Strona 2 z 4

Re: Zamienniki

: 23 cze 2009, 10:28
autor: minimaniak
Co do szpilek od TICO - to nawet jeśli ten sam gwint, to nakrętki już nie muszą być takie same gdyż felgi te auta mają chyba inne - no chyba że się mylę ewentualnie, że jest 12" to musi pasować :mrgreen:

Jeszcze jedno - opłaca się to :?:
ile taka szpilka kosztuje bo oryginalna od MINI całe 6-8 złotych :???:

Podpiszę się pod tym co Beny napisał :!:

Re: Zamienniki

: 23 cze 2009, 11:10
autor: Konrad K_2
minimaniak pisze:ile taka szpilka kosztuje bo oryginalna od MINI całe 6-8 złotych :???:


OCZYWIŚCIE - tylko zanim mi je wyślesz to zgine na jakims zakręcie urywając koło


a co do szpilek od tico kosztowała mnie 3 pln i 3 pln kosztowała nakrętka , wieloklin i długość pasują - gwint jest metryczny , co w naszych warunkach dostępności "calówek" uważam za świetny zamiennik

Re: Zamienniki

: 23 cze 2009, 11:31
autor: minimaniak
Nakrętka ma taki sam stożek jak w MINI :?: A jak sprzedasz samochód to pamiętaj abyś przekazał wszelkie informacje o włożonych "zamiennikach" nowemu właścicielowi aby go szlak nie trafił.

A jak jesteś ciężko chory to też chodzisz do pracy czy leżysz w łóżku. Więc jak się sknoci auto to się odstawia na dzień lub dwa.

Re: Zamienniki

: 23 cze 2009, 11:46
autor: domino1985
minimaniak pisze:A jak sprzedasz samochód to pamiętaj abyś przekazał wszelkie informacje o włożonych "zamiennikach" nowemu właścicielowi aby go szlak nie trafił.

To bardzo dobra rada, ja kupiłem oryginalne nakrętki do felg ze stopów lekkich i okazało się że moje szpilki mają inny gwint :P

Generalnie to wkurza mnie stosowanie jakiś lipnych tanich zamienników bądź rozwiązań typu sylikon pod pokrywą zaworów, bo komuś było szkoda 8zł na oryginalną uszczelkę :P

A pompa, którą poleciłem jest dokładnie tą samą co w Mini, jednak można ją kupić dużo taniej, oraz jej dostępność jest większa.

Re: Zamienniki

: 23 cze 2009, 11:47
autor: kamal1
Wybaczcie mój upór.W sytuacji kryzysowej sklepy z częściami TICO mam na każdym rogu
a do tego kilka szrotów z których prędzej wyszarpię to co potrzebne nim dojdzie przesyłka
n.p. z MINICENTRUM (kilka dni od zamówienia- poczta nierychliwa.). I na ten czas zapycham dziurę.Nie wiem ile teraz kosztuje n.p. przeł.kierunków ale jakiś czas temu ten od SKODY kosztował ok.40 zł.więc chyba warto.
Mam również świadomość moich nawyków z czasów komuny kiedy zdobycie czegokolwiek graniczyło z cudem i dlatego popieram inicjatywę Konrada K2. W końcu jeśli komuś nie odpowiada nie musi w ogóle czytać tego tematu.

Re: Zamienniki

: 23 cze 2009, 11:55
autor: Konrad K_2
minimaniak pisze:Nakrętka ma taki sam stożek jak w MINI :?: A jak sprzedasz samochód to pamiętaj abyś przekazał wszelkie informacje o włożonych "zamiennikach" nowemu właścicielowi aby go szlak nie trafił.

wybór nakrętyek jest duzy bo dzieki metrycznemu gwintowi moge wybierać z różnych marek

nie robie samochodu na sprzedaż

minimaniak pisze:A jak jesteś ciężko chory to też chodzisz do pracy czy leżysz w łóżku. Więc jak się sknoci auto to się odstawia na dzień lub dwa.

no tyle ze ja musze lezeć w łóżku zewby sie wyleczyc a z samochodem moge iśc do sklepu po szpilke od tico i nie odstawiam go na 2 dni[/quote]

a zreszta o jakim kundleniu mówimy , miniaków z lat 90 czy konca 80 tych śmiech przy wartości samochody do powiedzmy 10 tys.

