R50 (2) Ile liczyć na pakiet startowy po zakupie?
-
- Swój Człowiek
- Posty: 156
- Rejestracja: 11 maja 2015, 22:07
- Posiadane auto: r53
- Lokalizacja: PL
Re: R50 (2) Ile liczyć na pakiet startowy po zakupie?
Doszliśmy do konsensusu
Pozdro
Pozdro
Re: R50 (2) Ile liczyć na pakiet startowy po zakupie?
Hej, byłem w PiM-ie i uczucia mam mieszane...
Co do części to macie źródła czy zdajecie się na mechanikach ? Polecacie jeszcze jakies warsztaty ?
Co do części to macie źródła czy zdajecie się na mechanikach ? Polecacie jeszcze jakies warsztaty ?
Re: R50 (2) Ile liczyć na pakiet startowy po zakupie?
Co znaczy mieszane? A byłeś w ASO BMW? Bo wtedy możesz być i zmieszany, i wstrząśnięty;) Tak to już jest, nasze małe prestiże mają koszty właściwe dla grupy BMW...
Mini Cooper 1.6 Pure Silver Metallic
Re: R50 (2) Ile liczyć na pakiet startowy po zakupie?
Nie chodzi o kase bo każdy za coś żyć musi, lecz o to że po całym dniu grzebania nie przyczynili się o krok do rozwiązania problemu, a szukali czegoś o co nie prosiłem. Ciekawe po co wypisują to zlecenie naprawy jak i tak tego się nie trzymają.
Re: R50 (2) Ile liczyć na pakiet startowy po zakupie?
To się nie zrozumieliśmy. Moje z nimi kontakty jak na razie bez zarzutu, rzetelnie i fachowo. A co konkretnie robisz i w czym problem?
Mini Cooper 1.6 Pure Silver Metallic
Re: R50 (2) Ile liczyć na pakiet startowy po zakupie?
Dwie rzeczy:
1. Ogrzewanie wewnątrz
2. Jeden ksenon
Samochód mieli o 9 pod warsztatem, o 13 jak dzwoniłem mieli "już" odpowietrzony układ i dolali płyn, a o 17 zadwonił że już nic więcej nie zrobią i trzeba auto zostawić na dłużej. O drugiej rzeczy nawet nie pomyśleli bo nie mieli czasu i zasugerowali mi wymiane paska, gniazda amortyzatora i rozrząd Odjechałem samochodem w takim samym stanie bez przypuszczeń co może być źle, stąd moje mieszane uczucia.
1. Ogrzewanie wewnątrz
2. Jeden ksenon
Samochód mieli o 9 pod warsztatem, o 13 jak dzwoniłem mieli "już" odpowietrzony układ i dolali płyn, a o 17 zadwonił że już nic więcej nie zrobią i trzeba auto zostawić na dłużej. O drugiej rzeczy nawet nie pomyśleli bo nie mieli czasu i zasugerowali mi wymiane paska, gniazda amortyzatora i rozrząd Odjechałem samochodem w takim samym stanie bez przypuszczeń co może być źle, stąd moje mieszane uczucia.
Re: R50 (2) Ile liczyć na pakiet startowy po zakupie?
Hmm, z moich doświadczeń i z doświadczeń kumpla który tam robi auta od ponad sześciu lat to raczej nie są oni "naciągaczami", którzy na siłę szukają roboty w aucie klienta... Ale nie znam stanu Twojego samochodu, więc się nie wypowiadam.
W kwestii ksenona, to jakie tam masz żarniki? Coś markowego, czy jakieś wynalazki? Z tego co czytuje to Mini jest wrażliwe na takie rzeczy i daje o tym znać.
W kwestii ksenona, to jakie tam masz żarniki? Coś markowego, czy jakieś wynalazki? Z tego co czytuje to Mini jest wrażliwe na takie rzeczy i daje o tym znać.
Mini Cooper 1.6 Pure Silver Metallic
Re: R50 (2) Ile liczyć na pakiet startowy po zakupie?
Obecnie są Osramy, nowe chińszczyzny zadziałały tak samo jak te już troche wypalone oryginały...
Co do warsztatu to bardzo możliwe że jeszcze tam pojadę a samochód kupiłem lekko zabiedzony, wiele drobnych usterek
Pod siebie bym go nie kupił ale jak żona go zobaczyła to nie chciała innego
Co do warsztatu to bardzo możliwe że jeszcze tam pojadę a samochód kupiłem lekko zabiedzony, wiele drobnych usterek
Pod siebie bym go nie kupił ale jak żona go zobaczyła to nie chciała innego
-
- Swój Człowiek
- Posty: 205
- Rejestracja: 28 wrz 2015, 08:56
- Posiadane auto: R55 S pepper white
- Lokalizacja: słupsk
Re: R50 (2) Ile liczyć na pakiet startowy po zakupie?
