Strona 2 z 3

Re: Mini cooper S R53 kontrolka ciśnienia - film

: 20 gru 2017, 22:20
autor: maniek80
yaro29 pisze: Sam olej rzeczywiście nie był w tym przypadku odpowiednio dogrzany.
Na zimnym oleju silnik powinien mieć wyższe wskazania ćiśnienia oleju. Ciśnienie oleju spada wraz z jego nagrzaniem. Dlatego pisałem żeby mechanik podpioł się z zewnętrznym wskaźnikiem ciśnienia i sprawdził w poszczególnych miejscach silnika jakie jest ciśninie olej.

A swoją drogą wskaźnik temp. oleju uważam za najważnieszy wskaźnik w autach uturbionych. Świetnie pokazuje kiedy trzeba odpuścić i dalej nie cisnąć maszyny bo zamiast olej który ma smarować robi się woda.

Re: Mini cooper S R53 kontrolka ciśnienia - film

: 10 sty 2018, 07:55
autor: yaro29
Panowie,
wymieniony nowy czujnik ciśnienia oleju (oryginał BMW). Jak na razie wszystko ok, choć obecna pogoda i okoliczności nie pozawalają na maksymalne przetestowanie auta, w szczególności przy max przyśpieszeniach podczas jakieś dłuższej jazdy.
PS: podczas sprawdzania, stary czujnik był wyraźnie ubrudzony olejem. Wydawało się jakby jednak nie był odpowiednio dokręcony (przy czym uwaga, czujnik wcale nie musi być wkręcony na maxa).

Pozdr

Re: Mini cooper S R53 kontrolka ciśnienia - film

: 10 sty 2018, 15:34
autor: flapjck1
czujnik naczesciej ma gwint typu NPT czyli calowy stozkowy, uszczelnia sie na gwincie

Re: Mini cooper S R53 kontrolka ciśnienia - film

: 11 sty 2018, 08:59
autor: yaro29
Temat z mojej strony do zamknięcia. Wczoraj przetestowałem auto i zero problemów z ciśnieniem oleju. Dodatkowo była również wizyta na hamowni. Wynik niestety mocno rozczarowujący :(

Re: Mini cooper S R53 kontrolka ciśnienia - film

: 11 sty 2018, 09:19
autor: Harnaś
Yaro, nie przejmuj się cyferkami - odczyty z hamowni są mocno zgrubne, zależą od bardzo wielu czynników i mają sens tylko w sytuacji kiedy porównujesz przyrosty momentu i mocy (pomiary muszą odbyć się na tej samej hamowni)

Re: Mini cooper S R53 kontrolka ciśnienia - film

: 11 sty 2018, 11:18
autor: yaro29
Harnaś pisze:Yaro, nie przejmuj się cyferkami - odczyty z hamowni są mocno zgrubne, zależą od bardzo wielu czynników i mają sens tylko w sytuacji kiedy porównujesz przyrosty momentu i mocy (pomiary muszą odbyć się na tej samej hamowni)
Dzięki za pocieszenie ;) ale trudno się nie przejmować, gdzie po poprzednim właścicielu otrzymałem schedę pod postacią:

- rolka kompresora -15% KAVS
- nowy napinacz paska T
- kierownica powietrza intercooler-a ALTA
- zimniejsze świece zapłonowe NGK
- układ wydechowy Cat-Back friedrich-motorsport

Dodatkowo auto miało mieć remap z mocą na ok 220KM

a co wyszło ... rozczarowanie ...

192KM i 228Nm - toż to prawie jak seria, gdzie w cooper S Nm = 220

Będę więc szukał jakieś firmy, co zrobi mi nową mapę i wydobędzie z mini coś więcej, patrząc przez pryzmat modyfikacji.
Pytanie kogo można polecić, bo obecnie firm się tym zajmujących jest sporo a jak widać po moim egzemplarzu, coś firmie nie wyszło, gdzie moment obrotowy wzrósł tylko o 8 niutonów.