Kolejna kwetia ze szpilki mini są prawie z plasteliny i juz tico ma lepsze

Re: Zamienniki

: 23 cze 2009, 12:14
autor: humin
minimaniak pisze:...szlak nie trafił...

jeśli ma trafić to musi to być szlag
no offence :twisted:

temat jest sporny i każdy ma prawo do własnego zdania
ja mam podobne zdanie do benego i Adama ale kazdy robi jak uważa

Re: Zamienniki

: 23 cze 2009, 13:19
autor: Konrad K_2
no wiec wrocmy do tematu

Re: Zamienniki

: 23 cze 2009, 16:39
autor: kamal1
A nawet nie koniecznie do praktycznego zastosowania interesuje mnie to jakież to przeróżne
patenty stosowali czy stosują nasi domorośli spece. Oto kilka przykładów:
Wlatach70-tych niedostępne były opony 10-ki.Felgi 12-ki do MINI też nie istniały.Ale w warsztacie Pana Tujki w św.Wojciechu koło Gdańska po dostarczeniu felg od MINI i od malucha powstawała jedna 12" do MINI. Jeszcze w latach 60-tych spotkałem MINI MK1
z tylną szybą od Trabanta. Było to możliwe po wspawaniu niewielkiego paska blachy wzdłuż dolnej krawędzi szyby.

Re: Zamienniki

: 25 cze 2009, 16:43
autor: kamal1
Oto następne patenty niegdyś stosowane w MINI. Dwurzędowy łańcuszek rozrządu także od
SKODY ale po dodaniu 2-ch ogniwek.Jednorzędowy zaś od DACI lub RENO tyle,że po odięciu 2-ch ogniwek.

Re: Zamienniki

: 26 cze 2009, 08:51
autor: kamal1
I jeszcze jeden przykład.Dawniej nawet wkład filtra olejowego do MK1 był niedostępny, Dawcą takiego znowu była wspominana już SKODA.Należało tylko wydłużyć obudowę i mocującą śrubę. Ach ta SKODA!!!!

Re: Zamienniki

: 03 lip 2009, 02:01
autor: goora
Wiecie może czy istnieje jakiś zamiennik do włącznika świateł?

Re: Zamienniki

: 03 lip 2009, 08:52
autor: kamal1
Nie spotkałem takiego zamiennika,który miałby ręce i nogi a do tego jeszcze pasował do MINI.
Tym n ie mniej otwór montażowy w MINI jest typowy i jeśli tylko na pewien czas chciałbyś tą dziurę zapchać to zapewne coś się znajdzie. N.p. w sprzęcie AGD będzie to kosztowało zmianę gniazdka na kablu. Więc chyba nie warto.

PS. Właśnie dzisiaj w sklepie motoryzacyjnym widziałem przełącznik 2-u pozycyjny z podświetlanym klawiszem o podobnych wymiarach(nie mierzyłem) wystarczy w miejsce złącza na kablu zacisnąć damskie konektory i odpowiednio połączyć.

Re: Zamienniki

: 04 lip 2009, 03:10
autor: goora
Niedawno miałem problem z włącznikiem (przepalił się) i potrzebowałem chwilowego zamiennika zanim zdobyłem oryginał. Nie mogłem nic wymyślić, także dzięki za rade :mrgreen: następnym razem będe wiedział w jakim kierunku poszukiwać. pozdrawiam

Re: Zamienniki

: 06 lip 2009, 17:55
autor: kamal1
I jeszcze jeden przykład o którym zapomniałem wspomnieć. To uszczelki drzwi od malucha.
Jak ulał pasują po uprzednim skróceniu w miejsce miniakowych.Mają też jeszcze jedno zastosowanie jako uszczelka bocznych szyb.