Mini cooper R56 1.6 120KM wypadający zapłon , trzęsie autem na wolnych obrotach

R55, R56, R57, R58, R59, R60 & R61

Moderatorzy: flapjck1, Drail

Pireus
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 201
Rejestracja: 14 cze 2016, 11:05
Posiadane auto: mini cooper r56 1.6 120 km 2009
Lokalizacja: Nieporęt

Re: Mini cooper R56 1.6 120KM wypadający zapłon , trzęsie autem na wolnych obrotach

Post autor: Pireus »

Rezystora brak ;-)
alfister
WITAJ.Zanim zapytasz poszukaj odpowiedzi
Posty: 4
Rejestracja: 02 paź 2017, 21:57
Posiadane auto: mini cooperS 1,6 2010
Lokalizacja: Świdnica

Re: Mini cooper R56 1.6 120KM wypadający zapłon , trzęsie autem na wolnych obrotach

Post autor: alfister »

Mam dokładnie te same objawy pracy silnika. Gdzie można odnaleźć ten rezystor wentylatora? Jaka powinna być jego właściwa rezystancja? Jaka powinna być właściwa temp pracy silnika przy której powinien włączyć się wentylator? U mnie też jest 105-106 st.C. i też przy temp. ok 97stC zaczyna wypadać 1 cylinder na wolnych obrotach. Poniżej tej temp oraz gdy podwyższę obroty silnika silnik pracuje wzorowo. Proszę o pomoc. Z góry dziękuję.
Pireus
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 201
Rejestracja: 14 cze 2016, 11:05
Posiadane auto: mini cooper r56 1.6 120 km 2009
Lokalizacja: Nieporęt

Re: Mini cooper R56 1.6 120KM wypadający zapłon , trzęsie autem na wolnych obrotach

Post autor: Pireus »

O rozwiązaniu problemu nie napiszę bo jeszcze tego nie ogarnąłem na tyle by w 100 % być pewnym diagnozy ale podpowiem Tobie co zrobić aby zniwelować objawy tej usterki. Włącz na max nawiew bez ogrzewania i wentylacji. U nas to pomaga ale oczywiście nie załatwia sprawy.
Pozdrawiam.
Pireus
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 201
Rejestracja: 14 cze 2016, 11:05
Posiadane auto: mini cooper r56 1.6 120 km 2009
Lokalizacja: Nieporęt

Re: Mini cooper R56 1.6 120KM wypadający zapłon , trzęsie autem na wolnych obrotach

Post autor: Pireus »

Nie jest to problem rezystora - przyczyna jest znacznie poważniejsza.
alfister
WITAJ.Zanim zapytasz poszukaj odpowiedzi
Posty: 4
Rejestracja: 02 paź 2017, 21:57
Posiadane auto: mini cooperS 1,6 2010
Lokalizacja: Świdnica

Re: Mini cooper R56 1.6 120KM wypadający zapłon , trzęsie autem na wolnych obrotach

Post autor: alfister »

To mnie zmartwiłeś ale dziwne, że z tym powiązany jest wentylator nawiewu i jego praca na maksymalnym biegu. Chcę tylko Tobie dodać, że u mnie wcześniej padło stopniowanie prędkości obrotowej wentylatora nawiewu wew. Wyciągnąłem cały moduł i wymieniłem samą zworę termiczną ale może źle ją dobrałem pod kątem temp. jej pracy załączania. Czy to ma związek? tego nie wiem ale wspominam o tym, może Cię naprowadzi co to może być. Ja wstępnie podejrzewałem, że na pierwszym cylindrze jest słaba kompresja i sterownik jak zliczy ilość błędów przy pracy cylindra to go po pewnym czasie odłączy. Zauważyłem też, że u mnie przy temp. ok 97stC następuje wypadanie 1 cylindra. Zastanawiające jest dlaczego wypada 1 cylinder a nie np. 2 czy 3 czy 4. Jak wiesz 1 cylinder jest najbliżej rozrządu może ten czynnik ma wpływ. Miałem też wymienianą uszczelkę pod pokrywą zaworów. Po jej wymianie było sucho a teraz lekko się poci od strony rozrządu, właśnie obok cylindra 1. U Ciebie też to wystęuje?
alfister
WITAJ.Zanim zapytasz poszukaj odpowiedzi
Posty: 4
Rejestracja: 02 paź 2017, 21:57
Posiadane auto: mini cooperS 1,6 2010
Lokalizacja: Świdnica

Re: Mini cooper R56 1.6 120KM wypadający zapłon , trzęsie autem na wolnych obrotach

Post autor: alfister »

