Orginalny Aku do Mini S-ki?
- se7ven
- Super użytkownik
- Posty: 1532
- Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
- Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
- Lokalizacja: Cieszyn
Re: Orginalny Aku do Mini S-ki?
AGM akumulatory do systemu start - stop i odzyskiwania energii.
Parametry masz na akumulatorze (jak jest oryginalny) - jedziesz do sklepu lub serwisu niezależnego (jak masz problem z montażem) i kupujesz zdecydowanie taniej. Poszukaj na Allegro i zorientujesz się w cenach.
PS
Nie korzystaj z systemu start stop aku wytrzyma dłużej o reszcie nie wspominam.
Parametry masz na akumulatorze (jak jest oryginalny) - jedziesz do sklepu lub serwisu niezależnego (jak masz problem z montażem) i kupujesz zdecydowanie taniej. Poszukaj na Allegro i zorientujesz się w cenach.
PS
Nie korzystaj z systemu start stop aku wytrzyma dłużej o reszcie nie wspominam.
wolnossący 1,3 112KM/6700 , 138Nm/5197
Re: Orginalny Aku do Mini S-ki?
Przecież ja Cię nie namawiam na zakupy w ASO, tylko żebyś sprawdził parametry fabrycznego aku i na wolnym rynku kupił podobny.treash pisze:Stary nie chodzi o to aby wydać za głupi aku 1635 pln, ale żeby znaleźć coś poza ASO w cenie o połowę mniejsze a to samo..dlatego wypytuję o szczegóły. Jak do tej pory wszystko co szukałem to cena tego samego poza ASO 2 lub 3 razy mniejsza.
Oczywisty wynik.Ponawiam pytanie "co to jest te AGM i czy to jakoś jest oznaczone na akumulatorze na plakietce?"
Mini Cooper 1.6 Pure Silver Metallic
- treash
- Swój Człowiek
- Posty: 338
- Rejestracja: 02 cze 2016, 17:51
- Posiadane auto: Mini Cooper S 2.0 192km (na razie:)
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Orginalny Aku do Mini S-ki?
No co do Start&Stop to wiem że to totalny niszczyciel silnika więc odruchowo jak tylko odpalę auto wyłączam to ustrojstwo..a ostatnio nawet myślę o programowym wyłączeniu tego gówna na stałe.
-
- Wiarus
- Posty: 587
- Rejestracja: 26 cze 2016, 16:56
- Posiadane auto: Cooper S r56
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Orginalny Aku do Mini S-ki?
A tak z ciekawości, bo nie mam tego wynalazku zwanego start&stop. Czy po ostrej jeździe auto też zgaśnie? Ten system mam w VW Tiguanie, ale po właśnie mocniejszym wciskaniu gazu, auto nie gaśnie. Jak to wygląda w mini?
-
- Swój Człowiek
- Posty: 222
- Rejestracja: 17 kwie 2016, 22:43
- Posiadane auto: F54, F56, R50, E91.
- Lokalizacja: GD
- Kontakt:
Re: Orginalny Aku do Mini S-ki?
Zgaśnie. W e91 po 1h jazdy non-stop 180km/h silnik zgasł na bramkach.
www.bmw-diesel.pl
- treash
- Swój Człowiek
- Posty: 338
- Rejestracja: 02 cze 2016, 17:51
- Posiadane auto: Mini Cooper S 2.0 192km (na razie:)
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Orginalny Aku do Mini S-ki?
W Mini też gaśnie, przynajmniej u mnie..
-
- Wiarus
- Posty: 587
- Rejestracja: 26 cze 2016, 16:56
- Posiadane auto: Cooper S r56
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Orginalny Aku do Mini S-ki?
To trochę bez sensu
Re: Orginalny Aku do Mini S-ki?
treash pisze:Czy ktoś się orientuje jaki był/jest orginalny akumulator w S-kach R56 jak wychodzą z fabryki? I jakie parametry jaka pojemność i prąd rozruchowy?
- Załączniki
-
- 20161112_170532_resized.jpg
- (578.59 KiB) Pobrany 443 razy
- treash
- Swój Człowiek
- Posty: 338
- Rejestracja: 02 cze 2016, 17:51
- Posiadane auto: Mini Cooper S 2.0 192km (na razie:)
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Orginalny Aku do Mini S-ki?
No i taką podpowiedź rozumiem..widać że 70Ah, 760A, VRLA/AGM i znaczek dla Mini. Dzięki wielkie "Kalmar"
Re: Orginalny Aku do Mini S-ki?