No sorry kolego , ale jednak związek jest i to bardzo powazny . Nie chcę się spierać bo nie o to tu chodzi , ale jak już napisano rozrząd w samochodzie to jest NR 1 po zakupie chyba , że jest udokumentowana jego wymiana.Tylko kto wywala przed sprzedażą auta kasę na wymianę rozrządu W ogóle kto sprzedaje dobre auto? Nie ma okazji , a jeżeli są to jest to promil rynku albo jeszcze mniej Kupując auto zawsze je weryfikuję pod każdym względem , ale zawsze czegoś nie dopatrzę. Jrezeli jest to zupełnie dla mnie nowe pod względem marki niestety wielu rzeczy nie widzę i nie słuszę Po prostu nie znam dokładnie auta i nie wiem czego szukać . Co innego z marką , którą już miałem.Zbigg pisze:Nie widzę związku pomiędzy deptaniem a wymianą rozrządu... w ogóle nie widzę sensu wymiany sprawnych podzespołów "bo tak". No ale kto bogatemu zabroni.
Moja s-ka ma 69tys, km , ale po zakupie pojechałem do serwisu na kompleksowy przegląd. Wyszlo , że auto jest o.k. ale .... auto było ciepłe i pukania, stukania po uruchomieniu nie było słychać. Niestety rano zanim oleum / millers 5w30 ND / się podgrzeje auto klekocze chociaż są dni , że nie! Wkurza mnie to niemiłosiernie bo nie nawidzę jak mi coś w aucie nie halo Pierwsze zapytanie do serwisu o wymianę rozrządu i kalkulacje popychaczy było do bawariimotors Gdańsk - wycena szok bo bez kilku groszy 8 tys. PLN!!!!!!!!!!!!!!! okolo 4 tys. rozrząd i 4 tys. popychacze - oczywiście z wymianą .Teraz wiesz dlaczego rozrząd w tym aucie jest bardzo ważny( nie wymieniany z uwagi na koszt ) i nawet jezeli się wydaje , ze jest o.k. lepiej go wymienić tym bardziej iż wiadomo , że ten silnik ma kilka wad i jedną z nich jest własnie rozrząd - napinacz i rozciągajacy się łańcuch , czasami popychacze i wałki . A ludziska właśnie z uwagi na koszty / szczególnie auta po gwarancji / nie wymieniają rozrządu , nie wymieniają wielu rzeczy już do wymiany tylko sprzedają auto . Mini to ogólnie auto drogie , a serwis jeszcze droższy więc zakup używanego jest obarczony sporym ryzykiem zonka.
Mój pakiet startowy zawsze obejmuje kilka rzeczy:
1. rozrząd
2. oleje / silnik , skrzynia / i wszystkie filtry - przy okazji można sobie poogladać koreczki spustowe
3. kompleksowy przegląd układu jezdnego , hamulcowego , zawieszenia , kierowniczego - wszystko co podpada jest wywalane i idą nowe tylko najlepsze części .
4. przegląd ukladu klimatyzacji
czasami wychodzi drogo , ale cóż takie jest ryzyko zakupu auta używanego .Jest oczywistym , że np. dobre tarcze czy klocki hamulcowe nie są zmieniane bo rzeczywiscie po co ? Dobre końcówki czy łączniki po co ? Ale jeżeli mają już nawet minimalny luz idą na smietnik. Wiem , że wielu by na tym jeszcze jeździło i wielu jeździ w zasadzie aż do zgonu części , ale ja wyznaję zasadę , że auto ma być w 100% perfekt . Skąd się biorą problemy z samochodami ? Poza wadami producenta w zdecydowanej większości przypadków ze zlego serwisowania , braku dbałości itd. Należy mieć świadomość , że nie wymieniony jeden uszkodzony czy zuzyty element ciągnie za sobą inne części i zamiast kosztów x1 mamy później x XXX .
Moja konkluzja - sprawdzać dokładnie autka przed zakupem , a uniknie się czasami wielu kosztownych napraw no i nie "żydzić" na dobre części , po zakupie zawsze wymieniać oleum , filtry i ..... niestety rozrząd
Re: R50 (2) Ile liczyć na pakiet startowy po zakupie?
@ bodek1:
Wszystko to co podniosłeś, to są oczywistości ponad wszelką oczywistość, z jednym tylko zastrzeżeniem... rozrząd wymieniamy z urzędu po zakupie w autach gdzie jest on "na pasku". W modelach o których mowa jest on "na łańcuszku", więc wymienia się go IMHO nie zawsze po zakupie tylko wtedy gdy jest to mechanicznie uzasadnione.
Ty odnosisz się do tego drugiego przypadku, a nie do "lubię deptać, więc wymieniłem rozrząd".
Pozdr.
