Strona 2 z 3

Re: osłona na silnik

: 22 mar 2009, 14:16
autor: Konrad K_2
Maciej pisze:Robienie czegoś takie na CNC to chyba trochę jak walka z komarem za pomocą miotacza ognia :D, poza tym blacha jest dość cienka i zastanawia mnie jak chcesz ja złapać tak by wywiercić w niej otwory bez jej deformacji. Nie wystarczy zwykłe docięcie jej...

P.S.
No chyba ze mówisz o jakiś innym CNC, ja mam na myśli maszyny sterowane numerycznie.

Pozdro,
Maciek.
to czytaj dokładnie - giecie we wlasnym zakresie - a zebrac wymiar zeby pasowaół po gogięciu to zaden problem

Re: osłona na silnik

: 22 mar 2009, 15:02
autor: Maciej
Konrad K_2 pisze:wykonanie takie blachy na cnc zamknelo by sie w 100 pln tylko jeszce dochodzi dogięcie , ale to tez koszt nie byl by ogromny

jak bedemial wymiary moge rozrysowac i zamowic kilka na cnc , a jkazdy dognie sobie na wlasna reke

Dla mnie jest to jednoznaczne z faktem że chcesz to robić na maszynie CNC, wiec powiedziałem co o tym myślę. Wiec nie ekscytuj się tak.

Pozdro,
Maciek.

Re: osłona na silnik

: 22 mar 2009, 16:08
autor: Konrad K_2
wycinałem flansze , pedały deski w róznych materiałach o różnych grubościach , noie wiem w czym widzisz problem

powiedz co rozumiesz pod pojęciem cienka blacha bo moze o czym innym mówimy

Re: osłona na silnik

: 22 mar 2009, 18:29
autor: Maciej
3mm. Problemu nie widzę, nie kumam jednak czemu do zrobienia czegoś takiego chcesz użyć maszyny sterowanej numerycznie.

Pozdro,
Maciek.

Re: osłona na silnik

: 22 mar 2009, 18:45
autor: Saint
a wiesz co to jest "powtarzalność" ? albo "stałość wymiarów" ? :roll:

Re: osłona na silnik

: 22 mar 2009, 19:45
autor: Konrad K_2
Maciej pisze:3mm. Problemu nie widzę, nie kumam jednak czemu do zrobienia czegoś takiego chcesz użyć maszyny sterowanej numerycznie.

Pozdro,
Maciek.
a znasz inną metode zeby zrobić to dobrze

Re: osłona na silnik

: 22 mar 2009, 19:48
autor: _michal_
to przed pojawieniem sie cnc nie bylo powtarzalnosci albo stalosci wymiarów? litosci... :lol: ja wiem ze kontrdyskutant :mrgreen: (czy jest wogóle takie słowo) :wink: jest "nowy" ale az tak zaślepionego kolesiostwa forumowego nie ma co pielegnować... chociaz moze to sposób na "reklame" tego forum w innych miejscach :lol: :lol:

Re: osłona na silnik

: 22 mar 2009, 19:51
autor: _michal_
Konrad K_2 pisze:
a znasz inną metode zeby zrobić to dobrze
robisz chociazby wzornik i potem na prasach (wykrojniki, gietarki) zrobia otwory i giecia...nie przesadzaj - mini z fabryki wychodził niepowtarzalny a tu do prostej osłony pod silnik ideologia jest dorabiana :lol:

Re: osłona na silnik

: 22 mar 2009, 19:52
autor: Konrad K_2
chyba łatwiej i taniej wyciac numerycznie niz przyfotowywać prase na 5 płyt

Re: osłona na silnik

: 22 mar 2009, 19:53
autor: Maciej
Czy pytanie o powtarzalność i stałość wymiarów do mnie ? :) Bo jak tak to powtarzalność będzie zależała od położenia materiału na stole za każdym razem w ten sam sposób oczywiście pod warunkiem ze za każdym razem materiał będzie miał identyczne wymiary, jeśli chodzi o stałość wymiarów to zależy w dużej mierze od noży skrawających.

Tak w ogóle to może zamiast zadawać dziwne pytania ktoś po prostu powie jakie są zalety użycia tak wyrafinowanej technologii wytwarzania do formowania blachy. Choć w sumie to nieważne, skoro ktoś uważa że tak będzie spoko niech tak będzie. W końcu macie więcej doświadczenia w Miniaczkach niż ja :)

Pozdro,
Maciek.

Re: osłona na silnik

: 22 mar 2009, 19:59
autor: monsterk
najprościej i najtaniej to wyciąć taką płytę laserem, i powtarzalność jest dokładna

Re: osłona na silnik

: 22 mar 2009, 20:13
autor: Saint
Ej, no proszę was, co to za dyskusja, oczywiście ze się da zrobić to wiertarką i nadupcać pilnikiem, ale po co?
Jakie są w takim razie koszta jednostkowe wyprodukowania takiej płyty w przypadku:
- obróbki strumieniowo-ściernej lub termicznej, sterowanej numerycznie
- obróbki na maszynach konwencjonalnych, z użyciem pras i wykrojników
- manufaktury.

Jeżeli są to tańsze rozwiązania, to ja w to chętnie wejdę, po co przepłacać. Kryzys, biedni studenci... .

Maciej, dla obrabianego materiału każdorazowo przyjmuje się naddatki obróbkowe i przed każdą operacją pozycjonuje się go na stole. Stałość wymiarów nie jest w tych metodach o których mówimy, problemem. Tam nie ma noży skrawających (ani frezów).

Re: osłona na silnik

: 22 mar 2009, 20:28
autor: Maciej
Wcześniej nie było mowy o to jaką maszyna CNC będzie to robione :) jedyne co było powiedziane to ze na maszynie CNC, stąd moje wątpliwości czy wybór tej technologii jest właściwy. Rzeczy które nie są w produkcji masowej są generalnie z założenia drogie, a czym bardziej zaawansowana technologia tym droższe. Nie znam kosztów jednak.

Do CNC trzeba napisać program można wymodelować cześć w ProE a potem przepościć model przez EdgeCama i będzie program do wytwarzania na CNC, tylko to wszystko brzmi mi trochę właśnie jak napisałem na początku "walka z komarem za pomocą miotacza ognia" Jak jest inaczej napiszcie po prostu jak to zrobić w trochę większej ilości szczegółów, chętnie posłucham i dowiem się czegoś nowego.

Pozdro,
Maciek.

Re: osłona na silnik

: 22 mar 2009, 20:48
autor: Konrad K_2
Maciej pisze:Do CNC trzeba napisać program można wymodelować cześć w ProE a potem przepościć model przez EdgeCama i będzie program do wytwarzania na CNC, tylko to wszystko brzmi mi trochę właśnie jak napisałem na początku "walka z komarem za pomocą miotacza ognia"
ale mnie zawsze było to jakies 20 min nad programem typu cad i nawet w zakładzie sie nie pojawiałem - wysyłałem wszystko mailem.

Trz\eba tylko wiedziec jak program w "maszynce" czyta linie i zrobic tak zeby przeczytał to dobrze , a w tym wypadku trudno sie pomylic

Re: osłona na silnik

: 22 mar 2009, 22:19
autor: _michal_
:lol: jedna osoba zapytała o płyte, dwie dodatkowe dodały że może też wezmą jak bedzie dobra cena a dyskusja jest na temat powtarzalności i maszyn potrzebnych do produkcji wartych setki tysiecy jakby chodziło o produkcję 100 tys sztuk na tydzień :wink: :mrgreen: