Płyn chłodniczy - trochę dziwne zachowanie.

R50, R52 & R53

Moderatorzy: flapjck1, Drail

Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Płyn chłodniczy - trochę dziwne zachowanie.

Post autor: flapjck1 »

komp wymusza wlaczenie wiatraka przy odpalonej klimie
w normalnych okolicznosciach wlacza ten wiatrak czujnik temp za posrednictwem rezystora biegow na samym wiatraku - ergo - masz walniete rezystory na wiatraku
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
ghost
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 140
Rejestracja: 31 mar 2016, 18:52
Posiadane auto: brak MINI :-(
Lokalizacja: Tu i Tam

Re: Płyn chłodniczy - trochę dziwne zachowanie.

Post autor: ghost »

rezystor był naprawiany , wszystko chodziło jak powinno załączał się tak przy 95 stopniach
nagle przestało działać :-(
możliwe by rezystor znów szlak trafił ?
macie jakiś patent jak to sprawdzić , bo rozbierania troszkę jest .
maniujr
Wiarus
Wiarus
Posty: 954
Rejestracja: 29 sie 2012, 13:36
Posiadane auto: był Cooper S R53 Aero LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Płyn chłodniczy - trochę dziwne zachowanie.

Post autor: maniujr »

Nie wiem, elektryk mi to ogarniał. Jedyne co sam możesz to sprawdzić bezpiecznik, bo albo to albo rezystor, ewentualnie czujnik, ale obstawiam 1 albo 2
ghost
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 140
Rejestracja: 31 mar 2016, 18:52
Posiadane auto: brak MINI :-(
Lokalizacja: Tu i Tam

Re: Płyn chłodniczy - trochę dziwne zachowanie.

Post autor: ghost »

o bezpieczniku nie pomyślałem facepalm sprawdzę , wiesz może który
maniujr
Wiarus
Wiarus
Posty: 954
Rejestracja: 29 sie 2012, 13:36
Posiadane auto: był Cooper S R53 Aero LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Płyn chłodniczy - trochę dziwne zachowanie.

Post autor: maniujr »

pod maską po stronie kierowcy, na osłonie od spodu masz wszystkie opisane
Ivan_S
Nowy
Nowy
Posty: 10
Rejestracja: 11 wrz 2017, 09:33
Posiadane auto: Mini Cooper 1.6 2002 Automat
Lokalizacja: Tarnów

Re: Płyn chłodniczy - trochę dziwne zachowanie.

Post autor: Ivan_S »

maniujr pisze:Układ jest zamknięty. Jak stary jest reduktor ? jaka marka ?

Poszukaj na forum albo YT jak to się robi... było nie raz omawiane.
Reduktor na gwarancji, ma jakieś 1,5 roku. Marka nie wiem, może ze zdjęcia ktoś wywnioskuje.

Widzę jeszcze, że gaziarze zmienili mocowanie zbiorniczka wyrównawczego (załączniki) czy to może mieć wpływ?

Jeśli było by to co mówicie, odłączenie reduktora (podłączenie węża z płynem z ominięciem reduktora), jazda na benzynie powinna rozwiązać problem?
Załączniki
20170916_132555.jpg
Reduktor
(495.69 KiB) Pobrany 419 razy
20170916_132600.jpg
Zbiorniczek wyrównawczy
(459.34 KiB) Pobrany 419 razy
20170916_132603.jpg
Całość
(542.48 KiB) Pobrany 419 razy
maniujr
Wiarus
Wiarus
Posty: 954
Rejestracja: 29 sie 2012, 13:36
Posiadane auto: był Cooper S R53 Aero LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Płyn chłodniczy - trochę dziwne zachowanie.

Post autor: maniujr »

odepnij wąż idący od reduktora to listwy wtryskowej (tam gdzie jest filtr fazy lotnej)
Ivan_S
Nowy
Nowy
Posty: 10
Rejestracja: 11 wrz 2017, 09:33
Posiadane auto: Mini Cooper 1.6 2002 Automat
Lokalizacja: Tarnów

Re: Płyn chłodniczy - trochę dziwne zachowanie.

Post autor: Ivan_S »

maniujr pisze:odepnij wąż idący od reduktora to listwy wtryskowej (tam gdzie jest filtr fazy lotnej)
a dlaczego ten? myślałem żeby odpiąć ogrzewanie reduktora i połączyć oba węże ze sobą z pominięciem reduktora, przecież to tam może pojawiać się problem, chyba że coś źle rozumiem?
maniujr
Wiarus
Wiarus
Posty: 954
Rejestracja: 29 sie 2012, 13:36
Posiadane auto: był Cooper S R53 Aero LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Płyn chłodniczy - trochę dziwne zachowanie.

Post autor: maniujr »

Dobrze zrozumiałeś, a ja pomyliłem wątki, bo gdzieś też ktoś pytał o lpg, a odpinając ten wąż możesz sprawdzić czy wtryski nie przepuszczają, albo podciśnienie, ale wtedy jest problem z odpalaniem po postoju.

