Moim zdaniem głównym problemem w tym przypadku jest ustalenie z jakiego powodu występuje "szarpanie" na niższych przełożeniach. Czy powodem jest zbyt niski stan oleju ? Jeżeli jest za niski to można doraźnie dolać / uzupełnić poziom na próbę dowolnym olejem o parametrach od 10W40 poprzez 15W40 do 20W50 i sprawdzić czy jest poprawa. Jeżeli to niczego nie zmieni to na drugim miejscu przyczyną może być filtr oleju. Odkręcić obudowę i sprawdzić stan wkładu filtra. Możliwe, że w ogóle nie był wymieniany
Jeżeli są jakiekolwiek wątpliwości wtedy spuścić cały olej , wymienić filtr i zalać świeży olej o parametrach 15W40 do pełnego stanu. Skrzynia powinna wtedy pracować prawidłowo i jeżeli tak będzie, to spokojnie można potraktować ta wymianę jako przejściową w celu przepłukania układu smarowania i skrzyni. Przebieg około 2 tys km na pewno nie zaszkodzi i da czas na podjecie decyzji co lać dalej. Czytałem wypowiedzi na forum linkowanym przez "Flapjcka" i uważam, ze nadal sprawa nie jest jasna do końca i tak naprawdę dyskusje na ten temat nigdy się nie skończą
Jestem skłonny zgodzić się z opinią że na oleju 20W50 w temperaturach średnich i wysokich całkowicie sprawna skrzynia automatyczna tego silnika powinna dobrze działać. W niskich i średnich temperaturach lepiej będzie pracować na 10W40. Kompromisem jest olej 15W40 i taki z kolei zalecany był przez fabrykę do 1983 roku.
Jeżeli pomimo wymiany oleju i filtra oraz prawidłowego jego poziomu skrzynia będzie źle pracować to powodem jest jakaś usterka skrzyni. W końcu musiał być jakiś powód sprzedaży samochodu
A to już może być bardzo poważny problem do rozwiązania.