Strona 2 z 3

Re: Sportowy filtr powierza ?

: 17 wrz 2007, 09:17
autor: MARO
monsterk pisze:stożek bezpośrednio na gażnik w moim przypadku niesprawdzał się


Czyli co :?: - Mamy kolejny głos za wkładką K&N :wink:

Re: Sportowy filtr powierza ?

: 17 wrz 2007, 09:43
autor: Konrad K_2
ogolnie zadanie tego filtra jest takie zema zbierac duzo i zimnego powietrza - jesli jest bezposrednio na gazniku ssa gorące powietrze z pod maski a to juz gozej

Re: Sportowy filtr powierza ?

: 17 wrz 2007, 10:36
autor: Wojtello
U mnie rowniez stozek nie gra tak jak by sie tego chcialo. Samochod stracil z dolu, jest wrazenie ze wiecej na gorze. Ja raczej bym sie sklanial na wkladke i dziurki :)

Re: Sportowy filtr powierza ?

: 17 wrz 2007, 11:33
autor: Sadam
a żeby nie było wszystko w jedną stronę to powiem tak

od początku mam stożek i specjalnie nie narzekam, aczkolwiek nie mam porównania

z drugiej strony nie mam już seryjnej tysiączki, a żeby nie dostawał wyłącznie gorącego powietrza mam wstawioną rurę która zbiera powietrze zaraz za grillem i wyrzuca przy stożku

ponadto przy gaźniku HS4 (tu powtarzam za Vizardem) kolanko wprowadzające powietrze do gaźnika z puszki jest dość wąskie i pogarsza nieco dostawy powietrza

i jeszcze jedno przy stożku można zastosować ram pipy, czyli nakładki na wloty powietrza go gaźnika, które podowują polepszenie przepływu powietrza

podsumowując, najlepiej spróbować wszystkiego i zostawić to co subiektywnie da najlepsze odczucia :D albo pojechać na hamownię

Re: Sportowy filtr powierza ?

: 17 wrz 2007, 11:54
autor: MARO
A robienie tych dziur w obudowie filtra jest konieczne przy stosowaniu wkładki K&N:?: Czemu to ma służyć :?:

Re: Sportowy filtr powierza ?

: 17 wrz 2007, 11:59
autor: Sadam
zdaje się że to ten artykuł:

http://www.calverst.com/CC110F.htm

klikasz fuel, a potem air filtration i K&N filter test

Re: Sportowy filtr powierza ?

: 17 wrz 2007, 12:39
autor: Wedymin
To może ja się wypowiem. Mam seryjną 1000 (jeszcze), wkładkę K&N i nawiercaną obudowę.

Co prawda skwasiłem i zamiast 6 dziurek 20 mm zrobiłem 12x10 mm (zamiast policzyć pole koła, "wydedukowałem", że 2 razy tyle mniejszych dziurek da ten sam efekt :oops:, a dziurek powinno być w takim układzie 24).

Dla jasności - zdjąłem również to ustrojstwo, które ma kierować ciepłe powietrze do filtra (takie "cóś" z gąbką).
W zasadzie nie widzę różnicy (może jest ciut lepiej, silnik lepiej "ciągnie", ale to chyba subiektywne wrażenie... :shock: )

Traktuję tę wkładkę jako wkład :grin: do stage 1, sama raczej niewiele daje...

Re: Sportowy filtr powierza ?

: 17 wrz 2007, 13:08
autor: icemac
ja się podepnę ;)

u mnie wszystko standard, filtr, "pudełko", gaźnik, podpięcie do silnika celem poboru ciepłego powietrza, na luzie około 600rpm.

mój problem (może to nie problem) jest taki, samochód pali bezproblemowo, trzyma bezproblemowo obroty, nie gaśnie, ale dopiero "zbiera się" porządnie od 2000rpm.

filtr czysty, "pudełko" szczelne ;)

tak ma być, czy coś mam nie tak :neutral:

dzięki :grin:

Re: Sportowy filtr powierza ?

: 17 wrz 2007, 15:22
autor: Konrad K_2
mam porównanie co do innego samochodu miedzy puszką a filtrem na rurze - 149 km na 156 km, ale pojemnosc troszke inna niz w mini

Re: Sportowy filtr powierza ?

: 17 wrz 2007, 16:16
autor: flapjck1
icemac pisze:j
mój problem (może to nie problem) jest taki, samochód pali bezproblemowo, trzyma bezproblemowo obroty, nie gaśnie, ale dopiero "zbiera się" porządnie od 2000rpm.


tak ma być, czy coś mam nie tak :neutral:


albo masz rozrzad zle zlozony albo zaplon zle ustawiony, tak by mi sie wydawalo

Re: Sportowy filtr powierza ?

: 17 wrz 2007, 17:05
autor: icemac
flapjck1 pisze:
icemac pisze:j
mój problem (może to nie problem) jest taki, samochód pali bezproblemowo, trzyma bezproblemowo obroty, nie gaśnie, ale dopiero "zbiera się" porządnie od 2000rpm.


tak ma być, czy coś mam nie tak :neutral:


albo masz rozrzad zle zlozony albo zaplon zle ustawiony, tak by mi sie wydawalo


ale tak mam tylko na jedynce ;) na pozostałych biegach staram sie nie schodzić poniżej 2k ;)

może tak ma być, jak wpadnę do Sadama to mi naświetli bliżej sytuację :mrgreen:

P.S.
może przesadzam ;)

Re: Sportowy filtr powierza ?

: 18 wrz 2007, 17:17
autor: Wojtello
ICE ja mam dokladnie to samo. Pod warunkiem ze zaloze stozek. Kiedy jezdze na pudle to problem znika.

Re: Sportowy filtr powierza ?

: 18 wrz 2007, 18:49
autor: makrojal
icemac pisze:
flapjck1 pisze:
icemac pisze:j
mój problem (może to nie problem) jest taki, samochód pali bezproblemowo, trzyma bezproblemowo obroty, nie gaśnie, ale dopiero "zbiera się" porządnie od 2000rpm.


tak ma być, czy coś mam nie tak :neutral:


albo masz rozrzad zle zlozony albo zaplon zle ustawiony, tak by mi sie wydawalo


ale tak mam tylko na jedynce ;) na pozostałych biegach staram sie nie schodzić poniżej 2k ;)

może tak ma być, jak wpadnę do Sadama to mi naświetli bliżej sytuację :mrgreen:

Poniżej dwóch tysięcy to ciągną diesle, benzynowe silniki za takimi obrotami raczej nie przepadają.



P.S.
może przesadzam ;)

Re: Sportowy filtr powierza ?

: 18 wrz 2007, 19:42
autor: icemac
@Mirek :?:

cóż za wyczerpujący cytat ;)

widzę że wkleił Ci się do mojego posta :)

Re: Sportowy filtr powierza ?

: 18 wrz 2007, 20:06
autor: Sadam
ale burdel :D

dla tych którzy się nie mogą doszukać treści:


Poniżej dwóch tysięcy to ciągną diesle, benzynowe silniki za takimi obrotami raczej nie przepadają.