Strona 2 z 7

Re: 1991 Mini SPI British Open

: 01 mar 2016, 12:29
autor: flapjck1
nie sadze, zeby tyl zablokowac trzeba sie naprawde mocno postarac

Re: 1991 Mini SPI British Open

: 01 mar 2016, 12:57
autor: Sadam
Na śliskim (mokre, śnieg)?

Bardziej obstawiam właśnie słaby przód właśnie. Najlepiej podjechać na rolki i będzie wiadomo. Spisz wyniki sił i podaj na forum. Jakieś liczby przeciętne mi się kojarzą, ale nie chcę głupot pisać z pamięci.

Inspekcja hamulców na pewno nie zaszkodzi.

Re: 1991 Mini SPI British Open

: 01 mar 2016, 13:16
autor: dyslaw
Sadam pisze:Na śliskim (mokre, śnieg)?

Bardziej obstawiam właśnie słaby przód właśnie. Najlepiej podjechać na rolki i będzie wiadomo. Spisz wyniki sił i podaj na forum. Jakieś liczby przeciętne mi się kojarzą, ale nie chcę głupot pisać z pamięci.

Inspekcja hamulców na pewno nie zaszkodzi.
Akurat wczoraj w Lublinie śniegu nie było, +4 i deszcz.

Re: 1991 Mini SPI British Open

: 01 mar 2016, 15:11
autor: Sadam
jak deszcz to przecież mokre :) opony jakie masz?

Poza tym sprecyzuj co to znaczy, że blokuje, bo jak przy normalnym hamowaniu przy dojeżdżaniu do świateł to faktycznie coś nie halo, a jak przy mocniejszym hamowaniu to problem nie musi być w hamulcach (założyłem, że ta druga opcja). Ale z możliwych rozwiązań to sprawdź czy regulator jest przykręcony tak, że tak nakładka/osłonka/kapturek czy jak go zwał skierowany jest do zewnątrz auta czyli do prawego nadkola.

Re: 1991 Mini SPI British Open

: 01 mar 2016, 21:56
autor: dyslaw
Regulator zamontowany jest poprawnie. Opony mają mało bieżnika, wyglądają na stare. Zrobię przgląd hamulców, zmienię opony i zobaczymy jak będzie.

Re: 1991 Mini SPI British Open

: 04 mar 2016, 14:04
autor: dyslaw
Po dłuższym postoju silnik dymi przez kilka sekund. Dzisiaj zrobiłem pomiar ciśnienia na cylindrach i próbę olejową.
Wyniki bez oleju:--------------Wyniki z olejem:
Cylinder 1 - 13------------------15,5
Cylinder 2 - 12,5----------------14
Cylinder 3 - 12------------------13
Cylinder 4 - 11,5----------------15

Przebieg około 124 tyś. Chyba czas na remont.

Re: 1991 Mini SPI British Open

: 04 mar 2016, 14:43
autor: lilek
Jeśli po wlaniu oleju do cylindrów wychodzi różnica pomiędzy pomiarem na sucho i z olejem powyżej 0,5 bara to olej pięknie uszczelnia pierścienie i wniosek jest jeden - na remont już czas.

Re: 1991 Mini SPI British Open

: 04 mar 2016, 14:45
autor: Sadam
Jak tylko po postoju dymi i przez chwilę po odpaleniu to pewnie uszczelniacze, próbą olejową i sporą różnicą na 2 cylindrach bym się bardzo nie przejmował, na sucho wyniki ciągle przyzwoite.

124 jak na SPI i MPI to wcale nie jest taki wielki dramat. Z moim obserwacji wychodzi, że trochę lepiej znoszą przebiegi niż wcześniejsze roczniki (może kwestia postępu w olejach?). W każdym razie ewentualnie jakbyś się zabierał to:
1)zdejmij kolektory i zajrzyj w kanały dolotowe, obstawiam, że znajdziesz tam olej na trzonkach zaworów
2)jak się potwierdzi to co powyżej to zdejmij głowicę i sprawdź gładzie cylindrów, jak jeszcze będą przyzwoite - brak progów - to na tym bym poprzestał
3) jeśli i tak chcesz robić remont to powyższe i tak będzie robione, ewentualnie jak się okaże, że musisz jednak musisz robić remont... no cóż :)

Re: 1991 Mini SPI British Open

: 04 mar 2016, 14:52
autor: Sadam
a co do próby olejowej - olej zawsze uszczelnia, tym samym wyniki przeważnie się poprawiają, wcale nie znaczy to, że silnik wymaga jednoznacznie remontu, istotne są wszystkie objawy i dokonanie oceny w możliwie wielu punktach:
-sprawdzenie przedmuchów z odmy - choćby organoleptyczne
-dymienie z wydechu czy to po odpaleniu czy trzymając na wysokich obrotach
-sprawdzenie konsumpcji oleju
-w miarę możliwości test szczelności (leakdown test) na każdym z cylindrów

a potem jeszcze ocena czy stać mnie na pełny remont czy nie i czy nie da się przedłużyć życia silnika np. mniejszymi zabiegami (zrobienie głowicy, może poprawi, a w razie czego będzie już zrobiona)

Re: 1991 Mini SPI British Open

: 04 mar 2016, 15:49
autor: dyslaw
Dymi przez chwilę po uruchomieniu. na obrotach nie dymi. Poprzedni właściciel mówił, że oleju nie dolewał.
W przyszłym tygodniu wyjmę silnik, zdejmę głowicę.
Pytanie do Darka [hillman] Czy u Dziaka poradzą sobie z głowicą od mini? Ewentualnie czy możesz kogoś polecić.

Re: 1991 Mini SPI British Open

: 04 mar 2016, 17:08
autor: flapjck1
dziak zrobi nie takie tematy
ta glowica jest banalna do naprawy

Re: 1991 Mini SPI British Open

: 04 mar 2016, 17:09
autor: flapjck1
mozesz od razu kupic 8 prowadnic i uszczelniacze zaworowe VITON ( od mpi )

Re: 1991 Mini SPI British Open

: 04 mar 2016, 17:57
autor: Sadam
albo zostawić do dorobienia i polecić by góra prowadnicy była przetoczona pod uszczelniacz metalowo gumowy (np. VW)

https://kayaba.istore.pl/environment/ca ... 995541.jpg

Re: 1991 Mini SPI British Open

: 04 mar 2016, 18:14
autor: hillman
flapjck1 pisze:dziak zrobi nie takie tematy
ta glowica jest banalna do naprawy
Dziak robi cuda nie widy i flagi na kiju... Czyli nie ma u Niego tematu trudnego.

Re: 1991 Mini SPI British Open

: 04 mar 2016, 18:15
autor: dyslaw
flapjck1 pisze:mozesz od razu kupic 8 prowadnic i uszczelniacze zaworowe VITON ( od mpi )
Viton czyli te droższe http://www.minispares.com/product/class ... 01160.aspx
Czy te prowadnice będą dobre?
http://www.minispares.com/product/Class ... .aspx|Back to shop

Zanim zamówię części to zdejmę głowicę i pojadę do Dziaka.