Strona 2 z 2

Re: zmiana silnika

: 09 lis 2017, 14:32
autor: Sadam
Niby są inne, ale zakładałem ARP.

Sakramencko, choć chyba powinienem powiedzieć kure..o drogie. Sciągając z ebay ze Stanów prawie połowę taniej można wyciągnąć.

Re: zmiana silnika

: 09 lis 2017, 17:01
autor: hillman
Zaczynacie z dupy strony.... Pompa to pikuś :wink: Ważne są kanały olejowe i inaczej mówiąc ich przepustowość. Bez obróbki mechanicznej nawet pompa wielllka.... robi tylko dobre wrażenie. Bo cała para idzie w gwizdek. Osobna sprawa to zawór zwrotny. Regulacja napięcia sprężyny, na wolnych i wysokich obrotach..... Dla nie wiernych polecam zmierzyć wydajność magistrali olejowej przy max. ciśnieniu pompy i co wychodzi na końcu. Trza dodawać Prostamol by sikała :D

Re: zmiana silnika

: 09 lis 2017, 21:02
autor: markfive
Zdaje się, że zbaczamy z tematu. Tu nie ma dyskusji na temat poszukiwania jak największej pompy. Chodzi wyłącznie o ustalenie jaka konkretnie pompa była stosowana fabrycznie w silnikach Metro turbo. Wiadomo, że czym bardziej wydajna pompa tym obciążenie ( strata mocy) dla silnika większe. Na szczęście jest w obiegu zaraz za pompą zawór redukcyjny ciśnienia. Nie zależnie od tego jaka pompa jest zamontowana zawór powinien być ustawiony na max ciśnienie 4,22 kG/cm2 (dane serwisowe dla NA) Powyżej tego ciśnienia (niezależnie od obrotów silnika) nadmiar oleju wraca do miski. Ustawienie tego zaworu na wyższe ciśnienie powoduje właśnie tylko zwiększenie oporów i niepotrzebny wzrost temperatury oleju. Testując na stanowisku silniki po naprawach zaobserwowałem, że seryjny zawór często otwiera się dopiero przy 6 kG/cm2, pomijając częstą sytuację blokowania się zaworu w pozycji zamkniętej lub nieznacznie stale otwartej. Warto kontrolować działanie tego zaworu i ewentualnie korygować docisk sprężyny.

@Sadam - dzięki za informacje. Może kiedyś wrócę do tematu odbudowy silnika 1275 Turbo. Większość potrzebnych części mam (niestety wszystko do naprawy :)

@hillman - pisząc o przepustowości kanałów olejowych i ich obróbce mechanicznej, co masz na myśli ? Na ogół mówi się o oczyszczeniu kanałów w bloku po usunięciu zaślepek/ broków magistrali olejowej. Wierci się też dodatkowe kanały w wale korbowym. Osobiście modyfikuję też jeden z kanałów w bloku 998 niefortunnie usytuowany w seryjnym silniku.

W sumie może dajmy się wypowiedzieć założycielowi tematu. Jak do tej pory nie ma pewności czy silnik o którym pisał to faktycznie silnik metro turbo czy tylko seria 1275 z kolektorem ssącym z Turbo :)

Re: zmiana silnika

: 10 lis 2017, 19:22
autor: Miki
Jestem jestem w niedziele bd mial w domq silnik zrobie foty potrzebujecie jakies konkrety ?

Re: zmiana silnika

: 11 lis 2017, 11:31
autor: markfive
Zrób foto silnika z każdej strony, plus foto posiadanego osprzętu do turbo :
1. Kolektor wydechowy
2.Turbina
3. Kolektor ssący
4. Gaźnik
5. Aparat zapłonowy z oddzielnym modułem ( u mnie był moduł Ducelliera)
6. Regulator ciśnienia paliwa
7. Podstawa filtra oleju z wymiennikiem ciepła, czyli elementem służącym i do podgrzewania zimnego oleju i do jego chłodzenia :)
8. W metro był jeszcze moduł do liniowego (LED) wskaźnika doładowania
9. Przewód do smarowania turbiny
10. Króciec powrotu oleju do miski olejowej ( w miejscu mocowania mechanicznej pompy paliwa w silnikach gaźnikowych )

Ponieważ sam silnik ( poza osprzętem) na zewnątrz niczym się prawie nie różni, pisałem wcześniej o zmierzeniu średnicy trzonków zaworów wydechowych. Co do tłoków to dla identyfikacji trzeba by zdjąć głowicę, oczyścić powierzchnię tłoka i odczytać z niej symbole ( litery i cyfry )