Muszę dodać swoje "3 grosze" do dyskusji.
Rurka zaznaczona 1 nie służy do podłączenia podciśnieniowego regulatora aparatu zapłonowego, do tego jest rurka na gaźniku. W tym kolektorze jest to wyjście do podłączenia podciśnieniowego termostatu klapy dopływu gorącego powietrza na wlocie obudowy filtra powietrza. W ostateczności można się tam podłączyć z podcisnieniowym regulatorem aparatu ale jego działanie nie będzie do końca właściwe. Można tam podłaczyć wskaźnik podciśnienia tzw. wakuometr ( wskaźnik oszczędnej jazdy) dawniej popularny w niektórych autach gaźnikowych. Gdy nie korzystamy z tego króćca nalezy go zaślepić ( kawałek gumowej rurki z korkiem).
Otwór zaznaczony 2 i taki sam z drugiej strony kolektora to faktycznie kanał wodny podgrzewania kolektora. Nie ma / nie widać na ilustracji rurki wprasowanej w ten kanał nie ma więc do czego się podłączyć z obiegiem np. centralki. Podgrzewania można nie podłączać, latem nie będzie to miało znaczenia, natomiast zimą wzrośnie zużycie paliwa na krótkich odcinkach jazdy.
Otwór zaznaczony 3 - wlot od strony gaźnika. Jego średnica nie świadczy o tym jaki jest gaźnik, na ogół otwór ten dostosowany jest do gaźników 38 i 44. Trzeba zmierzyć gardziel gaźnika od strony przepustnicy żeby wiedzieć jaki mamy gaźnik.
Otwór i złącze 4 bez komentarzy to wyjście pocisnienia do serwa hamulcowgo. Gdy serwa nie ma również trzeba zaślepić śrubą z podkładką miedzianą.
gaźnik
Moderator: flapjck1
Re: gaźnik
widzisz dodasz swoje "3 grosze" ale za to jakie one sa cenne no to juz wiem 1 i 4 wezme zamkne otwor (zaslepie) bo u mnie 1 byla podlaczona na "slepej" rurki przy obudowie filtra gdzie nawet nie bylo tam otworu w tej obudowie i jak te rurke nr1 sie wyjmowalo to juz nie pamietam czy silnik mi gasl czy rosly obroty ale w kazdym badz razie byla zmiana