Strona 2 z 2

Re: Serwis - rozrzad, sprzeglo, dwumas i kolko kompresora

: 27 sty 2019, 20:09
autor: Lewy0
Aikonus pisze:Czy po wymianie kolka15% trzeba robić jakieś strojenie czy nie? I dlaczego przy kołku 15% nie trzeba kombinować z intercoolerem?
Pasek trzeba wymienić, nic więcej.
Nie trzeba, ponieważ temperatury wytwarzane przez zwiększenie obrotów nie są na tyle duże, by potrzebowały lepszego chłodzenia jak to ma się w przypadku 17% czy 19%.

Re: Serwis - rozrzad, sprzeglo, dwumas i kolko kompresora

: 28 sty 2019, 10:42
autor: Aikonus
A jak się ma przyrost mocy przy kołku 15% jak jest różnica między oem, a 15% gra warta świeczki?

Re: Serwis - rozrzad, sprzeglo, dwumas i kolko kompresora

: 28 sty 2019, 20:01
autor: pionajelen
Ja z innej beczki,

Jak już rozrząd będę robił to warto chyba też pompe wody wymienić, co?

Tylko na jaką? Polecacie jakieś czy tylko OEM coś warta?

Znalazłem taką
https://www.czesciauto24.pl/magneti-marelli/1841683

Cena znośna, OEM za 520 zł

Re: Serwis - rozrzad, sprzeglo, dwumas i kolko kompresora

: 28 sty 2019, 20:42
autor: Lewy0
Aikonus pisze:A jak się ma przyrost mocy przy kołku 15% jak jest różnica między oem, a 15% gra warta świeczki?
12-20 KM. Warto jeszcze dorzucić modyfikację ECU i wchodzimy powyżej 200 KM, co w tym maluchu już daję dużą frajdę :D

Re: Serwis - rozrzad, sprzeglo, dwumas i kolko kompresora

: 28 sty 2019, 22:00
autor: Aikonus
Czyli jednak strojenie się przyda .... później , ja już mam wydech sport ale od kata w tył, i filtr powietrza lepszy , kółeczko 15% i można stroić?

Re: Serwis - rozrzad, sprzeglo, dwumas i kolko kompresora

: 30 sty 2019, 19:21
autor: pionajelen
Przy wymianie kółka powinno się też wymienić napinacz?

Re: Serwis - rozrzad, sprzeglo, dwumas i kolko kompresora

: 31 sty 2019, 06:34
autor: Micke
pionajelen pisze: Znalazłem taką
https://www.czesciauto24.pl/magneti-marelli/1841683
Pompa ze zdjecia nie pasuje do R53, to pompa do zyklego Coopera/One. W R53 pompa wody jest napedzana prosto z kompresora i nie ma tam miejsca na pasek.
pionajelen pisze:Przy wymianie kółka powinno się też wymienić napinacz?
Zobacz czy "amortyzator" ktory jest przy napinaczu jest suchy. Czesto z czasem przeciekaja i warto napinacz wymienic, sam amortyzator nie jest dostepny do kupienia. Ja kupilem napinacz Gates y po otwarciu w pudelku byl produkt marki Litens, ta sama marka ktora robi OEM napinacz a cena zdecydowanie nizsza.
Aikonus pisze:Czyli jednak strojenie się przyda .... później , ja już mam wydech sport ale od kata w tył, i filtr powietrza lepszy , kółeczko 15% i można stroić?
Mozna stroic juz po samym kolko. Ale jezeli bedziesz jeszcze jakies czesci montowal to warto poczekac ze strojeniem. W ukladzie wydechowym najbardziej restrykcyjny jest kolektor.

Re: Serwis - rozrzad, sprzeglo, dwumas i kolko kompresora

: 31 sty 2019, 11:37
autor: Aikonus
Wiesz kolektor i kat...sa rozne zdania, jedni ze lepiej po wymianie, drudzy ze gorzej...plus badania pozniej musi przechodzic tech. Ja zostane chyba przy tych swoich modach..zobaczymy co da strojenie pokaze.

Re: Serwis - rozrzad, sprzeglo, dwumas i kolko kompresora

: 31 sty 2019, 11:49
autor: Micke
Ja mam kolektor Janspeed i bede montowal do niego katalizator. Na badaniu technicznym nie bedzie problemow i przy okazji caly wydech sie troche wyciszy co ulatwi jazde na torze.

U siebie tez mialem tylko montowac kolko kompresora a wyszlo jak wyszlo :)

Re: Serwis - rozrzad, sprzeglo, dwumas i kolko kompresora

: 20 lut 2019, 11:20
autor: pionajelen
Czy kółko kompresora da się ściągnąć tylko tym dedykowanym narzędziem czy mechanik da radę w jakiś inny sposób je zdjąć?

Bo nie wiem czy kupować to narzędzie czy nie :?

Re: Serwis - rozrzad, sprzeglo, dwumas i kolko kompresora

: 22 lut 2019, 19:29
autor: fishuennt
pionajelen pisze:Czy kółko kompresora da się ściągnąć tylko tym dedykowanym narzędziem czy mechanik da radę w jakiś inny sposób je zdjąć?

Bo nie wiem czy kupować to narzędzie czy nie :?
Kółko zdejmiesz zwykłym ściągaczem do kół wieloklinowych. To nie jest żadne specjalne narzędzie, każdy mechanik powinien mieć ;)

Re: Serwis - rozrzad, sprzeglo, dwumas i kolko kompresora

: 04 mar 2019, 14:27
autor: Aikonus
Panowie a przy kółku kompresora 17% trzeba zmienic chłodnicę Icka na wiekszą, jedni twierdzą , że nie, natomiast drudzy, że tak,
To jak to jest, przerabiał ktoś, to?

Re: Serwis - rozrzad, sprzeglo, dwumas i kolko kompresora

: 02 kwie 2019, 23:09
autor: pionajelen
Po wymianie kółka strojenie jest niezbędne? Czy nic się nie stanie jak troche pojeżdżę bez strojenia

Re: Serwis - rozrzad, sprzeglo, dwumas i kolko kompresora

: 02 kwie 2019, 23:44
autor: Mr.Do
Takie usługo nie są już bardzo drogie, sam wjazd i test to czasami 150 zł więc jak w tuning się wkłada kupę kasy to strojenie to tylko formalność :D
Jak z tym kluczem, mechanik ogarnął ? :)

Re: Serwis - rozrzad, sprzeglo, dwumas i kolko kompresora

: 03 kwie 2019, 07:55
autor: pionajelen
wiem ale mechanik znalazł parę rzeczy do wymiany jeszcze przy okazji, koło pasowe, koła zębate i parę uszczelek i śrubek. Hitem są śruby pokrywy głowicy. Za 8 sztuk zapłaciłem prawie 400 zł w mini facepalm także muszę przełozyc strojenie na następny miesiąc. No pewnie, że ogarnął. To ja tylko jakiś przewrażliwiony :lol: