Strona 2 z 2

Re: Rover Mini 1987

: 05 lut 2009, 20:25
autor: monsterk
zegary od coopera 1,3 po 91 r

Re: Rover Mini 1987

: 05 lut 2009, 20:32
autor: bartek
wiele pracy przed toba..
nie poddawaj sie.
:explode:

Re: Rover Mini 1987

: 05 lut 2009, 22:11
autor: Gibki Staruszek
Małymi kroczkami do przodu ... powodzenia.

ps. kiedyś też miałem ulubionego resoraka ... koparkę ... :mrgreen:

Re: Rover Mini 1987

: 05 lut 2009, 22:30
autor: Voyth
Gibki Staruszek pisze:ps. kiedyś też miałem ulubionego resoraka ... koparkę ... :mrgreen:


i jak kupiłeś ją w 1:1 ? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Re: Rover Mini 1987

: 05 lut 2009, 23:15
autor: Wujek_sknerus
Gibki Staruszek pisze:Małymi kroczkami do przodu ... powodzenia.

ps. kiedyś też miałem ulubionego resoraka ... koparkę ... :mrgreen:


hahahahaha :shock: dobre, dobre... :mrgreen:

Re: Rover Mini 1987

: 06 lut 2009, 12:39
autor: minimaniak
Walcz z odbudową, walcz i rób jak chcesz bo to TWÓJ Mini :!:

ps
A tapicerka nie jest z najtańszej wersji :razz:

Re: Rover Mini 1987

: 06 lut 2009, 16:28
autor: flapjck1
no ba ludziska tak przyzwyczajeni do weluru ze uwazaja to za standard

a standard moi drodzy to nieuchylne tylne okienka i szmata zamiast tapicerki :)

Re: Rover Mini 1987

: 24 mar 2012, 19:14
autor: Mariuszo
Dawno nie uzupełniałem listy zmian w moim Mini. Od 2009 roku wiele nauczyłem się o tym samochodzie i powoli go usprawniam. Już nie martwię się kolejnymi ogniskami rudej i kaprysami elektryki.
Dzisiaj założyłem usprawniony gaźnik. Co zrobiłem:
1. Zniwelowałem luz osi przepustnicy montując w gnieździe bieżnię łożyska. Współpraca mosiądzu i stali jest idealnym połączeniem w układach ciernych (np. panewki wału korbowego). Oś nie ma luzu i gładko się porusza.
2. Oś przepustnicy jest ścięta w kształt klina od strony wlotu mieszanki. Mieszanka nie napotyka dodatkowego oporu.
3. Przepustnica jest zmatowiona i ma porobione nacięcia. To z kolei ułatwia odparowywanie paliwa z przepustnicy.
4. Wlot do gaźnika jest wypolerowany na lusterko, a wylot delikatnie zmatowiony
5. Założony nowy zaworek w komorze pływakowej. Polecam zrobić to profilaktycznie. Zaworki od Rogala są niezniszczalne i przeżyją niejeden gaźnik.

Wylot rury wydechowej jest ścięty pod kątem 45°. Ta operacja zwiększyła średnicę wylotu oraz zmieniła BRZMIENIE SILNIKA. Moja tysiączka burczy jak silnik po nie wiadomo jakich modyfikacjach.

Śmiało mogę powiedzieć, że mam inny silnik. Jest żwawszy i ładnie pracuje. Wystarczyło wstawić elektroniczny moduł zapłonu i naprawić gaźnik.

Czeka mnie jeszcze założenie strumienicy od Węglarskiego. Wtedy to dopiero będzie inny silnik.

Re: Rover Mini 1987

: 24 mar 2012, 22:46
autor: Konrad K_2
najwięcej chyba dał dzwięk ;-)

Re: Rover Mini 1987

: 25 mar 2012, 10:19
autor: markfive
Mariuszo pisze:...Współpraca mosiądzu i stali jest idealnym połączeniem w układach ciernych (np. panewki wału korbowego)...
W jakim / którym silniku samochodowym panewki wału korbowego wykonane są z mosiądzu ?. Chciałbym poszerzyc moją wiedzę na ten temat / jakieś przykłady ?
Mariuszo pisze:...Przepustnica jest zmatowiona i ma porobione nacięcia. To z kolei ułatwia odparowywanie paliwa z przepustnicy.
Czy mógłbyś podać jakieś źródła fachowej wiedzy na temat takiej modyfikacji przepustnicy, czy jest to Twój projekt autorski ?. Sprawa jest ciekawa, jakkolwiek w/g mnie efekt odparowania jest bardziej "przydatny" w kanałach dolotowych między gaźnikiem a zaworami gdy występuje dodatkowy wpływ podwyższonej temperatury ścianek, natomiast sama przepustnica zmodyfikowana w ten sposób o "chropowatej powierzchni" zwiększy opory przepływu. Dodatkowe niekorzystne zawirowania powstają na wystajacych śrubach i tu "spiłowując" je uzyskamy więcej.
Mariuszo pisze:...Założony nowy zaworek w komorze pływakowej. ...Zaworki od Rogala są niezniszczalne i przeżyją niejeden gaźnik.
Czym różnią się te zaworki od seryjnych ? Zgadzam się, że są bardziej trwałe / lepiej uszczelniają, chociaż nie są niezniszczalne, jeżeli końcówka /stożek wykonana jest z tworzywa (viton). Czy o takich mówimy ? Jeżeli tak, popieram.

Pozdrawiam

Re: Rover Mini 1987

: 25 mar 2012, 10:37
autor: Mayon
pisałeś że kanał dolotowy jest wypolerowany na lustro, a czy to przypadkiem nie będzie powodem skraplania paliwa i wypalania zaworów ? mogę się mylić... a po drugie nie siedze tak długo w miniakach jak przedmówcy jednak nigdy w żadnym aucie nie potkałem się z nacinaniem przepustnicy :?:

Re: Rover Mini 1987

: 25 mar 2012, 10:46
autor: markfive
Mayon pisze:pisałeś że kanał dolotowy jest wypolerowany na lustro, a czy to przypadkiem nie będzie powodem skraplania paliwa i wypalania zaworów ? ...
Tu akurat błędu nie ma. Nie doczytałeś, że wypolerowny jest tylko odcinek dolotu (wlot do gaźnika) przed gardzielą i przepustnicą a więc tam gdzie jest tylko powietrze (bez paliwa). To prawidłowo i w/g mnie korzystnie.

Re: Rover Mini 1987

: 25 mar 2012, 17:50
autor: Mariuszo
markfive pisze:
Mariuszo pisze:...Współpraca mosiądzu i stali jest idealnym połączeniem w układach ciernych (np. panewki wału korbowego)...
W jakim / którym silniku samochodowym panewki wału korbowego wykonane są z mosiądzu ?. Chciałbym poszerzyc moją wiedzę na ten temat / jakieś przykłady ?

Mój błąd. W stopie stosowanym w panewkach akurat miedź jest w śladowych ilościach. Podałem zły przykład współpracy metalowych części o dużej twardości z częściami o małej twardości. Tutaj odpowiednim przykładem jest tulejka ośki wirnika w rozruszniku.
Mariuszo pisze:...Przepustnica jest zmatowiona i ma porobione nacięcia. To z kolei ułatwia odparowywanie paliwa z przepustnicy.
Czy mógłbyś podać jakieś źródła fachowej wiedzy na temat takiej modyfikacji przepustnicy, czy jest to Twój projekt autorski ?. Sprawa jest ciekawa, jakkolwiek w/g mnie efekt odparowania jest bardziej "przydatny" w kanałach dolotowych między gaźnikiem a zaworami gdy występuje dodatkowy wpływ podwyższonej temperatury ścianek, natomiast sama przepustnica zmodyfikowana w ten sposób o "chropowatej powierzchni" zwiększy opory przepływu. Dodatkowe niekorzystne zawirowania powstają na wystajacych śrubach i tu "spiłowując" je uzyskamy więcej.

To nie jest mój pomysł :cry: Taki kształt ośki i nacięcia na przepustnicy są zaczerpnięte od człowieka z doświadczeniem w modyfikacji silników dwusuwowych. Na zdjęciu są jeszcze stare śruby. Nowe mają stożkowy łeb i są schowane w gnieździe. Z drugiej strony ośki gwint śrubki nie wystaje. W kolektorze dolotowym zjechałem wszystkie szwy, nadlewy, nierówności. Szczególnie zadbałem o łuki.
Mariuszo pisze:...Założony nowy zaworek w komorze pływakowej. ...Zaworki od Rogala są niezniszczalne i przeżyją niejeden gaźnik.
Czym różnią się te zaworki od seryjnych ? Zgadzam się, że są bardziej trwałe / lepiej uszczelniają, chociaż nie są niezniszczalne, jeżeli końcówka /stożek wykonana jest z tworzywa (viton). Czy o takich mówimy ? Jeżeli tak, popieram.

Dokładnie tak. Chodzi o zaworki z vitonem. O taką informację powinien być uzupełniony opis zaworka w sklepie internetowym. Mam dwa stare zaworki z mosiężnym stożkiem. Każdy z nich przejechał prawdopodobnie kilkadziesiąt tysięcy kilometrów i gołym okiem widać wyrobione wcięcie na obwodzie stożka. Czy viton zachowa się podobnie?

Pozdrawiam

Re: Rover Mini 1987

: 29 kwie 2012, 20:49
autor: Mariuszo
Strumienica założona. Silnik kręci się lepiej. Przy okazji przekładki iglicy z drugiego gaźnika porównałem sprężyny tłoczka:
1. twardsza, zrobiona z grubszego drutu, dłuższa
2. miękka, cienki drut, krótsza
Jakie mają zalety i wady? Nie wiem którą założyć do dynamicznej jazdy po mieście.

Re: Rover Mini 1987

: 30 kwie 2012, 08:52
autor: markfive
Mariuszo pisze:...Nie wiem którą założyć do dynamicznej jazdy
twardszą