-do końca.glide pisze:Jak dobrze rozumiem Twoja wersja LCI to roczniki 2010-2014 czy te po lifcie. Dla mojej wersji 2007 wyskakuje mi tylko termostat 11537534521. Czy lepiej brać oryginał czy można go wymienić na jakiś z grupy PSA?Jaśnie Panicz pisze:Wrzucam informację dla potomnych
Mam R56 i zaczął mi lecieć płyn chłodniczy na skrzynię, ubyło go także dużo oraz po wyłączeniu auta wiatrak nadal pracuje przez jakiś czas, czego wcześniej nie było.
Po Vin-ie jak pisałem wcześniej wyskakują mi takie numery termostatu:
11538671513
11537647751
11538674895
Produkcja pierwsze jest niby zakończona, drugi jest stary czyli ten co mam, czyli pewnie się rozszczelni za 2 lata więc nie ma sensu znów brać no i jest drogi. Ostatni to ta nowa poprawiona wersja i dodatkowo trzeba do niego dokupić nową wiązkę. Oczywiście wychodzi jeszcze drożej no ale ma być lepiej więc czemu nie?;) I okazuje się, że jest tak jak Alan pisał czyli nie ma go już na magazynach i tyle - niedostępny.
No więc kupujemy termostat z PSA 98 109 169 80, który jest tym samym nowym termostatem do tego wiązkę 98 043 153 80 i po dobrych zniżkach wychodzi dużo taniej niż BMW/MINI no i jest poprawiony nowy model a nie stary.
Konieczne by nie nie mieszać wiązek np. termostat z PSA a wiązka od MINI bo nie będzie działać, są inne wtyczki.