Strona 2 z 3

Re: K&N sportowy filtr powietrza?

: 28 wrz 2016, 20:52
autor: alan
to auto nie jedzie po mafie

Re: K&N sportowy filtr powietrza?

: 28 wrz 2016, 21:03
autor: Jaśnie Panicz
alan pisze:to auto nie jedzie po mafie
Nie jedzie tzn.? :D

Re: K&N sportowy filtr powietrza?

: 28 wrz 2016, 23:01
autor: Canusee666
Jaśnie Panicz pisze:
alan pisze:Poza tym ten filtr jest dobry
No pewnie zwłaszcza, że jest otwarty czyli najgorsze co może być bo zasysa ciepłe powietrze, do tego nie jest suchy i zabawa z nim, smarowaniem
i uwaleniem MAF-u się kończy słabo, nie dodaje mocy, jest drogi czyli naprawdę jest dobry, polecam.
No chyba ze masz oslone termiczna
I usunieta grodz czolowa przez ktora zasysa zimne powietrze z zewnatrz
Ze smarowaniem nie ma problemu zajmuje pare minut
A czy nie podnosi mocy no coz moze samxw sobie nie ale jest skladnia w calej ukladance tunigu mechanicznego i miedzy innymi chyba dzieki kolenym klocka ukladanki moj miniok legitymuje sie 270 konikami

Re: K&N sportowy filtr powietrza?

: 28 wrz 2016, 23:13
autor: Jaśnie Panicz
Canusee666 pisze:
Jaśnie Panicz pisze:
alan pisze:Poza tym ten filtr jest dobry
No pewnie zwłaszcza, że jest otwarty czyli najgorsze co może być bo zasysa ciepłe powietrze, do tego nie jest suchy i zabawa z nim, smarowaniem
i uwaleniem MAF-u się kończy słabo, nie dodaje mocy, jest drogi czyli naprawdę jest dobry, polecam.
No chyba ze masz oslone termiczna
I usunieta grodz czolowa przez ktora zasysa zimne powietrze z zewnatrz
Ze smarowaniem nie ma problemu zajmuje pare minut
A czy nie podnosi mocy no coz moze samxw sobie nie ale jest skladnia w calej ukladance tunigu mechanicznego i miedzy innymi chyba dzieki kolenym klocka ukladanki moj miniok legitymuje sie 270 konikami

Wszystkie otwarte to ściema, łącznie z AEM-itd to jest tylko dla dźwięku nic więcej, mokre filtry to uwalone mafy, dlatego lepiej odpuszczać.
Jak masz 33stopnie na zewnątrz to zgadnij jakie powietrze zasysasz przy otwartym? jedyny dobry to zamknięty stożkowy jcw, wszystkie inne to ściema.
Ludzie mają otwarte dla dźwięku, ale to wszystko tak samo jak wydech, nie ma przyrostów mocy od wydechu, wymienia się dla dźwięku, jak nie wywalisz katów, nie masz programu to to nic nie da.

Re: K&N sportowy filtr powietrza?

: 28 wrz 2016, 23:16
autor: Canusee666
Jaśnie Panicz pisze:
Canusee666 pisze:
Jaśnie Panicz pisze:
No pewnie zwłaszcza, że jest otwarty czyli najgorsze co może być bo zasysa ciepłe powietrze, do tego nie jest suchy i zabawa z nim, smarowaniem
i uwaleniem MAF-u się kończy słabo, nie dodaje mocy, jest drogi czyli naprawdę jest dobry, polecam.
No chyba ze masz oslone termiczna
I usunieta grodz czolowa przez ktora zasysa zimne powietrze z zewnatrz
Ze smarowaniem nie ma problemu zajmuje pare minut
A czy nie podnosi mocy no coz moze samxw sobie nie ale jest skladnia w calej ukladance tunigu mechanicznego i miedzy innymi chyba dzieki kolenym klocka ukladanki moj miniok legitymuje sie 270 konikami

Wszystkie otwarte to ściema, łącznie z AEM-itd to jest tylko dla dźwięku nic więcej, mokre filtry to uwalone mafy, dlatego lepiej odpuszczać.
Jak masz 33stopnie na zewnątrz to zgadnij jakie powietrze zasysasz przy otwartym? jedyny dobry to zamknięty stożkowy jcw, wszystkie inne to ściema.
Ludzie mają otwarte dla dźwięku, ale to wszystko tak samo jak wydech, nie ma przyrostów mocy od wydechu, wymienia się dla dźwięku, jak nie wywalisz katów, nie masz programu to to nic nie da.
To mam rozumiem ze te wszystkie modyfikacje byly zbędne
I podnioslem moc o 110bhp w stosunku do fabryki tylko programem hmmm ciekawa teoria
I jesli jest podan 30 stopni na dworzu to fitr JCW zasysa jakas inna
Nie chodzi o wiekrza ilosc tego powietrza dlatego stozki maja znacznie wiekrza powierzchnie i zwiekrzona przepuszczalnosc a oczywoscie im zimniejsze to powietrze tym leprze

Re: K&N sportowy filtr powietrza?