Daj znać jak znajdziesz coś ciekawego bo i mnie czeka wydatek.treash pisze:No i taką podpowiedź rozumiem..widać że 70Ah, 760A, VRLA/AGM i znaczek dla Mini. Dzięki wielkie "Kalmar"
- se7ven
- Super użytkownik
- Posty: 1532
- Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
- Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
- Lokalizacja: Cieszyn
Re: Orginalny Aku do Mini S-ki?
Wystarczy trochę poszukać np:
http://allegro.pl/akumulator-exide-ek70 ... 76740.html
http://allegro.pl/akumulator-exide-ek70 ... 76740.html
wolnossący 1,3 112KM/6700 , 138Nm/5197
Re: Orginalny Aku do Mini S-ki?
Jak będę miał kupić to będę szukał. Na razie auto u lakiernika.se7ven pisze:Wystarczy trochę poszukać np:
http://allegro.pl/akumulator-exide-ek70 ... 76740.html
Niemniej dzięki za info
Na Exide chyba jednak się nie zdecyduję
Re: Orginalny Aku do Mini S-ki?
Czy do Mini r56 S bedzie pasowac akumulator o wysokości 19cm?
Bo z tego co wymierzyłem ten który posiadam ma 17,5cm, miejsca nad jest mało, więc jeśli miałby wejść 19 to na styk..
W sieci do tego modelu proponowane są i jedne jak i drugie aku.
Bo z tego co wymierzyłem ten który posiadam ma 17,5cm, miejsca nad jest mało, więc jeśli miałby wejść 19 to na styk..
W sieci do tego modelu proponowane są i jedne jak i drugie aku.
- Alfik30
- Swój Człowiek
- Posty: 267
- Rejestracja: 25 lut 2013, 09:38
- Posiadane auto: Cooper S - R53
- Lokalizacja: Będzin
Re: Orginalny Aku do Mini S-ki?
Może nie do końca na temat, ale myślę że to może być ważne.
http://www.mini.org.pl/viewtopic.php?f=18&t=17662
http://www.mini.org.pl/viewtopic.php?f=18&t=17662
- blink
- Nowy
- Posty: 89
- Rejestracja: 19 paź 2016, 18:35
- Posiadane auto: Mini R53, Mini F55 Cooper D
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Orginalny Aku do Mini S-ki?
A propos ciągłych pytań co pasuje a co nie pasuje do naszych Mini.
Warto zacząć korzystać z katalogu fabrycznego i po nim dobierać elementy. Oczywiście nie mówię żeby kupować wszystkie części oryginalne ale warto sprawdzać dopasowania. W przypadku takich elementów jak akumulator są różne opcje w zależności od wyposażenia - i katalog o wszystkim informuje.
Katalog jest tutaj: www.realoem.com
W pole "serial number" wpisujemy siedem ostatnich znaków z VIN - zazwyczaj dwie litery i pięć cyfr.
Poruszając się po odpowiednich grupach można znaleźć numery oryginalnych części a po nich sprawdzić numery zamienników w hurtowniach motoryzacyjnych - jakby ktoś potrzebował mam bardzo dobre zniżki w Inter Cars i zawsze się z chęcią podzielę
Ostatnio też zamawiałem trochę części oryginalnych - okazało się że chromowane "okulary" na lampy kosztują mniej nowe w ASO (87PLN sztuka) niż używane na allegro (100 PLN za gniota z połamanymi zaczepami).
Miło też się zaskoczyłem przy zamawianiu tulei stabilizatora tylnego (mam trzecie R55/R56 i w trzecim zmieniam po zakupie) koszt poniżej 50 PLN za komplet ze śrubami.
Warto zacząć korzystać z katalogu fabrycznego i po nim dobierać elementy. Oczywiście nie mówię żeby kupować wszystkie części oryginalne ale warto sprawdzać dopasowania. W przypadku takich elementów jak akumulator są różne opcje w zależności od wyposażenia - i katalog o wszystkim informuje.
Katalog jest tutaj: www.realoem.com
W pole "serial number" wpisujemy siedem ostatnich znaków z VIN - zazwyczaj dwie litery i pięć cyfr.
Poruszając się po odpowiednich grupach można znaleźć numery oryginalnych części a po nich sprawdzić numery zamienników w hurtowniach motoryzacyjnych - jakby ktoś potrzebował mam bardzo dobre zniżki w Inter Cars i zawsze się z chęcią podzielę
Ostatnio też zamawiałem trochę części oryginalnych - okazało się że chromowane "okulary" na lampy kosztują mniej nowe w ASO (87PLN sztuka) niż używane na allegro (100 PLN za gniota z połamanymi zaczepami).
Miło też się zaskoczyłem przy zamawianiu tulei stabilizatora tylnego (mam trzecie R55/R56 i w trzecim zmieniam po zakupie) koszt poniżej 50 PLN za komplet ze śrubami.