Re: Rover Mini 1987
: 05 lut 2009, 20:25
zegary od coopera 1,3 po 91 r
Gibki Staruszek pisze:ps. kiedyś też miałem ulubionego resoraka ... koparkę ...
Gibki Staruszek pisze:Małymi kroczkami do przodu ... powodzenia.
ps. kiedyś też miałem ulubionego resoraka ... koparkę ...
W jakim / którym silniku samochodowym panewki wału korbowego wykonane są z mosiądzu ?. Chciałbym poszerzyc moją wiedzę na ten temat / jakieś przykłady ?Mariuszo pisze:...Współpraca mosiądzu i stali jest idealnym połączeniem w układach ciernych (np. panewki wału korbowego)...
Czy mógłbyś podać jakieś źródła fachowej wiedzy na temat takiej modyfikacji przepustnicy, czy jest to Twój projekt autorski ?. Sprawa jest ciekawa, jakkolwiek w/g mnie efekt odparowania jest bardziej "przydatny" w kanałach dolotowych między gaźnikiem a zaworami gdy występuje dodatkowy wpływ podwyższonej temperatury ścianek, natomiast sama przepustnica zmodyfikowana w ten sposób o "chropowatej powierzchni" zwiększy opory przepływu. Dodatkowe niekorzystne zawirowania powstają na wystajacych śrubach i tu "spiłowując" je uzyskamy więcej.Mariuszo pisze:...Przepustnica jest zmatowiona i ma porobione nacięcia. To z kolei ułatwia odparowywanie paliwa z przepustnicy.
Czym różnią się te zaworki od seryjnych ? Zgadzam się, że są bardziej trwałe / lepiej uszczelniają, chociaż nie są niezniszczalne, jeżeli końcówka /stożek wykonana jest z tworzywa (viton). Czy o takich mówimy ? Jeżeli tak, popieram.Mariuszo pisze:...Założony nowy zaworek w komorze pływakowej. ...Zaworki od Rogala są niezniszczalne i przeżyją niejeden gaźnik.
Tu akurat błędu nie ma. Nie doczytałeś, że wypolerowny jest tylko odcinek dolotu (wlot do gaźnika) przed gardzielą i przepustnicą a więc tam gdzie jest tylko powietrze (bez paliwa). To prawidłowo i w/g mnie korzystnie.Mayon pisze:pisałeś że kanał dolotowy jest wypolerowany na lustro, a czy to przypadkiem nie będzie powodem skraplania paliwa i wypalania zaworów ? ...
markfive pisze:W jakim / którym silniku samochodowym panewki wału korbowego wykonane są z mosiądzu ?. Chciałbym poszerzyc moją wiedzę na ten temat / jakieś przykłady ?Mariuszo pisze:...Współpraca mosiądzu i stali jest idealnym połączeniem w układach ciernych (np. panewki wału korbowego)...
Mój błąd. W stopie stosowanym w panewkach akurat miedź jest w śladowych ilościach. Podałem zły przykład współpracy metalowych części o dużej twardości z częściami o małej twardości. Tutaj odpowiednim przykładem jest tulejka ośki wirnika w rozruszniku.Czy mógłbyś podać jakieś źródła fachowej wiedzy na temat takiej modyfikacji przepustnicy, czy jest to Twój projekt autorski ?. Sprawa jest ciekawa, jakkolwiek w/g mnie efekt odparowania jest bardziej "przydatny" w kanałach dolotowych między gaźnikiem a zaworami gdy występuje dodatkowy wpływ podwyższonej temperatury ścianek, natomiast sama przepustnica zmodyfikowana w ten sposób o "chropowatej powierzchni" zwiększy opory przepływu. Dodatkowe niekorzystne zawirowania powstają na wystajacych śrubach i tu "spiłowując" je uzyskamy więcej.Mariuszo pisze:...Przepustnica jest zmatowiona i ma porobione nacięcia. To z kolei ułatwia odparowywanie paliwa z przepustnicy.
To nie jest mój pomysł Taki kształt ośki i nacięcia na przepustnicy są zaczerpnięte od człowieka z doświadczeniem w modyfikacji silników dwusuwowych. Na zdjęciu są jeszcze stare śruby. Nowe mają stożkowy łeb i są schowane w gnieździe. Z drugiej strony ośki gwint śrubki nie wystaje. W kolektorze dolotowym zjechałem wszystkie szwy, nadlewy, nierówności. Szczególnie zadbałem o łuki.
Czym różnią się te zaworki od seryjnych ? Zgadzam się, że są bardziej trwałe / lepiej uszczelniają, chociaż nie są niezniszczalne, jeżeli końcówka /stożek wykonana jest z tworzywa (viton). Czy o takich mówimy ? Jeżeli tak, popieram.Mariuszo pisze:...Założony nowy zaworek w komorze pływakowej. ...Zaworki od Rogala są niezniszczalne i przeżyją niejeden gaźnik.
Dokładnie tak. Chodzi o zaworki z vitonem. O taką informację powinien być uzupełniony opis zaworka w sklepie internetowym. Mam dwa stare zaworki z mosiężnym stożkiem. Każdy z nich przejechał prawdopodobnie kilkadziesiąt tysięcy kilometrów i gołym okiem widać wyrobione wcięcie na obwodzie stożka. Czy viton zachowa się podobnie?
Pozdrawiam
twardsząMariuszo pisze:...Nie wiem którą założyć do dynamicznej jazdy