Strona 2 z 3

Re: Mini Vtec - Sylwiusz i Piotr

: 22 sty 2016, 22:02
autor: Sylwiusz
engine on the frame 1.jpg
engine on the frame 1.jpg (584.75 KiB) Przejrzano 665 razy
podwozie bez wydechu i klimatyzacji.jpg
podwozie bez wydechu i klimatyzacji.jpg (460.84 KiB) Przejrzano 665 razy
podwozie z wydechem i klimatyzacją.jpg
podwozie z wydechem i klimatyzacją.jpg (544.99 KiB) Przejrzano 665 razy

Re: Mini Vtec - Sylwiusz i Piotr

: 22 sty 2016, 22:07
autor: Sylwiusz
mini front.jpg
mini front.jpg (601.58 KiB) Przejrzano 665 razy
mini back.jpg
mini back.jpg (545.79 KiB) Przejrzano 665 razy
mini side.jpg
mini side.jpg (528.06 KiB) Przejrzano 665 razy

Re: Mini Vtec - Sylwiusz i Piotr

: 22 sty 2016, 22:22
autor: Sylwiusz
Po Promotorze Mini pojechał do Michała Knyziaka, który zamontował docelowe fotele, klatkę bezpieczeństwa i poprawił kilka rzeczy "po swojemu"

Re: Mini Vtec - Sylwiusz i Piotr

: 22 sty 2016, 22:30
autor: Sylwiusz
Końcowym elementem było nagłośnienie mini.

I tu także tradycyjnie pole do popisu miał Czarek Cyran z galerii tonów, który równie tradycyjnie super wywiązał się z zadania.

Jednostka to Pionier MVH8300BT, a głośniki to Focal 165.

Dwa w tylnej półce i dwa na dystansach w przednich drzwiach
right door and speaker.jpg
right door and speaker.jpg (127.26 KiB) Przejrzano 665 razy
left door and speaker.jpg
left door and speaker.jpg (119.23 KiB) Przejrzano 665 razy

Re: Mini Vtec - Sylwiusz i Piotr

: 22 sty 2016, 22:37
autor: Sylwiusz
Po tym wszystkim samochód bez problemu przeszedł badania techniczne.

Ma wpisaną w dowód nową pojemność silnika.

Nie wpisano do dowodu klatki, ale wożę z sobą kopię badania technicznego potwierdzającego jej montaż, Ma zresztą atest FIA.

Na koniec jeszcze raz zdjęcie na drodze i na parkingu z równie kultową siostrą
mini on the road.jpg
mini on the road.jpg (90.03 KiB) Przejrzano 663 razy
Mini i 2CV.jpg
Mini i 2CV.jpg (291.83 KiB) Przejrzano 663 razy

Re: Mini Vtec - Sylwiusz i Piotr

: 23 sty 2016, 00:15
autor: Twister
Piękny. Gratulacje samochodu.

Ile w sumie cała zabawa wyszła? Pytam, by móc później linkować do takich informacji w przypadku poszukiwania... "idealnego za 10k" :)

Re: Mini Vtec - Sylwiusz i Piotr

: 23 sty 2016, 10:33
autor: lilek
Ciekawy jestem jak z chłodzeniem silnika? Nie przegrzewa się latem w miejskich korkach? Chłodnica z boku, pole wlotu powietrza na chłodnicę male i jeszcze halogeny ograniczające dopływ powietrza do chłodnicy, wiatrak w korkach chodzi non-stop? Chyba że zastosowano jakieś inne rozwiązania chłodzenia silnika?

Re: Mini Vtec - Sylwiusz i Piotr

: 23 sty 2016, 11:14
autor: sebek81
Lilek patrząc na fotki uzyskasz odpowiedz :)

Re: Mini Vtec - Sylwiusz i Piotr

: 23 sty 2016, 12:50
autor: lilek
Masz na myśli chłodnicę pod podłogą bagażnika? To chyba od klimy?

PS. Osobiście zamontowałbym jakąś porządną osłonę

Re: Mini Vtec - Sylwiusz i Piotr

: 23 sty 2016, 13:28
autor: dyslaw
lilek pisze:Masz na myśli chłodnicę pod podłogą bagażnika? To chyba od klimy?

PS. Osobiście zamontowałbym jakąś porządną osłonę

A może to chłodnica oleju. Pewnie właściciel będzie wiedział 8)

Re: Mini Vtec - Sylwiusz i Piotr

: 23 sty 2016, 13:53
autor: Sadam
klimatyzacja, podpisane pod zdjęciem

Re: Mini Vtec - Sylwiusz i Piotr

: 23 sty 2016, 16:08
autor: hillman
Chciałbym mieś tyle kasy co poszło na projekt...
ale ja biedny żuczek.... co ja mogę :wink:
Gratulacje ciekawego modelu .....

