Strona 2 z 2

Re: Mini Cooper R56 - problem z szarpaniem

: 08 gru 2017, 11:52
autor: Randall
Sprzęgło działa niezależnie od tego czy silnik jest zimny czy ciepły więc nie wydaje mi się żeby to miało z nim związek.

Re: Mini Cooper R56 - problem z szarpaniem

: 09 gru 2017, 12:00
autor: marioE30
Randall pisze:Sprzęgło działa niezależnie od tego czy silnik jest zimny czy ciepły więc nie wydaje mi się żeby to miało z nim związek.
Tak,tylko dziwno że to chrobotanie i klekotanie jest głośniejsze przy ruszaniu.

1. Czy jest możliwe że mechanik coś nie tak poskładał z rozrządem? Czy jeśli rozrząd byłby źle ustawiony silnik by normalnie pracował i nie wywalało by żadnego błędu?

2. Czy uszkodzona pompa vacum cały czas klekocze, czy tylko jak silnik jest zimny lub nagrzany?

3. Czy uszkodzony przepływomierz wywalał by błąd na komputerze?

Re: Mini Cooper R56 - problem z szarpaniem

: 12 gru 2017, 11:46
autor: marioE30
Nikt nie odpowie?

Na pewno jest na forum ktoś z Białegostoku i mógłby polecić jakiś warsztat w okolicy.

Re: Mini Cooper R56 - problem z szarpaniem

: 12 gru 2017, 12:46
autor: Drail
Od siebie mogę Ci powiedzieć, jedź do warsztatu który zajmuje sie stricte bmw. Na pewno mają odpowiedni soft do diagnostyki

Re: Mini Cooper R56 - problem z szarpaniem

: 13 gru 2017, 11:48
autor: Randall
Dokładnie bez porządnej diagnostyki nigdy nie dojdziesz do rozwiązania tematu.

Re: Mini Cooper R56 - problem z szarpaniem

: 13 gru 2017, 12:48
autor: Fecio
marioE30 pisze: Tak,tylko dziwno że to chrobotanie i klekotanie jest głośniejsze przy ruszaniu.
Ostatnio miałem podobnie, też na zimnym. Przestawało po nagrzaniu, aż pewnego dnia nie chciało przestać. Potem samochód odstał i znów tylko na zimnym klekot. Przerażony stwierdziłem że to pewnie rozrząd. Ale w serwisie łańcuch okazał się napięty i wszystko ok. Potem wrzucili go na diagnostykę i wywaliło im że niemożliwa diagnostyka z powodu uszkodzenia rozrządu. Prawdopodobna przyczyna przez nich podana to że schrzanił się Vanos i zaciął się w jednej pozycji, co uniemożliwia diagnostykę i wypluwa taki błąd. Na podparcie tej teorii jest fakt że pokrywa była ściągana i rozrząd sprawdzany (niestety nie sprawdzali Vanosa przed zamknięciem, a nie chcę kolejnej uszczelki kupować).

Re: Mini Cooper R56 - problem z szarpaniem

: 13 gru 2017, 14:43
autor: marioE30
Fecio pisze:
marioE30 pisze: Tak,tylko dziwno że to chrobotanie i klekotanie jest głośniejsze przy ruszaniu.
Ostatnio miałem podobnie, też na zimnym. Przestawało po nagrzaniu, aż pewnego dnia nie chciało przestać. Potem samochód odstał i znów tylko na zimnym klekot. Przerażony stwierdziłem że to pewnie rozrząd. Ale w serwisie łańcuch okazał się napięty i wszystko ok. Potem wrzucili go na diagnostykę i wywaliło im że niemożliwa diagnostyka z powodu uszkodzenia rozrządu. Prawdopodobna przyczyna przez nich podana to że schrzanił się Vanos i zaciął się w jednej pozycji, co uniemożliwia diagnostykę i wypluwa taki błąd. Na podparcie tej teorii jest fakt że pokrywa była ściągana i rozrząd sprawdzany (niestety nie sprawdzali Vanosa przed zamknięciem, a nie chcę kolejnej uszczelki kupować).
Dzięki za info. Jeździsz tak na razie? Jest w ogóle jakaś możliwość sprawdzenia vanosa bez jego demontażu, czy tylko wymiana?