Zacząłem dumać o tym dlaczego właśnie 1 cylinder. Sądzę, że to sprawa jednak luźnego łańcucha rozrządu, który powoduje znaczne drgania. Potem przenoszą się na wałek rozrządu i krzywki. Krzywki otwierają i zamykają zawory ssący i wydechowy. Jak zawory nie są właściwie domykane, to podczas pracy silnika brakuje kompresji. Brak kompresji powoduje złą pracę cylindra, który jest odłączany przez sterownik silnika aby go nie uszkodzić. Sterownik zapewne zlicza błędy i automatycznie odłącza 1 cylinder. Tylko dlaczego właśnie przy temp. ok. 97stC? Od czasu do czasu mój miniak puszcza kłębek niebieskiego dymku. Czy u Twój miniak bierze duże ilości oleju silnikowego? Mój trooochę. Nie jestem mechanikiem ale to mi przychodzi do głowy analizując fakty. U mnie rozrząd był podobno robiony przed zakupem ale może nieumiejętnie został wykonany. Sam już nie wiem ale chyba coś będzie tu na rzeczy, gdyż dlaczego właśnie cylinder 1 wypada? Co o tym moim dumaniu sądzisz?
Pireus
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 201
Rejestracja: 14 cze 2016, 11:05
Posiadane auto: mini cooper r56 1.6 120 km 2009
Lokalizacja: Nieporęt

Re: Mini cooper R56 1.6 120KM wypadający zapłon , trzęsie autem na wolnych obrotach

Post autor: Pireus »

Również przez moment szedłem tą drogą ale to błędne rozumowanie.
Nasze mini też bierze olej. Co do odłączania cylindra to jest to reakcja obronna. Komputer odcina wtrysk paliwa aby nie zalać katalizatora.
Czy problemy z Twoim autem zaczęły się od falowania wolnych obrotów?
alfister
WITAJ.Zanim zapytasz poszukaj odpowiedzi
Posty: 4
Rejestracja: 02 paź 2017, 21:57
Posiadane auto: mini cooperS 1,6 2010
Lokalizacja: Świdnica

Re: Mini cooper R56 1.6 120KM wypadający zapłon , trzęsie autem na wolnych obrotach

Post autor: alfister »

Wiesz, dokładnie nie odpowiem, gdyż autem jeździ żona a ja od czasu do czasu.
Raz falowały raz nie. Nie kojarzę czy wtedy już lekko "trzęsło" silnikiem na wolnych.
Czy sprawdzałeś też wnętrze cylindrów 2 , 3 i 4 u siebie? Pisałeś, że udało Ci się sprawdzić wnętrze 1i było mocno "zasyfione". Jak wyglądała świeca z 1. U mnie jak ją wykręciłem to cały gwint był w oleju natomiast elektrody suche. Kojarzę ten gwint z lekkim wyciekiem spod pokrywy zaworowej. Początkowo myślałem że to świeca ale wymieniałem po zakupie cały komplet na nowe DENSO platinium. U mnie padła też jakieś 1,5 m-ca temu sonda lambda. Wymieniłem na nową BOSCHa. Żaden check-engine się nie zapala.
Myślałem też tak jak Ty, że nie działa 1 bieg wentylatora chłodnicy. U mnie włącza się wentylator przy ok 105st C i od razu na wysokim biegu.
Ciekawe jest to, że gdy silnik nie osiągnie temp. ok 97stC 1 cylinder działa. Bywa też tak, że wyłącza się 1 cylinder przy wyższej temp. silnika niż 97stC po jego uruchomieniu z zimnego.
Moc silnika jest. Jak jadę szybko, to temp. silnika spada i śmiem twierdzić, że załącza się wtedy 1 cylinder.
Coś Ci przychodzi do głowy?
Pireus
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 201
Rejestracja: 14 cze 2016, 11:05
Posiadane auto: mini cooper r56 1.6 120 km 2009
Lokalizacja: Nieporęt

Re: Mini cooper R56 1.6 120KM wypadający zapłon , trzęsie autem na wolnych obrotach

Post autor: Pireus »

Gniazdo zaworowe...
Pireus
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 201
Rejestracja: 14 cze 2016, 11:05
Posiadane auto: mini cooper r56 1.6 120 km 2009
Lokalizacja: Nieporęt

Re: Mini cooper R56 1.6 120KM wypadający zapłon , trzęsie autem na wolnych obrotach

Post autor: Pireus »

Witam po dłuższej przerwie.

Temat kaszlącego od 8 mcy miniaka uważam za zamknięty.
Wczoraj R56 odebrałem od mechanika. Problem został rozwiązany.

Silnik mini chodzi jak nowy.

Usterka którą opisałem w poprzednich postach dotyczy wszystkich jednostek z grupy PSA Silnik 1.4 , 1.6 .

Zainteresowanym podam adres warsztatu w którym naprawiono auto.

Pozdrawiam - Robert.
michoteczek
WITAJ.Zanim zapytasz poszukaj odpowiedzi
Posty: 6
Rejestracja: 25 lip 2020, 16:57
Posiadane auto: Cooper
Lokalizacja: Łódź

Re: Mini cooper R56 1.6 120KM wypadający zapłon , trzęsie autem na wolnych obrotach

Post autor: michoteczek »

Hmm. A jak dziś Wasze obroty? Falują? Palą się checki? Ciekawe, gdzie szukać przyczyny? Może nowe wątki w tej sprawie?
ODPOWIEDZ