Re: Mini Vtec - Sylwiusz i Piotr

: 23 sty 2016, 16:31
autor: lilek
sebek81 pisze:Lilek patrząc na fotki uzyskasz odpowiedz :)
Seba, no to oświeć mnie :) bo poza miejscem z przodu po prawej przed skrzynią niczego wypatrzeć nie mogę :?:

Re: Mini Vtec - Sylwiusz i Piotr

: 23 sty 2016, 16:36
autor: BeMoL
dwa dni człowieka nie ma - i przejrzy tylko czy sa jakies wiadomości

A TU TAKIE JAJA :shock:


No mega Gratuluję projektu

Re: Mini Vtec - Sylwiusz i Piotr

: 23 sty 2016, 20:07
autor: Sylwiusz
Dzień dobry

Ponieważ zaglądam na forum tylko od czasu do czasu bardzo przepraszam, ale moje odpowiedzi będą trochę opóźnione.

Flapjck2

Pozostawiłem taka moc jak wyszła pierwotnie tzn. 125 KM. To jest zresztą chyba normalna moc silnika D Hondy.
Oczywiście można zamontować większy silnik, ale nie wejdzie do normalnej budy mini i trzeba stosować flip front, czasami przedłużony o kilka centymetrów. Chyba o 9 cm.
Wydaje mi się, że do normalnej jazdy 125 KM wystarcza.
Na stronie http://www.superfastminis.com i ich przedstawiciela na Europę http://www.gracing.de można sobie pooglądać ich pomysły.
Jest nawet mini z centralnym silnikiem, napędem na 4 koła i mocą ok 400 KM.
Ale w dużej części to są auta hobbystyczne do pokazania na zlotach, a nie do codziennego użytkowania.
Trzeba pamiętać o wadze mini i innych ograniczeniach mechanicznych.

Twister

Spróbuję policzyć łączny koszt.
Na pewno można drożej, na pewno można taniej.
Mini w GRacingu http://www.gracing.de w cenie około 22.000 EUR idą prawie od ręki, a do kupienia jest jeden za ponad 50.000 EUR
Jak się buduje samemu to drożej ode mnie można na przykład kupić kompletną nową karoserię w British Motor Hertiage za 5.000 GBP i kompletny package w Mini Tecu z silnikiem, skrzynią, chłodnicą za 10.000 USD.
Taniej ode mnie można wyrzucając część dodatkowego wyposażenia, remontując budę w mniejszym zakresie lub jej nie remontować, pozostawić tylne zwieszenie z wózkiem itd.

Lilek

Chłodnica jest tak jak na zdjęciach.
chłodnica.jpg
chłodnica.jpg (712.9 KiB) Przejrzano 590 razy
chłodnica 1.jpg
chłodnica 1.jpg (480.68 KiB) Przejrzano 590 razy
chłodnica 2.jpg
chłodnica 2.jpg (608.22 KiB) Przejrzano 590 razy
Kuba z Promotora odradził mi zakup aluminiowej w Mini Tec właśnie za względu na korki. Chłodnica została wykonana na zamówienie według jego projektu i wentylator tez został odpowiednio dobrany. Nie ma z tym żadnych kłopotów. Zresztą ja też miałem trochę wątpliwości na etapie budowy i te dodatkowe małe zegary Smithsa widoczne na desce rozdzielczej poza niewątpliwą funkcją dekoracyjną pokazują temperaturę wody i oleju.
Trzeba też pamiętać, że w budzie wycięte są wewnętrze przednie nadkola i powiększony na maksa otwór pod przednią atrapę.
To wynika z konieczności zrobienia miejsca na ramę, ale przy okazji czyni komorę silnika bardziej przewiewną.

Lilek i Dyslaw

Faktycznie widoczna pod samochodem chłodnica z tyłu po drugiej stronie wnęki na akumulator to chłodnica od klimatyzacji.
Pod maskę by już nie weszło nic i to było jedyne wolne miejsce zresztą zalecane przez Mini Tec.
Też miałem obawy jak sobie poradzi bez osłony. Ale sobie radzi.
Klimatyzacja działa i jedyne problemy wynikały ze źle dobranego na początku paska napędu sprężarki.
Może tego nie widać na zdjęciach, ale wystaje mniej niż wnęka na akumulator.
Montaż klimy, dobór sprężarki i wykonanie chłodnicy z jej montażem to dzieło Michała Knyziaka.

Jakby co to się pytajcie bo mam mnóstwo zdjęć. Tylko niestety nie są one podpisane i szukanie zajmuje m trochę czasu.