Strona 2 z 7
Re: 1991 Mini SPI British Open
: 01 mar 2016, 12:29
autor: flapjck1
nie sadze, zeby tyl zablokowac trzeba sie naprawde mocno postarac
Re: 1991 Mini SPI British Open
: 01 mar 2016, 12:57
autor: Sadam
Na śliskim (mokre, śnieg)?
Bardziej obstawiam właśnie słaby przód właśnie. Najlepiej podjechać na rolki i będzie wiadomo. Spisz wyniki sił i podaj na forum. Jakieś liczby przeciętne mi się kojarzą, ale nie chcę głupot pisać z pamięci.
Inspekcja hamulców na pewno nie zaszkodzi.
Re: 1991 Mini SPI British Open
: 01 mar 2016, 13:16
autor: dyslaw
Sadam pisze:Na śliskim (mokre, śnieg)?
Bardziej obstawiam właśnie słaby przód właśnie. Najlepiej podjechać na rolki i będzie wiadomo. Spisz wyniki sił i podaj na forum. Jakieś liczby przeciętne mi się kojarzą, ale nie chcę głupot pisać z pamięci.
Inspekcja hamulców na pewno nie zaszkodzi.
Akurat wczoraj w Lublinie śniegu nie było, +4 i deszcz.
Re: 1991 Mini SPI British Open
: 01 mar 2016, 15:11
autor: Sadam
jak deszcz to przecież mokre
opony jakie masz?
Poza tym sprecyzuj co to znaczy, że blokuje, bo jak przy normalnym hamowaniu przy dojeżdżaniu do świateł to faktycznie coś nie halo, a jak przy mocniejszym hamowaniu to problem nie musi być w hamulcach (założyłem, że ta druga opcja). Ale z możliwych rozwiązań to sprawdź czy regulator jest przykręcony tak, że tak nakładka/osłonka/kapturek czy jak go zwał skierowany jest do zewnątrz auta czyli do prawego nadkola.
Re: 1991 Mini SPI British Open
: 01 mar 2016, 21:56
autor: dyslaw
Regulator zamontowany jest poprawnie. Opony mają mało bieżnika, wyglądają na stare. Zrobię przgląd hamulców, zmienię opony i zobaczymy jak będzie.
Re: 1991 Mini SPI British Open
: 04 mar 2016, 14:04
autor: dyslaw
Po dłuższym postoju silnik dymi przez kilka sekund. Dzisiaj zrobiłem pomiar ciśnienia na cylindrach i próbę olejową.
Wyniki bez oleju:--------------Wyniki z olejem:
Cylinder 1 - 13------------------15,5
Cylinder 2 - 12,5----------------14
Cylinder 3 - 12------------------13
Cylinder 4 - 11,5----------------15
Przebieg około 124 tyś. Chyba czas na remont.
Re: 1991 Mini SPI British Open
: 04 mar 2016, 14:43
autor: lilek
Jeśli po wlaniu oleju do cylindrów wychodzi różnica pomiędzy pomiarem na sucho i z olejem powyżej 0,5 bara to olej pięknie uszczelnia pierścienie i wniosek jest jeden - na remont już czas.
Re: 1991 Mini SPI British Open
: 04 mar 2016, 14:45
autor: Sadam
Jak tylko po postoju dymi i przez chwilę po odpaleniu to pewnie uszczelniacze, próbą olejową i sporą różnicą na 2 cylindrach bym się bardzo nie przejmował, na sucho wyniki ciągle przyzwoite.
124 jak na SPI i MPI to wcale nie jest taki wielki dramat. Z moim obserwacji wychodzi, że trochę lepiej znoszą przebiegi niż wcześniejsze roczniki (może kwestia postępu w olejach?). W każdym razie ewentualnie jakbyś się zabierał to:
1)zdejmij kolektory i zajrzyj w kanały dolotowe, obstawiam, że znajdziesz tam olej na trzonkach zaworów
2)jak się potwierdzi to co powyżej to zdejmij głowicę i sprawdź gładzie cylindrów, jak jeszcze będą przyzwoite - brak progów - to na tym bym poprzestał
3) jeśli i tak chcesz robić remont to powyższe i tak będzie robione, ewentualnie jak się okaże, że musisz jednak musisz robić remont... no cóż
Re: 1991 Mini SPI British Open
: 04 mar 2016, 14:52
autor: Sadam
a co do próby olejowej - olej zawsze uszczelnia, tym samym wyniki przeważnie się poprawiają, wcale nie znaczy to, że silnik wymaga jednoznacznie remontu, istotne są wszystkie objawy i dokonanie oceny w możliwie wielu punktach:
-sprawdzenie przedmuchów z odmy - choćby organoleptyczne
-dymienie z wydechu czy to po odpaleniu czy trzymając na wysokich obrotach
-sprawdzenie konsumpcji oleju
-w miarę możliwości test szczelności (leakdown test) na każdym z cylindrów
a potem jeszcze ocena czy stać mnie na pełny remont czy nie i czy nie da się przedłużyć życia silnika np. mniejszymi zabiegami (zrobienie głowicy, może poprawi, a w razie czego będzie już zrobiona)
Re: 1991 Mini SPI British Open
: 04 mar 2016, 15:49
autor: dyslaw
Dymi przez chwilę po uruchomieniu. na obrotach nie dymi. Poprzedni właściciel mówił, że oleju nie dolewał.
W przyszłym tygodniu wyjmę silnik, zdejmę głowicę.
Pytanie do Darka [hillman] Czy u Dziaka poradzą sobie z głowicą od mini? Ewentualnie czy możesz kogoś polecić.
Re: 1991 Mini SPI British Open
: 04 mar 2016, 17:08
autor: flapjck1
dziak zrobi nie takie tematy
ta glowica jest banalna do naprawy
Re: 1991 Mini SPI British Open
: 04 mar 2016, 17:09
autor: flapjck1
mozesz od razu kupic 8 prowadnic i uszczelniacze zaworowe VITON ( od mpi )
Re: 1991 Mini SPI British Open
: 04 mar 2016, 17:57
autor: Sadam
albo zostawić do dorobienia i polecić by góra prowadnicy była przetoczona pod uszczelniacz metalowo gumowy (np. VW)
https://kayaba.istore.pl/environment/ca ... 995541.jpg
Re: 1991 Mini SPI British Open
: 04 mar 2016, 18:14
autor: hillman
flapjck1 pisze:dziak zrobi nie takie tematy
ta glowica jest banalna do naprawy
Dziak robi cuda nie widy i flagi na kiju... Czyli nie ma u Niego tematu trudnego.
Re: 1991 Mini SPI British Open
: 04 mar 2016, 18:15
autor: dyslaw
flapjck1 pisze:mozesz od razu kupic 8 prowadnic i uszczelniacze zaworowe VITON ( od mpi )
Viton czyli te droższe
http://www.minispares.com/product/class ... 01160.aspx
Czy te prowadnice będą dobre?
http://www.minispares.com/product/Class ... .aspx|Back to shop
Zanim zamówię części to zdejmę głowicę i pojadę do Dziaka.