Możecie coś polecić w łódzi lub w wa-wce?
Ja na szybkości znalazłem takie 3 pozycje ...

swiatmini

44tuning

kreatormocy

Re: Mini cooper S R53 kontrolka ciśnienia - film

: 11 sty 2018, 11:48
autor: flapjck1
sprawdz najpierw kompresje, szczelnosc dolotu i dopiero wtedy szukaj rezerw, kompresor ile pompuje?

Re: Mini cooper S R53 kontrolka ciśnienia - film

: 11 sty 2018, 12:39
autor: yaro29
flapjck1 pisze:sprawdz najpierw kompresje, szczelnosc dolotu i dopiero wtedy szukaj rezerw, kompresor ile pompuje?
Załączam wykres, może ten odpowie na twoje pytanie..?
PS: może głupie pytanie ale specem nie jestem - jak należy sprawdzić szczelność dolotu?

Pozdr

Re: Mini cooper S R53 kontrolka ciśnienia - film

: 11 sty 2018, 12:51
autor: flapjck1
Z takiego wykresu nic nie wyczytasz o kondycji silnika

Re: Mini cooper S R53 kontrolka ciśnienia - film

: 11 sty 2018, 12:55
autor: yaro29
flapjck1 pisze:Z takiego wykresu nic nie wyczytasz o kondycji silnika
Ok, to w takim razie jak to sprawdzić?
Pozdr

Re: Mini cooper S R53 kontrolka ciśnienia - film

: 11 sty 2018, 13:52
autor: flapjck1
manometr i mierzysz cisnienie sprezania

Re: Mini cooper S R53 kontrolka ciśnienia - film

: 11 sty 2018, 19:23
autor: flapjck1
A co do szczelnosci dolotu. tester/ komp diagnostyczny i odczyt parametrow w czasie jazdy najprosciej

Re: Mini cooper S R53 kontrolka ciśnienia - film

: 15 sty 2018, 17:52
autor: fishuennt
Od siebie dodam jeszczejeden temat co do zapalania się kontrolki od oleju bo ku mojemu zdziwieniu chyba nikt tematu nie poruszył albo ja nie doczytałem. Bardzo częstą przyczyną zapalania się kontrolki od ciśnienia jest zaworek w obudowie filtra oleju. Bardzo łatwo go uszkodzić, nie występuje jako część wymienna (trzeba wymieniać obudowę). Od tego powinno się zaczynać diagnozę. Jeśli zaworek nie działa, sprężyna jest pęknięta lub cały zaworek to olej spływa i kontrolka zawsze na niskich obrotach się zapala. Mini ma takie cudo w obudowie i to musi działać żeby sprawdzać całą resztę. Jeśli u kolegi był to czujnik to dobrze, mniej kombinacji z szukaniem obudowy ze sprawnym zaworkiem bo to też często wyczyn :)

Re: Mini cooper S R53 kontrolka ciśnienia - film

: 15 sty 2018, 23:03
autor: flapjck1
Taki zaworek jest w wiekszosci pomp oleju w sinikach, czasami jest nie w pompie a w bloku

I raczej rzadko sie sypie, chyba ze przemieli panewki :)

Re: Mini cooper S R53 kontrolka ciśnienia - film

: 31 sty 2018, 07:56
autor: yaro29
flapjck1 pisze:manometr i mierzysz cisnienie sprezania
ciśnienie zmierzone
1 cylinder = 11,5 bar
2 cylinder = 11 bar
3 cylinder = 11.5 bar
4 cylinder = 12 bar

książkowe dla wersji cooper S ciśnieni ma być w zakresie 9-13.5 bar

Rozumiem że moje wyniki mieszczą się w normie, co daje informacje, że tu jest alles ok!?

PS: podłączaliśmy się też z kompem pod OBD - z racji iż nie było to planowane i czasu było mało, sprawdziliśmy tylko kilka pozycji ze 129 możliwych do odczytania i zdiagnozowania.
PYTANIE: czy podłączając się właśnie w ten sposób mogę odczytać pozostałe parametry, które powiedzą czy silnik i osprzęt jest w dobrej lub też złej kondycji?
Jeśli tak, to jakie parametry mam sprawdzić? W jakich okolicznościach, czy na rozgrzanym silniku, czy w jakimś konkretnym zakresie obrotów, etc?

Z góry dzięki za info.