Problem z kompresorem - prośba

R50, R52 & R53

Moderatorzy: flapjck1, Drail

Awatar użytkownika
MattiCS
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 185
Rejestracja: 19 wrz 2016, 10:12
Posiadane auto: Mini Cooper S (R53)
Lokalizacja: Dębica

Re: Problem z kompresorem - prośba

Post autor: MattiCS »

Canusee666 pisze:
Alex pisze:Zanim zmienię olej może bym go dolał bo nie wiem kiedy znajdę czas ba rozebranie auta. Jaki olej dolać i jak sprawdzić ile go jest i ile ma byc ?
Brz wyciagania mozesz jedynie dolac oleju do jednej komory smarowania ktorej korek wlewu widac kolo bagnetu do ktorej co prawda wchodzi 140ml
Pomiewaz druga znajduje sie za pompa wody i bez rozboerania nie bedziesz wstanie dostac sie do korka serwisowego

A korek wlewu jest z metalu czy plastiku? Po odkręceniu i ponownym zakręceniu trzeba użyć jakieś uszczelki? Myślę, że najpierw zdecyduję się na zwykłe dolanie oleju bo rozbierania połowy auta się obawiam ;)
P.S. Jaki olej polecasz?
Awatar użytkownika
Alex
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 303
Rejestracja: 24 maja 2016, 09:55
Posiadane auto: Mini Cooper S R53 2003
Lokalizacja: Kraków

Re: Problem z kompresorem - prośba

Post autor: Alex »

Brz wyciagania mozesz jedynie dolac oleju do jednej komory smarowania ktorej korek wlewu widac kolo bagnetu do ktorej co prawda wchodzi 140ml
Pomiewaz druga znajduje sie za pompa wody i bez rozboerania nie bedziesz wstanie dostac sie do korka serwisowego[/quote]


Czy jest sens dolewania tylko do jednej komory smarowania?
Mini Cooper S R53 2003
Awatar użytkownika
MattiCS
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 185
Rejestracja: 19 wrz 2016, 10:12
Posiadane auto: Mini Cooper S (R53)
Lokalizacja: Dębica

Re: Problem z kompresorem - prośba

Post autor: MattiCS »

Alex pisze:Czy jest sens dolewania tylko do jednej komory smarowania?
A czy to już nie jest lepsze niż nic?
Canusee666
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 159
Rejestracja: 09 wrz 2016, 23:59
Posiadane auto: Mini cooper s r53
Lokalizacja: Uk

Re: Problem z kompresorem - prośba

Post autor: Canusee666 »

MattiCS pisze:
Canusee666 pisze:
Alex pisze:Zanim zmienię olej może bym go dolał bo nie wiem kiedy znajdę czas ba rozebranie auta. Jaki olej dolać i jak sprawdzić ile go jest i ile ma byc ?
Brz wyciagania mozesz jedynie dolac oleju do jednej komory smarowania ktorej korek wlewu widac kolo bagnetu do ktorej co prawda wchodzi 140ml
Pomiewaz druga znajduje sie za pompa wody i bez rozboerania nie bedziesz wstanie dostac sie do korka serwisowego

A korek wlewu jest z metalu czy plastiku? Po odkręceniu i ponownym zakręceniu trzeba użyć jakieś uszczelki? Myślę, że najpierw zdecyduję się na zwykłe dolanie oleju bo rozbierania połowy auta się obawiam ;)
P.S. Jaki olej polecasz?
Jest to metalowy korek na torxa bez zadnej uszczelki
Ja olej nabylem na ebayu
A naprawde ta rozbiórke nie jest tak straszna na jaka wyglada
Załączniki
Screenshot_20161006-182324.png
(315.45 KiB) Pobrany 485 razy
Screenshot_20161001-205225.png
(113.45 KiB) Pobrany 485 razy
rps20161006_182716.jpg
(345.88 KiB) Pobrany 485 razy
Awatar użytkownika
MattiCS
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 185
Rejestracja: 19 wrz 2016, 10:12
Posiadane auto: Mini Cooper S (R53)
Lokalizacja: Dębica

Re: Problem z kompresorem - prośba

Post autor: MattiCS »

Dzięki! :)
Mr.Do
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 446
Rejestracja: 21 mar 2018, 07:22
Posiadane auto: Mini Cooper S R53
Lokalizacja: Zbylitowska Góra

Re: Problem z kompresorem - prośba

Post autor: Mr.Do »

Alfik30 pisze:Zauważyłem wyciek oleju z okolic kompresora (w miejscu połączenie kompresora z dolotem powietrza (o dołu kompresora). Wstępnie obstawiam dwie opcje: albo olej dostaje się do dolotu przez odmę - z silnika, albo rozszczelnił się kompresor i wypluwa własny olej.
Mój miniak pokazuje poziom doładowania od 0 do 5 BAR. Przy ok 3,5 tys obrotów kompresor doładowuje wg wskaźnika ok. 3 BAR, ale kiedy zwiększam obroty do odcięci zapłonu wskazówka już nie pokazuje większego doładowania, tj, utrzymuje się na poziomie ok. 3 BAR.
I tutaj moja prośba do użytkowników którzy mają wskaźnik doładowania aby sprawdzili jakie jest doładowanie komresora przy załóżmy 5-6 tys obr silnika, i czy jeżeli osiągniemy np. 4 tys obr, czy pow., tej wartości zwiększając gaz wskaźnik będzie pokazywał większe doładowanie.


Odkopuje stary temat, nie było w nim konkretnej odpowiedzi do postu autora tematu. Mam ten sam problem czyli wyciek z połączenia kompresora z dolotem. Poprzednio wymieniłem oring na bagnecie i czujniku wału. Umyłem wtedy syf z co najmniej 10 lat na którym nie bardzo było poznać skąd się lało i teraz dokładnie widać że to z dolotu. Mam coś nie tak z odpowietrzeniem skrzyni korbowej? Jak sprawdzić zawór. Proszę o pomoc
ODPOWIEDZ