Dla mnie trochę istotne bo nie wiem co mam
w umowie 1998r a jak zdemontowałem tapicerke drzwi to na drzwiach jest 95
nr vin SAXXNNAYNBD111608 /9
Tuleje tloka
Moderator: flapjck1
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8850
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Tuleje tloka
zupelnie nieistotne, to nie mercedes W100, rocznik sie ma zgadzac i tyle
uwierz mi ze jakbys pogrzebal to bys znalazl czesci z metka produkcji 92 albo 93 rok
uwierz mi ze jakbys pogrzebal to bys znalazl czesci z metka produkcji 92 albo 93 rok
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8850
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Tuleje tloka
chociaz nie, ty masz SPI czy MPI w koncu? pokaz jakies foto spod maski
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
-
- Nowy
- Posty: 58
- Rejestracja: 05 lis 2015, 17:03
- Posiadane auto: Mini Cooper 1995
- Lokalizacja: Rumia
Re: Tuleje tloka
Spi, chlodnica z boku. Pod maska nie ma nic silnik wymontowany i rozebrany co z tymi tlokami jakie moge maxymalnie wsadzic i na ile rozwiercic blok? Bo musze cos z tym zrobic?
-
- Nowy
- Posty: 58
- Rejestracja: 05 lis 2015, 17:03
- Posiadane auto: Mini Cooper 1995
- Lokalizacja: Rumia
Re: Tuleje tloka
70.61 tak? Czyli max moge 70.72?
To chyba na oryginalnym tloku
A jakbym chcial tlok 73,5 czy troszke mniejszy to mozna rozwiercac? Prosze o nr tel na pw osoby w temacie. Pozdrawiam
To chyba na oryginalnym tloku
A jakbym chcial tlok 73,5 czy troszke mniejszy to mozna rozwiercac? Prosze o nr tel na pw osoby w temacie. Pozdrawiam
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8850
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Tuleje tloka
rany julek...
to po kolei:
SPI było w latach 92/93-96
od 96 do 00/01 były MPI
to po pierwsze
tłoki standardowe to nadwymiary +20 +40 +60 ( kiedyś kiedyś były nadwymiary +5 +10, stare dobre czasy )
tłoki 73,5 i większe to już wyższa szkoła jazdy, wymagają tak jak Sev7en wcześniej napisał offsetowego rozwiercenia tulei
założysz wszystko, z tym nie ma problemu, tylko szlifierz musi wiedzieć co może robić, na stronie minispares jest chyba rozrysowane jak ten offset ma wyglądać, ew. jak bardzo będziesz chciał to zrobić to się odezwij zrobię ci jakiś skan z manuala mojego
a i jedna rzecz - przy wkładaniu tłoków 73,5 mm trzeba się liczyć ZAWSZE z tym ze blok silnika nie wydoli - że gdzieś będzie kanał odlany tak ze po wykonaniu rozwiertu zrobisz dziurę
to po kolei:
SPI było w latach 92/93-96
od 96 do 00/01 były MPI
to po pierwsze
tłoki standardowe to nadwymiary +20 +40 +60 ( kiedyś kiedyś były nadwymiary +5 +10, stare dobre czasy )
tłoki 73,5 i większe to już wyższa szkoła jazdy, wymagają tak jak Sev7en wcześniej napisał offsetowego rozwiercenia tulei
założysz wszystko, z tym nie ma problemu, tylko szlifierz musi wiedzieć co może robić, na stronie minispares jest chyba rozrysowane jak ten offset ma wyglądać, ew. jak bardzo będziesz chciał to zrobić to się odezwij zrobię ci jakiś skan z manuala mojego
a i jedna rzecz - przy wkładaniu tłoków 73,5 mm trzeba się liczyć ZAWSZE z tym ze blok silnika nie wydoli - że gdzieś będzie kanał odlany tak ze po wykonaniu rozwiertu zrobisz dziurę
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
- lilek
- Super użytkownik
- Posty: 1142
- Rejestracja: 05 lut 2012, 11:38
- Posiadane auto: Wściekły Mini Honda
Mini Cooper Silverstone, Mini Cooper Blue Star - Lokalizacja: CK
- Kontakt:
Re: Tuleje tloka
Flap napisał Ci wyczerpująco w temacie.
Moja rada jest taka: nie kombinuj z maxymalnym rozwiertem, bo to zazwyczaj zwiastuje problemy szczególnie jeśli nie masz doświadczenia w budowaniu takich silników, a samo powiększenie średnicy cylindra to nie wszystko.
Jeśli masz nominał to zrób pierwszy szlif + 20 co zwiększy pojemność do 1293 cm3, a żądaną moc możesz uzyskać bardziej przez dopasowanie odpowiedniego ostrzejszego wałka i odpowiednią obróbkę głowicy... i wszystko w temacie + ewentualnie swap mono wtrysku na duży gaźnik, ale przy spi to wymaga też trochę przeróbek...
Moja rada jest taka: nie kombinuj z maxymalnym rozwiertem, bo to zazwyczaj zwiastuje problemy szczególnie jeśli nie masz doświadczenia w budowaniu takich silników, a samo powiększenie średnicy cylindra to nie wszystko.
Jeśli masz nominał to zrób pierwszy szlif + 20 co zwiększy pojemność do 1293 cm3, a żądaną moc możesz uzyskać bardziej przez dopasowanie odpowiedniego ostrzejszego wałka i odpowiednią obróbkę głowicy... i wszystko w temacie + ewentualnie swap mono wtrysku na duży gaźnik, ale przy spi to wymaga też trochę przeróbek...
-
- Nowy
- Posty: 58
- Rejestracja: 05 lis 2015, 17:03
- Posiadane auto: Mini Cooper 1995
- Lokalizacja: Rumia
Re: Tuleje tloka
Witam zmierzone srednicowka i wychodzi ze 0,04mm honowac i nowe pierscienie?