Strona 2 z 10
Re: YTP
: 14 mar 2010, 12:49
autor: humin
3.6 Podział na Grupy i Klasy
3.6.1 Grupa A (modele samochodów, których produkcja rozpoczęła się przed 1 stycznia 1981):
Podział na Klasy:
Klasa I – do 1000 ccm
Klasa II – od 1001 do 1600 ccm
Klasa III – od 1601 do 2000 ccm
Klasa IV – od 2001 do 3000 ccm
Klasa V – powyżej 3000 ccm
3.6.2 Grupa B (modele samochodów których produkcja rozpoczęła się pomiędzy 1 stycznia 1981 a 31 grudnia 1989):
Podział na Klasy:
Klasa I – do 1000 ccm
Klasa II – od 1001 do 1600 ccm
Klasa III – od 1601 do 2000 ccm
Klasa IV – od 2001 do 3000 ccm
Klasa V – powyżej 3000 ccm
3.6.3 Grupa Sport (samochody zgodne z Załącznikiem nr 1):
Podział na Klasy:
Klasa I – do 1600 ccm
Klasa II – powyżej 1600 ccm
regulamin przewiduje podział jak wyżej
do jakiej grupy wchodzą miniaki z nowszych roczników ? np '96?
Re: YTP
: 14 mar 2010, 13:10
autor: markfive
humin pisze:do jakiej grupy wchodzą miniaki z nowszych roczników ? np '96?
Chodzi o rok rozpoczęcia produkcji
modelu samochodu jest to model Mini Classic a produkcja tego modelu rozpoczęła się w roku 1959 i zakończyła w 2000.
I taka jest moim zdaniem prawidłowa interpretacja. Zresztą w dalszych wyjaśnieniach w tekście jest wyraźnie napisane, że liczy sie rok rozpoczęcia produkcji niezaleznie od tego w którym roku została zakonczona.
Kazdy model w okresie produkcji poddawany był rozmaitym modyfikacjom fabrycznym, były serie limitowane itd. Gdyby wprowadzić dodatkowe podziały to znacznie zagmatwało by to klasyfikację. Silnik i jego pojemność czy kwestie doładowania określone są w innym paragrafie regulaminu. Jeżeli chodzi o mini cały czas mamy do czynienia z tą samą konstrukcją. Nawet jeżeli uznamy, że wprowadzenie zmian w karoserii (zawiasy zewnetrzne czy inne łącznie ze zmianą sposobu mocowania przedniego wózka) to już poważna zmiana konstrukcyjna, to i tak zmiany te nastąpiły przed 1 stycznia 1981 roku
To nie są róznice takie jak miedzy VW Golfem 1 / 2 / 3 ( chociaz nadal nazywa się Golf)
Re: YTP
: 14 mar 2010, 13:15
autor: se7ven
Dokładnie.
A Hondy i inne wynalazki w tej klasie nie pojadą
regulamin YTP
: 14 mar 2010, 13:19
autor: markfive
Regulamin Uzupełniajacy - Załącznik Nr 1
pkt 1.1
...Podstawą dopuszczenia pojazdu do udziału w Youngtimer Party są lata produkcji danego modelu samochodu (w szczególności rok, w którym produkcja modelu oficjalnie została rozpoczęta), a nie rok produkcji konkretnego egzemplarza.
znalazłem i wklejam
Re: YTP
: 14 mar 2010, 19:39
autor: Konrad K_2
a cos o swapach jest?
Re: YTP
: 14 mar 2010, 19:49
autor: flapjck1
zapytanie do organizatorow - ale nie powinno byc klopotow
jezdza deefy z kseria maluchy z fire to i mini z renia pojdzie
Re: YTP
: 14 mar 2010, 19:54
autor: Beny
Konrad K_2 pisze:a cos o swapach jest?
konrad, nie zartuj, słowo youngtimer zobowowiązuje ...
Re: YTP
: 14 mar 2010, 20:02
autor: se7ven
Radzę dobrze przeczytać regulaminy!
Jest wiele nieścisłości i nowości np. 93dB na wydechu przy 3500obr/min.
Być może sprostują kilka rzeczy.
Jak ktoś się wybiera i chce spać w domku "Brda" to proszę dać znać - załatwię rezerwację -niestety w tym roku ilość chętnych jest spora (czyli info jak najszybciej).
Re: YTP
: 14 mar 2010, 22:04
autor: Konrad K_2
Beny pisze:Konrad K_2 pisze:a cos o swapach jest?
konrad, nie zartuj, słowo youngtimer zobowowiązuje ...
silnik tez z youngtimera
Re: YTP
: 15 mar 2010, 08:13
autor: se7ven
Do silników doładowanych masz przelicznik 1,7.
Więcej jest
http://www.youngtimerparty.pl/index.php?link=2
Zapisy już się rozpoczęły.
Re: YTP
: 15 mar 2010, 09:54
autor: markfive
Konrad Twoja sytuacja (kwalifikacja samochodu) nie jest do końca w sposób oczywisty ujęta w regulaminie tej imprezy.
Jeżeli faktycznie masz zamiar wziąć udział a nie jest to tylko Twoje kolejne "wirtualne podejście"
powinieneś zasięgnąć informacji u źródła czyli Organizatorów. Jest mowa w regulaminie o grupie Sport: "...W Grupie Sport dopuszczone do udziału zostaną modele samochodów z Grup A i B, w których dokonano istotnych przeróbek przystosowujących do sportowej lub wyczynowej jazdy." Jeżeli tak(Twoje modyfikacje - zmiana zespołu napedowego - co nawet dla laika jest gołym okiem widoczne) to zostanie zinterpretowane to wchodzisz tam ...ale jednoczesnie w tej grupie jest obowiązek posiadania klatki w/g załącznika J.
A jeżeli chodzi o turbo to przelicznik 1,7 postawi Cię w mało komfortowej sytuacji biorąc pod uwagę efekty jakie uzyskujesz z tego rozwiązania, które nie jest do końca dopracowane i cały czas w fazie pierwszych doświadczeń. Nie jest to z mojej strony złośliwość tylko stwierdzenie faktu.
Jest też pewno opcja startu bez turbiny.
Decyzja i wybór należy do Ciebie.
Re: YTP
: 15 mar 2010, 10:01
autor: monsterk
Jeżeli konrad ogarnie siebie i samochód to można liczyć na wysokie miejsce w generalce
Re: YTP
: 15 mar 2010, 10:24
autor: Beny
z tą generalką to będzie chyba inaczej w tym sezonie ... nie przewidują nagród w kalsyfikacji generalnej, nagradzane będą poszczególne klasy w grupach A, B, i sport ... o ile coś nie pomieszałem
Re: YTP
: 15 mar 2010, 10:44
autor: Konrad K_2
markfive pisze:Jeżeli faktycznie masz zamiar wziąć udział a nie jest to tylko Twoje kolejne "wirtualne podejście"
żadne z podejsc w założeniu nie miało byc wirtualne
ale widze ze pod moim wzgledem regulamin sie nie zmienil
Re: YTP
: 15 mar 2010, 22:23
autor: Michal
Ja niestety, ale odpadam z gry w tej eliminacji YTP