Strona 2 z 3

Re: kupno i eksploatacja Mini Cooper S R56 - czyli cała prawda o Cooper S

: 26 lut 2018, 14:11
autor: Randall
Wystarczy zmierzyć ciśnienie na listwie i nie trzeba się wsłuchiwać w żadne cykania.

Re: kupno i eksploatacja Mini Cooper S R56 - czyli cała prawda o Cooper S

: 28 lut 2018, 15:20
autor: blink
Nie da się tego jednoznacznie zdiagnozować. W momencie gdy pompa zaczyna się kończyć spadki ciśnienia są bardzo sporadyczne. Zazwyczaj po bardzo długim postoju w korku lub na zupełnie zimnym silniku (i też nie zawsze). Pompa zazwyczaj nie daje niższego ciśnienia cały czas tylko od czasu do czasu spadają jej parametry. Auto przerywa, prycha i nie równo pracuje.

https://www.youtube.com/watch?v=zAFfsCZVhjw&t=23s

Re: kupno i eksploatacja Mini Cooper S R56 - czyli cała prawda o Cooper S

: 01 mar 2018, 11:12
autor: Randall
Ja miałem wahania ciśnienia na zimnym silniku, w momencie gdy auto przygasało było widać to na logach.

Re: kupno i eksploatacja Mini Cooper S R56 - czyli cała prawda o Cooper S

: 04 mar 2018, 16:09
autor: unclesam
Co jeszcze zmienia przycisk SPORT w R56 preLCI poza reakcją na gaz?
Jeśli nie ma tej opcji to wtedy reakcja na gaz jest bliżej takiej, gdy SPORT jest włączony czy wyłączony :?:

Re: kupno i eksploatacja Mini Cooper S R56 - czyli cała prawda o Cooper S

: 04 mar 2018, 19:18
autor: Plewson
Ja u siebie zauważyłem oprócz tego jeszcze, ze kierownica ciężej chodzi

Re: kupno i eksploatacja Mini Cooper S R56 - czyli cała prawda o Cooper S

: 05 mar 2018, 22:17
autor: unclesam
Polecam film, diagnoza HPFP, może komuś się przyda.
niestety dalej nie rozwiązuje tematu sprawdzenia pompy przed kupnem, gdyż raczej trudno trafić na auto żeby akurat rano nikt nie jechał nim na myjnie albo po bułki :D

https://www.youtube.com/watch?v=gfAyti805GE

Re: kupno i eksploatacja Mini Cooper S R56 - czyli cała prawda o Cooper S

: 13 mar 2018, 21:15
autor: wyjec
unclesam pisze:Co jeszcze zmienia przycisk SPORT w R56 preLCI poza reakcją na gaz?
Jeśli nie ma tej opcji to wtedy reakcja na gaz jest bliżej takiej, gdy SPORT jest włączony czy wyłączony :?:
reakcja na gaz tzn. samochód staje się bardziej agresywny, wgniata Cię w fotel, musisz uważać, żeby komuś w zad nie wjechać zanim się zdążysz przyzwyczaić :D :D
utwardza się kierownica tzn. ograniczona siła wspomagania powoduje, że czujesz jak skręcasz, przestajesz mieć galaretę w łapie
A tak naprawdę znajć pożądny egzemplarz z tym przyciskiem, przejedź się, a nie kupisz bez tego wynalazku. U mnie przycisk SPORT to było jedno z kryterium wejściowych, żeby kupić miniaka. Ja jazdę testowa miałem na nowym samochodzie, więc może dlatego :)

Re: kupno i eksploatacja Mini Cooper S R56 - czyli cała prawda o Cooper S

: 13 mar 2018, 22:10
autor: STi77
Pierwsze co robię po uruchomieniu silnika to wciskam przycisk SPORT. Nawet jak jadę po bułki do sklepu za rogiem ;)

Re: kupno i eksploatacja Mini Cooper S R56 - czyli cała prawda o Cooper S

: 13 mar 2018, 22:18
autor: unclesam
Mówię o skrzyni manualnej, na jeździe próbnej przy aktywnej opcji SPORT tak jak piszesz, miałem podobne odczucia, jednakże oczekiwałem ich od początku gdy wsiadłem za kierownicę, a nie dopiero w specjalnym trybie czyli SPORT, a w trybie powiedzmy normalnym samochód przymulony, niechętnie wkręca się na obroty od dołu, ewidentnie zdławiony, reakcji na gaz prawie brak. Pierwsze co mi przyszło na myśl, to że jak kupię to auto, będę musiał zawsze jeździć w trybie sport. Może się to Wam nie spodobać ale dla mnie Mini w MANUALU z tym przyciskiem to tak na prawdę:

SPORT OFF - jazda eko, wolno się zbiera, nie ma jadu moc zdławiona - SPORT ON - jedzie normalnie, tak jak powinien przy tej mocy.

Wiadomo że SPORT lepiej brzmi ale bardziej adekwatne byłoby zrobienie przycisku ECO- i wtedy niech sobie jeździ przymulony, czyli tak jak na wyłączonym SPORCIE.