: 28 wrz 2016, 23:22
autor: Jaśnie Panicz
Canusee666 pisze:
Jaśnie Panicz pisze:
Canusee666 pisze:
No chyba ze masz oslone termiczna
I usunieta grodz czolowa przez ktora zasysa zimne powietrze z zewnatrz
Ze smarowaniem nie ma problemu zajmuje pare minut
A czy nie podnosi mocy no coz moze samxw sobie nie ale jest skladnia w calej ukladance tunigu mechanicznego i miedzy innymi chyba dzieki kolenym klocka ukladanki moj miniok legitymuje sie 270 konikami

Wszystkie otwarte to ściema, łącznie z AEM-itd to jest tylko dla dźwięku nic więcej, mokre filtry to uwalone mafy, dlatego lepiej odpuszczać.
Jak masz 33stopnie na zewnątrz to zgadnij jakie powietrze zasysasz przy otwartym? jedyny dobry to zamknięty stożkowy jcw, wszystkie inne to ściema.
Ludzie mają otwarte dla dźwięku, ale to wszystko tak samo jak wydech, nie ma przyrostów mocy od wydechu, wymienia się dla dźwięku, jak nie wywalisz katów, nie masz programu to to nic nie da.
To mam rozumiem ze te wszystkie modyfikacje byly zbędne
I podnioslem moc o 110bhp w stosunku do fabryki tylko programem hmmm ciekawa teoria
I jesli jest podan 30 stopni na dworzu to fitr JCW zasysa jakas inna
Nie chodzi o wiekrza ilosc tego powietrza dlatego stozki maja znacznie wiekrza powierzchnie i zwiekrzona przepuszczalnosc a oczywoscie im zimniejsze to powietrze tym leprze

Nie wiem co masz, tylko mówię że najważniejszy jest program, FMIC, downpipe i inne rzeczy a nie filtry otwarte, które nic nie dają i wydechy.
Nie wiem jak jest w R53 nie znam się ale 270 to masz chyba grube mody.

Re: K&N sportowy filtr powietrza?

: 28 wrz 2016, 23:36
autor: Canusee666
Jaśnie Panicz pisze:
Canusee666 pisze:
Jaśnie Panicz pisze:

Wszystkie otwarte to ściema, łącznie z AEM-itd to jest tylko dla dźwięku nic więcej, mokre filtry to uwalone mafy, dlatego lepiej odpuszczać.
Jak masz 33stopnie na zewnątrz to zgadnij jakie powietrze zasysasz przy otwartym? jedyny dobry to zamknięty stożkowy jcw, wszystkie inne to ściema.
Ludzie mają otwarte dla dźwięku, ale to wszystko tak samo jak wydech, nie ma przyrostów mocy od wydechu, wymienia się dla dźwięku, jak nie wywalisz katów, nie masz programu to to nic nie da.
To mam rozumiem ze te wszystkie modyfikacje byly zbędne
I podnioslem moc o 110bhp w stosunku do fabryki tylko programem hmmm ciekawa teoria
I jesli jest podan 30 stopni na dworzu to fitr JCW zasysa jakas inna
Nie chodzi o wiekrza ilosc tego powietrza dlatego stozki maja znacznie wiekrza powierzchnie i zwiekrzona przepuszczalnosc a oczywoscie im zimniejsze to powietrze tym leprze

Nie wiem co masz, tylko mówię że najważniejszy jest program, FMIC, downpipe i inne rzeczy a nie filtry otwarte, które nic nie dają i wydechy.
Nie wiem jak jest w R53 nie znam się ale 270 to masz chyba grube mody.
Suma sumaru chyba chodzi nam o to samo

A co do mojego miniaka zapraszam do postu "skoksowany miniok"

Re: K&N sportowy filtr powietrza?

: 28 wrz 2016, 23:43
autor: Jaśnie Panicz
Canusee666 pisze:
Jaśnie Panicz pisze:
Canusee666 pisze:
To mam rozumiem ze te wszystkie modyfikacje byly zbędne
I podnioslem moc o 110bhp w stosunku do fabryki tylko programem hmmm ciekawa teoria
I jesli jest podan 30 stopni na dworzu to fitr JCW zasysa jakas inna
Nie chodzi o wiekrza ilosc tego powietrza dlatego stozki maja znacznie wiekrza powierzchnie i zwiekrzona przepuszczalnosc a oczywoscie im zimniejsze to powietrze tym leprze

Nie wiem co masz, tylko mówię że najważniejszy jest program, FMIC, downpipe i inne rzeczy a nie filtry otwarte, które nic nie dają i wydechy.
Nie wiem jak jest w R53 nie znam się ale 270 to masz chyba grube mody.
Suma sumaru chyba chodzi nam o to samo

A co do mojego miniaka zapraszam do postu "skoksowany miniok"
Właśnie widziałem:) ładnie ładnie, ciekawe czy pęknie 300:)

Re: K&N sportowy filtr powietrza?

