Strona 2 z 3

Re: Wtrysk czy gaźnik?

: 09 lut 2016, 23:00
autor: barkas01nw
Dzięki za fachową i wyczerpującą odpowiedź.
Zrobię na początek tak jak mówisz(kolega Se7ven też mi tak radził).Wsadzę silnik na osprzęcie z tysiączki w celu sprawdzenia.
A tą iglicę AEM gdzie mogę kupić?

Re: Wtrysk czy gaźnik?

: 09 lut 2016, 23:29
autor: flapjck1
Kazdy sklep z czesciami do mini ci sciagnie, miniland, englishcars, amm

Re: Wtrysk czy gaźnik?

: 09 lut 2016, 23:29
autor: flapjck1
Amm=minićentrum

Re: Wtrysk czy gaźnik?

: 11 lut 2016, 18:57
autor: barkas01nw
Jak rozwiązać temat odmy? W silniku 1275 są dwie, a w 998 jedna która podpięta była pod gaźnik.

Re: Wtrysk czy gaźnik?

: 11 lut 2016, 20:55
autor: markfive
barkas01nw pisze:Jak rozwiązać temat odmy? W silniku 1275 są dwie, a w 998 jedna która podpięta była pod gaźnik.
W gaźnikowych 1275 oryginalnie te dwie odmy podpięte są również do gaźnika poprzez trójnik.
Moim zdaniem, rozwiązanie to (wymuszone przez wymogi ochrony środowiska) działa poprawnie tylko w przypadku bardzo dobrego stanu silnika (minimalny poziom przedmuchów spalin). Jeżeli silnik jest w gorszym stanie przedmuchy z odmy zakłócają prawidłową stabilna pracę silnika szczególnie na wolnych obrotach oraz utrudniają regulację składu mieszanki w gażniku.
Alternatywą jest odłączenie "kominków" od gaźnika i zastosowanie małych filtrów na wylotach odmy. W tym przypadku trzeba zaślepić rurkę przy gaźniku i ponownie regulować skład mieszanki. Odpowietrzenie poprzez filtry ma wolny wylot do atmosfery.
W przypadku zmiany iglicy głównej gaźnika regulacja i tak jest niezbędna.
Jest też negatywna strona odłączenia odmy od gaźnika. Przy pracy silnika na wysokich obrotach podciśnienie panujące w rurze ssącej skutecznie wysysa opary z kominków co z kolei zmniejsza nadciśnienie panujące w skrzyni korbowej i redukuje możliwość wycieków oleju poprzez uszczelnienia silnika i skrzyni biegów.

Na ilustracji przykład odpowietrzenia silnika 1275 z małymi filtrami na kominkach

Re: Wtrysk czy gaźnik?

: 14 lut 2016, 20:43
autor: barkas01nw
Znajomy dorobił mi trójnik pod czujnik temperatury.
Jutro spróbuje odpalić silnik i wybrać się na pierwszą jazdę testową w tym roku :D

Re: Wtrysk czy gaźnik?

: 15 lut 2016, 09:23
autor: markfive
Trójnik zrobiony profesjonalnie. Jest tylko jeden mały problem. Oryginalnie czujnik doszczelniany jest na stożku od czoła opierając się o fazkę wewnątrz otworu. Jak wykręcisz czujnik z głowicy 998 to zobaczysz o co chodzi. Otwór jest stopniowany. Tu zapewne jak i w moim prowizorycznym trójniku, który pokazałem w jednym z tematów gwint jest "przelotowy". Wskazane było by wkręcenie go na jakiś środek uszczelniający. Potrzebne jest też połączenie trójnika z "masą". W dolnej części aluminiowego klocka, z boku można nawiercić płytki otwór i nagwintować na M3 / M4 i tam podłączyć "oczkiem" przewód masowy.

Re: Wtrysk czy gaźnik?

: 15 lut 2016, 09:56
autor: barkas01nw
Masz rację, gwint jest na przelot. Wkręcę czujnik na pakułach, albo kleju do gwintów.

Re: Wtrysk czy gaźnik?

: 15 lut 2016, 19:30
autor: barkas01nw
Odpaliłem silnik bez zmiany iglicy(zamówiłem i trzeba czekać ok 2-3tygodnie), na wolnych obrotach chodzi równo i nie kopci.
Problem w tym ze nie przyjmuje gazu tylko się krztusi. Czy tak będzie na gaźniku od 998?
Jeszcze nie jestem pewny czy dobrze ustawiłem zapłon. Może ktoś dokladnie wytłumaczyć jak to zrobić?

Re: Wtrysk czy gaźnik?

