Re: modyfikacje w mini
: 05 kwie 2007, 11:13
Thou - z budżetem 2000 PLN to w mechanice za dużo nie namodzisz...
moim zdaniem możesz :
- przerobić dolot i wpakować większy filtr powietrza (stożek) Mocy Ci od tego nie przybedzie ale dzwiek powinien być bardziej basowy ale filtr stożkowy lubi zasysać więcej syfu do silnika więc nie jest to dla niego zdrowe...
- zmienic oprogramowanie / mapę ECU (tak zwany chip tuning). Przewidywany efekt raczej mizerny z racji że to silnik wolnossący o małej pojemnosci więc jak wykrzesić dodatkowe 5 KM uznałbym to za sukces. Zalety - zmieścisz się w założonym budzecie
- założyć wydech John Cooper Works dedykowany do Coopera (tak zwany JCW Sound kit). Na zachodzie dość popularna modyfikacja ale mocy to pewnie wiele nie dodaje - raczej więcej frajdy z delektowania się bardziej rasowym dzwiekiem. Minusy - budżet przekroczysz lekko o 100 % lub więcej...
jak więc sam widzisz wachlarz możliwosci nie jest zbyt duży...
Moim zdaniem jeżeli chcesz urwać jakieś ułamki sekund w sprincie i zrobić to bezinwazyjne w mechanikę silnika to powinieneś zainwestować w ... jakieś fajne lekkie aluminiowe felgi . Nie żartuję. I bynajmniej nie mam tu na myśli jakichkoliwek felg auluminiowych które mają służyć do lansu... Przy tak małej mocy każdy kilogram odjęty na feldze będzie robil różnicę w przyspieszeniu. Zmniejszając cieżar felg czyli masy nieresorowanej (którą stanowią masa felg, opon, elementów zawieszenia) zmniejszysz stopień bezwładności kół co wydatnie wpłynie na osiągane przyspieszenia i hamowanie.
http://www.tuning.info.pl/artykuly.php?id=179
Używa się przelicznika że każdu 1 kg odjęty z masy felgi to równowartość bodajże 14 kg odjętych z ciezaru samochodu ! Proponowałbym felgi firmy OZ Racing ,model Superleggera (jedne z najlżejszych na rynku) o średnicy 15" ale jeżeli zależy Ci również na wyglądzie to zainteresuj się 16" (ale im większa średnica tym wieksza bezwładność) Powienieneś zmieścić się w budzecie a będzie to najlepsza inwestyca w stosunku cena / uzyskany efekt .
P.S. Oryginalne miniakowe felgi są bardzo ciężkie (poza felgami do Worksa ale one występują w rozmiarze 18 " ) więc jezeli jeżdzisz na takich tym róznica bedzie jeszcze bardziej odczuwalna
moim zdaniem możesz :
- przerobić dolot i wpakować większy filtr powietrza (stożek) Mocy Ci od tego nie przybedzie ale dzwiek powinien być bardziej basowy ale filtr stożkowy lubi zasysać więcej syfu do silnika więc nie jest to dla niego zdrowe...
- zmienic oprogramowanie / mapę ECU (tak zwany chip tuning). Przewidywany efekt raczej mizerny z racji że to silnik wolnossący o małej pojemnosci więc jak wykrzesić dodatkowe 5 KM uznałbym to za sukces. Zalety - zmieścisz się w założonym budzecie
- założyć wydech John Cooper Works dedykowany do Coopera (tak zwany JCW Sound kit). Na zachodzie dość popularna modyfikacja ale mocy to pewnie wiele nie dodaje - raczej więcej frajdy z delektowania się bardziej rasowym dzwiekiem. Minusy - budżet przekroczysz lekko o 100 % lub więcej...
jak więc sam widzisz wachlarz możliwosci nie jest zbyt duży...
Moim zdaniem jeżeli chcesz urwać jakieś ułamki sekund w sprincie i zrobić to bezinwazyjne w mechanikę silnika to powinieneś zainwestować w ... jakieś fajne lekkie aluminiowe felgi . Nie żartuję. I bynajmniej nie mam tu na myśli jakichkoliwek felg auluminiowych które mają służyć do lansu... Przy tak małej mocy każdy kilogram odjęty na feldze będzie robil różnicę w przyspieszeniu. Zmniejszając cieżar felg czyli masy nieresorowanej (którą stanowią masa felg, opon, elementów zawieszenia) zmniejszysz stopień bezwładności kół co wydatnie wpłynie na osiągane przyspieszenia i hamowanie.
http://www.tuning.info.pl/artykuly.php?id=179
Używa się przelicznika że każdu 1 kg odjęty z masy felgi to równowartość bodajże 14 kg odjętych z ciezaru samochodu ! Proponowałbym felgi firmy OZ Racing ,model Superleggera (jedne z najlżejszych na rynku) o średnicy 15" ale jeżeli zależy Ci również na wyglądzie to zainteresuj się 16" (ale im większa średnica tym wieksza bezwładność) Powienieneś zmieścić się w budzecie a będzie to najlepsza inwestyca w stosunku cena / uzyskany efekt .
P.S. Oryginalne miniakowe felgi są bardzo ciężkie (poza felgami do Worksa ale one występują w rozmiarze 18 " ) więc jezeli jeżdzisz na takich tym róznica bedzie jeszcze bardziej odczuwalna