Re: Mini Cooper R56 - problem z szarpaniem

: 15 gru 2017, 15:51
autor: marioE30
Dostałem dzisiaj od znajomego namiar na mechanika co podobna zna temat tych silników. Niestety ma termin dopiero po nowym roku, przez telefon powiedział mi że najprawdopodobniej to problem z wałkiem valvetronica (wytarte krzywki ), że to częsta awaria i trzeba najprawdopodobniej robić głowicę ( ma podobno auto z takim problemem na warsztacie) . Mówił żeby spróbować odłączyć kostkę o zaworu sterującego valvetroniciem i wtedy powinna być poprawa. Podobno w tym silniku valvetronic steruje obrotami i przepustnica nie ma nic do tego. Dopiero po odpięciu kostki silnik przejdzie w tryb awaryjny i będzie sterowany przepustnicą. Czy to prawda, warto to sprawdzać?

Re: Mini Cooper R56 - problem z szarpaniem

: 19 gru 2017, 16:20
autor: Fecio
marioE30 pisze:
Dzięki za info. Jeździsz tak na razie? Jest w ogóle jakaś możliwość sprawdzenia vanosa bez jego demontażu, czy tylko wymiana?
Tak, jeżdżę - szacowany koszt naprawy uniemożliwił mi naprawę przed świętami. Mechanik powiedział że nic nie powinno walnąć jak nie będę przeginał z czekaniem na wymianę, a jeśli walnie to najprawdopodobniej stanę na środku drogi. Mało prawdopodobny scenariusz to że walnie mi przy tym kółko i będzie rozrząd do roboty. Najmniej prawdopodobne to że jak walnie kółko to spadnie lub zablokuje się łańcuch, a wtedy to... szkoda gadać.
marioE30 pisze:Dostałem dzisiaj od znajomego namiar na mechanika co podobna zna temat tych silników. Niestety ma termin dopiero po nowym roku, przez telefon powiedział mi że najprawdopodobniej to problem z wałkiem valvetronica (wytarte krzywki ), że to częsta awaria i trzeba najprawdopodobniej robić głowicę ( ma podobno auto z takim problemem na warsztacie) . Mówił żeby spróbować odłączyć kostkę o zaworu sterującego valvetroniciem i wtedy powinna być poprawa. Podobno w tym silniku valvetronic steruje obrotami i przepustnica nie ma nic do tego. Dopiero po odpięciu kostki silnik przejdzie w tryb awaryjny i będzie sterowany przepustnicą. Czy to prawda, warto to sprawdzać?
Nie wypowiem się bo nie wiem. Ale ja bym na Twoim miejscu próbował. Osobiście jeszcze będę sprawdzał w moim czy czyszczenie solenoida nie pomoże - może tam się syf zapchał.

Tak czy inaczej dobrze byłoby pojechać do sensownego mechanika, żeby zrobili Ci diagnozę z elektromechanikiem.

Re: Mini Cooper R56 - problem z szarpaniem

: 06 sty 2019, 19:16
autor: janpiotrek1
czy problem z głośną pracą i szarpaniem został rozwiązany ?
mam u siebie podobny problem
głośna praca i szarpanie przy ruszaniu http://www.youtube.com/watch?v=iKRXhpiUHIM
do tej pory założony nowy rozrząd

Re: Mini Cooper R56 - problem z szarpaniem

: 06 lut 2019, 21:32
autor: janpiotrek1
janpiotrek1 pisze:czy problem z głośną pracą i szarpaniem został rozwiązany ?
mam u siebie podobny problem
głośna praca i szarpanie przy ruszaniu http://www.youtube.com/watch?v=iKRXhpiUHIM
do tej pory założony nowy rozrząd
mój problem został rozwiązany, za głośną pracę odpowiadał zawór odpowietrzenia zbiornika paliwa znajdujący się pod kolektorem ssącym
rozebranie i regulacja iglicy pomogła :)
pozdrawiam