: 28 wrz 2016, 23:48
autor: Canusee666
Jaśnie Panicz pisze:
Canusee666 pisze:
Jaśnie Panicz pisze:

Nie wiem co masz, tylko mówię że najważniejszy jest program, FMIC, downpipe i inne rzeczy a nie filtry otwarte, które nic nie dają i wydechy.
Nie wiem jak jest w R53 nie znam się ale 270 to masz chyba grube mody.
Suma sumaru chyba chodzi nam o to samo

A co do mojego miniaka zapraszam do postu "skoksowany miniok"
Szczerze nie sadze konczy mi sie pole manewru
Nie robiac dolu silnika sprzegla i skrzyni biegow bylo by to niebezpieczne
A do tego by doszlo zmiana kolka na 19% a co za tym idzie sprezarka by sie bardziej grzala niz reksio na szyneczke.
Przez zime chce zalozyc wiekrzy wlot na masce do Intercoolera
Dwa symetryczne wloty powietrza na masce zeby jakos schlodzic atmosferę pod maseczka i zainwestowac w porzadnie zrobione mapy a to mysle ze wycisnie jeszcze gora 15 konikow z tego co jest
Plus dojda dystanse i gwint

Re: K&N sportowy filtr powietrza?

: 29 wrz 2016, 05:11
autor: artur_rat
Jesli sie nie myle to zmiana samego filtra dodaje maksymalnje 1-2% kM czyli w granicach bledu pomiarowego.

Re: K&N sportowy filtr powietrza?

: 29 wrz 2016, 10:52
autor: alan
Drogi paniczu :) zmierzę ci ile daje ten filtr który mówisz ze nic nie daje :)

Re: K&N sportowy filtr powietrza?

: 03 paź 2016, 23:36
autor: Jaśnie Panicz
alan pisze:Drogi paniczu :) zmierzę ci ile daje ten filtr który mówisz ze nic nie daje :)
Dobrze zmierz mi latem przy 34 stopniach i jeździe powyżej 240 cały czas.

Jedyny dobry cai to jcw box ze stożkowym filtrem, wszystko reszta to ściema, poza tym masa tego jest w necie pomiarów, wyników itd, nawet pamiętam Miniac z Promootora robił pomiary i wychodziło to samo. Poza tym przy mafie nie używa się gówien olejowych jak te k&ny, a aem i ich zestawy to już największa ściema jaka jest, no ale ludzie to montują żeby był fajny dźwięk i myślą, że dodaje im to +50hp.

Re: K&N sportowy filtr powietrza?

: 04 paź 2016, 10:53
autor: alan
Niby jak to zmierzyć :) ? po drugie maf w tym aucie nie działa tak jak ci się wydaje

Re: K&N sportowy filtr powietrza?

: 04 paź 2016, 11:53
autor: Jaśnie Panicz
alan pisze:Niby jak to zmierzyć :) ? po drugie maf w tym aucie nie działa tak jak ci się wydaje
To jak działa? Może się czegoś ciekawego dowiem.

Re: K&N sportowy filtr powietrza?

: 04 paź 2016, 12:38
autor: alan
Hot-film air mass meter, US version only
The hot film air mass meter is used in the US version. As a result, the accuracy of the load sensing is increased. This measure was necessary due to exhaust emissions legislation. The signal from the intake air temperature sensor in the HFM is not used. The hot film air mass meter is behind the intake silencer.

System functions
A description of the following system function is provided for the air supply:

Calculation of air mass
The air mass drawn in is no longer measured directly by the air mass meter, but is rather calculated by the DME. A filling calculation (filling model) has been programmed in the DME for this calculation. The following signals are input into this calculation:

- VANOS setting (load sensing)

- Intake air temperature (correction of air density)

- Engine speed (cylinder filling levels)

- Intake pipe vacuum (correction during throttling)

- Ambient pressure (air density divided by altitude correction)


The air mass calculated in this way is synchronised with:

- Signal from oxygen sensor (air/fuel ratio)

- Fuel injection period (fuel quantity)


If necessary, the calculated air mass is corrected. In the event of the oxygen sensor failing, a fault will be entered in the DME fault memory (air mass plausibility check). In such cases, the calculated air mass is no longer compared