: 15 lut 2016, 20:00
autor: markfive
Co do gaźnika to zacznij od sprawdzenia czy jest olej w amortyzatorze tłoka. W tym przypadku zalecał bym uzupełnienie poziomu olejem silnikowym (nie ATF jak w nowym gaźniku w idealnym stanie) . Iglica która masz teraz (do 998) nie jest odpowiednia. AEM to iglica do gaźnika HIF 38 montowanego do silników 1275 w wersji na rynek brytyjski. Na tych gaźnikach silniki 1275 (50 a nawet 61 KM) pracują bez problemów. Iglica ta pasuje do gaźników HS 4. Gaźniki HIF 38 i HS4 maja identyczne średnice przelotu gardzieli.
Co do ustawienia zapłonu sposób opisywałem na mojej stronie. Później odnajdę tekst i podam bezpośredni link.

Re: Wtrysk czy gaźnik?

: 15 lut 2016, 20:25
autor: markfive
http://markfive.republika.pl/eklb/faq5.htm
Na tej stronie jest opis kontroli ustawienia zapłonu. U Ciebie jest sytuacja uruchamiania silnika na przełożonym z innego aparacie. Jeżeli udało CI się go uruchomić to już nie jest źle :) Próbuj ustawić według opisu punkt w którym silnik pracuje najlepiej na "wolnych obrotach". Później podkręć obroty do 2000 (śrubą regulacji przepustnicy) i znów lekko obracaj aparatem dla max zwiększenia tych obrotów bez zmiany położenia przepustnicy. Od tej pozycji cofnij aparat o ok 2 mm na obwodzie ( w lewo) i dokręć łapkę aparatu.Następnie zmniejsz obroty śrubą regulacyjna do ok 900 na wolnych.

Raczej nie oczekuj bardziej szczegółowego opisu. Strojenie aparatu i gaźnika to zadanie dla mechanika z doświadczeniem :)
Przyczyn dławienia silnika i problemów z wchodzeniem na obroty może być bardzo wiele. Może Ci się udać, raczej tylko wtedy gdy aparat i gaźnik są w dobrym stanie. :)

Re: Wtrysk czy gaźnik?

: 15 lut 2016, 20:51
autor: Minis
barkas01nw !
Jak się uporasz z testami i będziesz szukał osprzętu silnika 1275 to mogę zaproponować:
1.kompletny, oryginalny układ wydechowy dedykowany do gaźnikowego 1275 z dwururką przy kolektorze, "katalizatorem" oraz centralnie umieszczonym wydechem końcowym (dwie końcówki ze stali).
2. kolektor wydechowy + ssący pod gaźnik HIF 38
3. gaźnik HIF 38
4. filtr stożkowy K&N
Całość używana w przyzwoitym stanie.

Re: Wtrysk czy gaźnik?

: 17 lut 2016, 21:23
autor: barkas01nw
Zastanawiam się, czy jeśli zawór ogrzewania będzie zamknięty cały czas to czujnik będzie skazywał właściwą temperaturę.
Uzupełnienie oleju w gaźniku pomogło :)
Co ile trzeba uzupełniać olej jesli gaźnik jest w dobrym stanie?

Re: Wtrysk czy gaźnik?

: 17 lut 2016, 22:35
autor: markfive
1. Trójnik z czujnikiem powinien być jak najbliżej termostatu. Zamień te dwa przewody gumowe. Krótki od strony wyjścia z termostatu, dłuższy od strony zaworu. Dokładność wskazań będzie wystarczająca. To czy zawór będzie otwarty czy zamknięty nie będzie miało istotnego znaczenia.
2. Nie ma reguły. Zalecam sprawdzać poziom oleju w amortyzatorze gaźnika raz w miesiącu. To też zależy od przebiegu. Jak samochód stoi to nie ubywa. Gdy jeździsz regularnie na co dzień, sam ocenisz przy kontroli po jakim przebiegu ile ubywa. Gdy nie ma oleju silnik się dławi przy wejściu na obroty. Klasyczne gaźniki miały tzw. pompkę przyspieszania, która wtryskiwała dodatkową dawkę paliwa przy nagłym otwarciu przepustnicy. Gaźniki SU realizują to poprzez opóźnienie podnoszenia tłoka podciśnieniowego połączonego z iglicą główną. Opóźnienie występuje wtedy gdy w amortyzatorze tłoka jest olej. Wartość tego opóźnienia zależy od gęstości oleju. Tak to działa :)

Re: Wtrysk czy gaźnik?

: 29 lut 2016, 12:56
autor: barkas01nw
Sprawdziłem ciśnienie sprężania na rozgrzanym silniku i na:
pierwszym 12,5
drugim 12,5
trzecim 12
czwartym 12,5
Muszę jeszcze wymienić uszczelkę pod deklem, więc przy okazji sprawdzę luzy zaworowe. Jakie powinny być?