Odświeżę temat odnośnie kompa do spi
W grudniowym MiniMagu jest artykuł na temat prac nad nowym kompem do spi (programowalnym).
Temat rozgryzany od początku 2008 roku przez 3 elektroników hobbystów z Niemiec.
Prototyp Ultimate Mini Squirt / UMS bo tak go nazwali wyszedł w kwietniu 2008
http://www.youtube.com/watch?v=c6qZHlop5Ig i był dopracowywany do września
Pod koniec roku 2008 chłopaki przyjechali do Anglii i wraz z Keithem Calverem wykonali szereg testów. Wyniki zaskoczyły nawet twórców.
Przy standardowym spi oczekiwali 5-6% wzrostu mocy - test wykazał wzrost na poziomie 10-15% w "użytecznym" zakresie obrotów a w top-end nawet 20%.
Komp posiada również funkcję "fuel cut off" pozwalającą na uzyskanie niskiego spalania
Co ciekawe wszelkie mody kompa mogą być robione przez siedzącego obok kierowcy pasażera w czasie jazdy.
Komp jest urządzeniem Plug&play czyli pasuje w miejsce starego kompa.
Dodatkowym wymaganym elementem zestawu jest szerokopasmowa sonda Lambda czyli urządzenie do pomiaru składu mieszanki (AFR).
Dość ważne, stwierdzili, iż standardowy układ wtryskowy ma wystarczający zapas przepustowości działania z tym kompem nawet przy bardzo wysilonych silnikach.
koszty?
- Ultimate Mini Squirt ECU ok. 400GBP
- LM-1: Digital Air/Fuel Ratio Meter ok 230GBP
Chłopaki twierdzą iż ten zestaw jest bardzo konkurencyjny w stosunku do innych dostępnych na rynku gdzie koszty sięgnąć mogą nawet 1500-2000GBP
Strona twórców
http://www.mini-cooper-clubman.de/html/ ... sic_m.html