No cóż, przycisk mocy nie dodaje, wg mnie zwraca tą, która na starcie jest zabrana. Poczytałem trochę na innych forach i na to by wychodziło. W związku z tym dla mnie osobiście nawet bardziej pasowałby bez tej opcji, jednak jeszcze nie miałem okazji prowadzić egzemplarza bez- to fakt. Mam zatem nadzieje, że w praktyce okaże się tak jak napisałem, bo obecnie na celowniku właśnie jest bez tej opcji, w związku z powyższym. Jak będzie inaczej to chyba nadejdzie pierwszy kryzys zakupowy. :roll:
Jeśli ktoś jeździł wersja bez przycisku i z przyciskiem to niech pisze co wie!! :idea:

Re: kupno i eksploatacja Mini Cooper S R56 - czyli cała prawda o Cooper S

: 13 mar 2018, 22:38
autor: STi77
Fragment aktualnego ogłoszenia Cooper S z OTOMOTO :lol:

Opis
Pierwsza rejestracja 2009
Przebieg 65 TYŚ KM
Moc silnika 182 KM
Pojemność 1600 CM3

Wyposażenie:

PAKIET LOOK (Biały dach, lusterka, felgi)
OPCJA SPORT - 0-100km/h w 5 s
Automatyczna skrzynia biegów
Tempomat
Skórzana tapicerka
Felgi aluminiowe 17”
Opony205/45/17 (FLATRUN)

https://www.otomoto.pl/oferta/mini-coop ... zB9we.html

Re: kupno i eksploatacja Mini Cooper S R56 - czyli cała prawda o Cooper S

: 13 mar 2018, 23:19
autor: Drail
Może mieć dłubnięte ecu i wlatuje inna mapa.

Re: kupno i eksploatacja Mini Cooper S R56 - czyli cała prawda o Cooper S

: 14 mar 2018, 17:42
autor: QBallone
Co do trybu SPORT. Z tego co czytałem w instrukcji oraz z własnych doświadczeń to nie zmienia się NIC poza :
- mniejszym wspomaganiem kierownicy ( uczucie cięższej kierownicy )
- agresywniejszą mapą pedału gazu, co w mieście przy ruszaniu wcale nie jest fajne ( tzn np. pozycja 20% bezwzględnego położenia pedału gazu oznacza dla komputera 50% otwartej przepustnicy )
- przy rozgrzanym wydechu więcej strzałów z wydechu ( a przynajmniej w JCW tak jest )

Osoby mówiące, że dopiero w trybie sport ma moc - po prostu nie macie ciężkiej nogi w trybie normalnym, bo nie ma to wpływu na moc, dynamikę silnika ;)

Re: kupno i eksploatacja Mini Cooper S R56 - czyli cała prawda o Cooper S

: 14 mar 2018, 21:41
autor: wyjec
QBallone pisze:Osoby mówiące, że dopiero w trybie sport ma moc - po prostu nie macie ciężkiej nogi w trybie normalnym, bo nie ma to wpływu na moc, dynamikę silnika ;)
to prawda. No chyba, że egzemplarz jest przymulony. Zapraszam na przejażdżkę moim, to poczujesz różnicę - zaznaczam, że to ok 12 egzemplarz zanim wszedłem w posiadanie miniaka. :))))) Różnice w reakcji na gaz miedzy poszczególnymi samochodami były spore, a wiedziałem jak ma jeździć, bo zrobiłem najpierw jazdę testową nowym.
Co do automatu. Cóż. Ta skrzynia nie pasuje do tego samochodu :( Jeździłem to wiem. Tylko tryb sport i tryb manual dają jako taką frajdę, ale to nie to samo co manualna. Podobną skrzynie autom. mam w 3l wolnossącym bmw E82 i tu jak najbardziej tak, ale ten samochód służy do czego innego - nie ma co porównywać 3l do 1,6lT + zwykły automat.
def. "ciężkiej nogi" u mnie - Rzadko miniak widzi 5tyś obrotów, a różnica w tym cholernym przycisku spora :)))))))) Gdzieś to już pisałem na forum. To są dwa różne samochody, ten wolniejszy jest naprawdę szybki :))

Re: kupno i eksploatacja Mini Cooper S R56 - czyli cała prawda o Cooper S

: 14 mar 2018, 21:57
autor: Drail
Ale przecież jak masz automat i przycisk sport, to wtedy silnik kręci wyżej. Więc co to znaczy, że rzadko widzi 5k rpm?

Re: kupno i eksploatacja Mini Cooper S R56 - czyli cała prawda o Cooper S

: 14 mar 2018, 22:54
autor: wyjec
Drail pisze:Ale przecież jak masz automat i przycisk sport, to wtedy silnik kręci wyżej. Więc co to znaczy, że rzadko widzi 5k rpm?
mój miniak to manual, więc nie musze go piłować, żeby korzystać z dobrodziejstwa i niewątpliwej przyjemności przycisku SPORT
To w E82 mam automat i tu przycisk sport jest dla nie nie do zaakceptowania. Tak jak napisałeś zmienia biegi na wysokich obrotach. Może i na tor się to nadaje, ale nie na ostra jazdę po naszych drogach.