Co z tym wiatrakiem, bo jak on się nie załącza to masz odpowiedź i niepotrzebnie kombinujesz.
Ivan_S
Nowy
Nowy
Posty: 10
Rejestracja: 11 wrz 2017, 09:33
Posiadane auto: Mini Cooper 1.6 2002 Automat
Lokalizacja: Tarnów

Re: Płyn chłodniczy - trochę dziwne zachowanie.

Post autor: Ivan_S »

maniujr pisze:Dobrze zrozumiałeś, a ja pomyliłem wątki, bo gdzieś też ktoś pytał o lpg, a odpinając ten wąż możesz sprawdzić czy wtryski nie przepuszczają, albo podciśnienie, ale wtedy jest problem z odpalaniem po postoju.

Co z tym wiatrakiem, bo jak on się nie załącza to masz odpowiedź i niepotrzebnie kombinujesz.
wentylator się załącza. Temperatura stoi jak zaczarowana, jeszcze nigdy w żadnym aucie nie miałem tak szybko temperatury pracy. Po kilku minutach temperatura jest na środku wskaźnika i tam zostaje.

A odpalanie na postoju też czasami jest problem, czasami dopiero za drugim razem załapie.
maniujr
Wiarus
Wiarus
Posty: 954
Rejestracja: 29 sie 2012, 13:36
Posiadane auto: był Cooper S R53 Aero LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Płyn chłodniczy - trochę dziwne zachowanie.

Post autor: maniujr »

No to na moje to na 99% przepuszczający reduktor albo wtrysk. Niestety nawet reduktor BRC po dwóch latach potrafi iść do regeneracji. U mnie po regeneracji zniknął problem z płynem i odpalaniem na zimnym po dłuższym postoju, a znim do tego doszedłem wymieniłem pompę paliwa, filtr itd...

Co do temperatury to MINI bardzo szybko się nagrzewa. Docenisz to zimą ;-)
Ivan_S
Nowy
Nowy
Posty: 10
Rejestracja: 11 wrz 2017, 09:33
Posiadane auto: Mini Cooper 1.6 2002 Automat
Lokalizacja: Tarnów

Re: Płyn chłodniczy - trochę dziwne zachowanie.

Post autor: Ivan_S »

maniujr pisze:No to na moje to na 99% przepuszczający reduktor. Niestety nawet BRC nawet po dwóch latach potrafi iść do regeneracji.

Co do temperatury to MINI bardzo szybko się nagrzewa. Docenisz to zimą ;-)
OK - tylko dwie kwestie.

1. Dlaczego przy minimalnym poziomie, praktycznie nie widocznym w zbiorniczku wyrównawczym płyn nie wylewa się? wentylatory i ogrzewanie działa bez problemu?

2. Żonka jeździ tak już ponad rok i nic złego się nie dzieje - od początku reduktor byłby uszkodzony?

W każdym razie muszę jechać do zakładu LPG po jakąś złączkę żeby połączyć przewód i odłączyć gaz - zobaczymy jak wtedy będzie się to zachowywało.
maniujr
Wiarus
Wiarus
Posty: 954
Rejestracja: 29 sie 2012, 13:36
Posiadane auto: był Cooper S R53 Aero LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Płyn chłodniczy - trochę dziwne zachowanie.

Post autor: maniujr »

Z tym płynem u mnie było identycznie. Jak było sucho w zbiorniczku (na zimnym) to nie wywalał. Płyn w układzie jest, ale poziom poniżej min. Jest go mało i się szybko nagrzewa. Po nagrzaniu poziom zapewne jest. Jak dolałem (na zimnym) to po rozgrzaniu leciało spod korka, albo z tradycyjnie rozszczelniającego się na szwie zbiorniczka, aż kiedyś nie wytrzymał jeden wąż. Jeździłem tak kilka lat, zrobiłem na lpg ponad 120kkm w niecałe 5lat i dopiero przed sprzedażą zrobiłem reduktor, ale wkurzało mnie, zwłaszcza, że 2-3lata miałem problem z odpalaniem po nocy i po pracy. Z początku raz na jakiś czas, później już notorycznie. Generlanie możesz to olać, ale jak będzie bardzo niski poziom płynu to padnie ogrzewanie i zauważysz późniejsze przełączanie się na lpg lub jego brak. Co do regenracji reduktora, to sprawdź ile kosztuje nowy reduktor, bo może się okazać, że nie ma sensu naprawiać.
Ivan_S
Nowy
Nowy
Posty: 10
Rejestracja: 11 wrz 2017, 09:33
Posiadane auto: Mini Cooper 1.6 2002 Automat
Lokalizacja: Tarnów

Re: Płyn chłodniczy - trochę dziwne zachowanie.

Post autor: Ivan_S »

No nic - zacznę od odpięcia reduktora i sprawdzenia co wtedy, reduktor jest na gwarancji - tylko jak udowodnić usterkę?
maniujr
Wiarus
Wiarus
Posty: 954
Rejestracja: 29 sie 2012, 13:36
Posiadane auto: był Cooper S R53 Aero LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Płyn chłodniczy - trochę dziwne zachowanie.

Post autor: maniujr »

no jak bez nie będzie wywalał płynu, a z będzie, to chyba wszystko jasne, tylko pamiętaj o odpowietrzaniu układu
ODPOWIEDZ