Wszystko to co podniosłeś, to są oczywistości ponad wszelką oczywistość, z jednym tylko zastrzeżeniem... rozrząd wymieniamy z urzędu po zakupie w autach gdzie jest on "na pasku". W modelach o których mowa jest on "na łańcuszku", więc wymienia się go IMHO nie zawsze po zakupie tylko wtedy gdy jest to mechanicznie uzasadnione.
Ty odnosisz się do tego drugiego przypadku, a nie do "lubię deptać, więc wymieniłem rozrząd".
Pozdr.
Mini Cooper 1.6 Pure Silver Metallic
-
- Swój Człowiek
- Posty: 205
- Rejestracja: 28 wrz 2015, 08:56
- Posiadane auto: R55 S pepper white
- Lokalizacja: słupsk
Re: R50 (2) Ile liczyć na pakiet startowy po zakupie?
Zbigg . Akurat silnik o którym pisalem N14 ma dość powazne problemy z rozrządem więc IMHO you're wrong. Temat jest w zasadzie o silniku W10 lub W11 więc być może tam rozrząd jest bardziej trwały N14 świetny silnik , ale rozrząd ma gó.wniany.
"lubię deptać, więc wymieniłem rozrząd" - wiadomo , że jak autko ma najechane sporo km i w zasadzie brak wiarygodnej info o wymianie rozrzadu to żeby sobie pobrykać i uspokoić sumienie wymiana rozrzadu wskazana. Po prostu ten niby "dożywotni" łańcuch zuzyty potrafi zrobić niezle kuku w silniku , a wiadomo , że dynamiczna jazda jest dla silnika duzym obciążeniem. Przecież nie chodzi tu o fakt : nie brykam - nie wymieniam , brykam -wymieniam tylko o pewność , że przy dużych obciążeniach silnika rozciągniety łańcuch nie zrobi psikusa. Widziałem jak wyglądają silniki zarówno kiedy pasek jak i łacuch walneły S Silniki ZŁOM , a wystarczyło za 1000PLN zmienić To oczywiście extremum , ale niestety bywa dlatego zawsze wymieniam i namawiam innych do wymiany i wierz mi nie wynika to ze sloganu "kto bagatemu zabroni"
"lubię deptać, więc wymieniłem rozrząd" - wiadomo , że jak autko ma najechane sporo km i w zasadzie brak wiarygodnej info o wymianie rozrzadu to żeby sobie pobrykać i uspokoić sumienie wymiana rozrzadu wskazana. Po prostu ten niby "dożywotni" łańcuch zuzyty potrafi zrobić niezle kuku w silniku , a wiadomo , że dynamiczna jazda jest dla silnika duzym obciążeniem. Przecież nie chodzi tu o fakt : nie brykam - nie wymieniam , brykam -wymieniam tylko o pewność , że przy dużych obciążeniach silnika rozciągniety łańcuch nie zrobi psikusa. Widziałem jak wyglądają silniki zarówno kiedy pasek jak i łacuch walneły S Silniki ZŁOM , a wystarczyło za 1000PLN zmienić To oczywiście extremum , ale niestety bywa dlatego zawsze wymieniam i namawiam innych do wymiany i wierz mi nie wynika to ze sloganu "kto bagatemu zabroni"
Re: R50 (2) Ile liczyć na pakiet startowy po zakupie?
Sorry, ale piszesz nie na temat. Bo jak sam zauważyłeś, temat dotyczy innego modelu. Po drugie nikt, za wyjątkiem Ciebie nie wspomina tu o "dożywotnich rozrządach". Jasno i klarownie pisze się za to o konieczności wymiany podzespołów tego wymagających... bo są rozciągnięte, klekocza etc. EOT.
Mini Cooper 1.6 Pure Silver Metallic
-
- Swój Człowiek
- Posty: 205
- Rejestracja: 28 wrz 2015, 08:56
- Posiadane auto: R55 S pepper white
- Lokalizacja: słupsk
Re: R50 (2) Ile liczyć na pakiet startowy po zakupie?
Masz rację- EOT.
Re: R50 (2) Ile liczyć na pakiet startowy po zakupie?
Hej, wymiana rozrządu jak bodek napisał kosztuje 4tyś w serwisie ? Na aledrogo są zestawy za 450zł, czyli prawdopodobnie za 3x tej ceny mozna złożyc na dobrych częsciach. Ja najwięcej dałem 1500zł gdzie 650 kosztowała pompa przy silniku 2.4 .
Chyba że jest jeszcze jakiś drogi "rodzynek" ?
Chyba że jest jeszcze jakiś drogi "rodzynek" ?
Re: R50 (2) Ile liczyć na pakiet startowy po zakupie?
Hmm, może tak być... w ASO robocizna droga, a za części też liczą jak za woły. Ja kiedyś na czyjąś prośbę pytałem w PiMie o koszt zrobienia rozrządu, to padła kwota ~650 złociszy bodajże... plus części oczywiście.
Mini Cooper 1.6 Pure Silver Metallic