Dzisiaj wpadł grubszy mod a raczej nie mod a naprawa. Jak każdy wie w tych silniczkach bolączką są brudzące się zawory dolotowe, przez co autko może wpadać w tryb awaryjny, tracić moc, mieć większe zużycie paliwa, falujące obroty czy szarpanie przy przyśpieszaniu. U mnie właśnie ten ostatni czynnik się pojawił. Postanowiłem więc coś z tym zrobić ale jako że ceny takiego zabiegu są zabójcze a ja lubie sobie pogrzebać przy samochodzie zrobiłem to sam. Koszt w Aso koło 2000 zł koszt prywatnie koło 1000 zł ja zrobiłem to za 100 zł i to tylko i wyłącznie dlatego iż kupiłem endoskop aby zrobić zdjęcia przed i po.
Więc zacznijmy od początku co potrzebujemy.
Śrubokręt torx 20
śrubokręt płaski
kluczyk 10
kluczyk 8
kluczyk 13
kombinerki
Twarda szczoteczka do zębów
Szczotka miedziana wielkości szczotki do zębów
Płaski wąski śrubokręt
z 3 rolki ręczników papierowych
płyn do mycia silników k2
płyn do mycia felg moje auto
płyn do mycia przepustnic
klika browarów
mnóstwo wolnego czasu
lusterko
latarka
ewentualnie endoskop
sprężarka lub opcjonalnie kilka puszek sprężonego powietrza
Na początek należy zdjąć kolektor jako że nigdzie nie jest to dobrze opisane postaram się to zrobić
1. Zdejmujemy filtr powietrza odkręcamy torxsami śrubki wyjmujemy filtr następnie odkręcamy opaskę zaciskową i wyciągamy rurę od filtra
2. odkręcamy jedną śrubkę i wyciągamy cały filtr.
3. Następnie należy zdjąć rurę doprowadzającą dodatkowe powietrze. Z prawej strony trzyma się na zatrzask na środku na śrubkę z lewej na opasce zaciskowej przymocowana do rury od powietrza. po wyjęciu rurki należy wyciągnąć rurkę doprowadzającą powietrze trzyma się na opasce zaciskowej. Teraz najtrudniejsza cześć w dolnej części kolektora jest ukryta śrubka zaraz pod kroćcem od rury od powietrza jest to śruba 10. Można ją wykręcić na ślepo albo zdjąć koło i od spodu ją widać i wtedy wykręcić. Następnie sam kolektor trzyma się na 5 śrubach 13
4. Na koniec należy odpiąć dwie rzeczy które trzymają się jedynie na gumę. Wężyk z prawej strony i wężyk który idzie do silnika. Następnie można wyjąć kolektor.
5. Czas wszystkiego do godziny.
Teraz już mamy swobodny dostęp do kanałów
U mnie one wyglądały tak przebieg auta koło 63 tys
Teraz najtrudniejsza część czyli czyszczenie. Należy pamiętać iż 3 pary zaworów jest zamkniętych jeden otwarty. Czyścić więc należy te które są zamknięte. Później należy obrócić kołem aby otwarty zawór się zamknął i dopiero go czyścić.
Jak czyścić.
Polecam na początku zalać kanały mieszaniną środków o których pisałem. Sprawdzić na początku czy kanały są zamknięte i czy syf nie wpada do silnika jak nie to zalać i poczekać z 3 h
Do kanałów najlepiej zaglądać za pomocą lusterka oraz latarki wtedy wszystko widać jak na dłoni
Następnie cierpliwie czyścimy wszystko szczoteczkami trudniejsze zabrudzenia delikatnie skrobiemy śrubokrętem.
Po kilkunastu minutach szorowania wydmuchujemy ze środka syf razem ze środkiem najlepiej przytrzymać ręcznikiem otwór aby nie ubrudzić sobie twarzy i wszystkiego dookoła. I cały proces powtarzamy do momentu aż efekt nas zadowala.
Czas trwania tego etapu około 10 h i więcej w zależności od stopnia zanieczyszczenia i naszej cierpliwości
Efekt jest taki
Całkowity koszt około 50 zł plus 50 za endoskop jak się chce. Myślę że warto
Jakby ktoś miał pytania pisać śmiało